RAJD MONTE CARLO 2014: WYGRAŁ OGIER, BEZ TURYNI (META)

RMC 3

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) wygrali Rajd Monte Carlo, pierwszą rundę Mistrzostw Świata 2014. Po zawodach pozostał jednak pewien niesmak.

Najważniejszy odcinek rajdu – nocny przejazd przez słynną Przełęcz Turini został bowiem odwołany. Zespół sędziów zarządził wolny przejazd po tym, jak kilka załóg zatrzymało się pół kilometra przed szczytem Col de Turini, grząząc w głębokim śniegu.


Zobacz także:
RAJDY
RAJD MONTE CARLO 2014


Trzeci, ostatni etap rajdu nie przyniósł już większych emocji. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia wygrali dwa odcinki specjalne, na ostatnim z czterech najszybsi okazali się Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC).

Ostatecznie na podium obok Sebastiena Ogiera znaleźli się trzykrotni Mistrzowie Polski, Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Ford Fiesta RS WRC) oraz debiutujący w zespole Citroena Kris Meeke i Paul Nagle (DS3 WRC).

RMC 20_

Na ostatnim odcinku specjalnym stanęli Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC), tracąc szóstą pozycję.

W ostatnim dniu zawodnikom towarzyszył ulewny deszcz.

– Doskonała inauguracja sezonu! Zespół wykonał fantastyczną pracę. Jestem niezmiernie szczęśliwy. Wygrać Rajd Monte Carlo w tych trudnych warunkach to wspaniałe uczucie. Szczególnie teraz, gdy rajd wrócił do programu mistrzostw świata. Dlatego to zwycięstwo jest naturalnie ważniejsze, niż wywalczone przez Juliena i mnie w 2009 roku w IRC. A szczególnie, gdy przeanalizuje się trzy ostatnie dni: pościg przy ulewnym deszczu i śnieżny chaos na Col de Turini. Chciałem koniecznie wygrać w rajdzie w mojej ojczyźnie. Hucznie uczczę zwycięstwo – z moją rodziną, moją dziewczyną Andreą i z całą załogą Volkswagena – powiedział na mecie Sebastien ogier.

– To fantastyczne, jestem bardzo zadowolony. Drugie miejsce w Rajdzie Monte Carlo z taką mocną konkurencją jest znakomite. Chcę podziękować zespołowi, ekipie szpiegowskiej – wszyscy wspaniale się spisali. Mam nadzieję, że to mi pomoże w kolejnych startach. Taki wynik zawsze jest ważne – podkreślał Bryan Bouffier.

– Ten rajd był szalony. Turini – Boże, co za warunki. A tu rzeki wody, jechałem bardzo powoli. Mamy podium w pierwszym rajdzie dla zespołu. Muszę podziękować Yvesowi Mattonowi za zaufanie. Skoro udało mi się ukończyć ten rajd bez problemu, mogę ukończyć każdy – stwierdził Kris Meeke.

Jari-Matti Latvala: Jestem naprawdę zadowolony z piątego miejsca. Taki cel postawiliśmy sobie od początku. I w końcu przerwałem moją czarną serię w Rajdzie Monte Carlo. Warunki na trasie były miejscami bardzo, bardzo trudne, tak samo trudny był wybór opon, który na początku nie był dla nas zbyt udany. Odcinki specjalne w górach to był kawał ciężkiej roboty, ale opłaciło się. Zdobyliśmy ważne punkty. Cieszę się szczególnie z dodatkowych punktów za Power Stage. Teraz z dużą nadzieją czekamy na Rajd Szwecji.

RMC 21_

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport: Jestem bardzo dumny z całego zespołu. Kierowcy, piloci, inżynierowie, mechanicy wykonali wspaniałą robotę. Sébastien Ogier pokazał mistrzowską klasę, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen również byli doskonali. Na podstawie dostępnych informacji od „lodowych szpiegów” i zespołu meteo, razem ze swoimi inżynierami zawsze rozważnie dobierali opony, nawet jeżeli potem okazywało się to nie być optymalnym wyborem. Ale to właśnie jest typowe dla Rajdu Monte Carlo, który zawsze jest nieobliczalny i kapryśny. To wielki sukces, że wszystkie trzy Polo R WRC znalazły się na punktowanych pozycjach i jako zespół po raz pierwszy wygraliśmy legendarny „Monte Carlo”!

Na Power Stage dodatkowe punkty walczyli: Jari – Matti Latvala, Bryan Bouffier i Kris Meeke.

WYNIKI
1. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) – 3:55.14,4 godz.;
2. Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Ford Fiesta RS WRC) – strata 1.18,9 min.;
3. Kris Meeke i Paul Nagle (Citroën DS3 WRC) – 1.54,3 min.;
4. Mads Ostberg i Jonas Andersson (Citroën DS3 WRC) – 3.53,9 min.;
5. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC) – 6.08,3 min.;
6. Elfyn Evans i Daniel Barritt (Ford Fiesta RS WRC) – 8.37,4 min.;
7. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (Volkswagen Polo R WRC) – 11.42,3 min.;
8. Jaroslav Melichárek i Erik Melichárek (Ford Fiesta RS WRC) – 21.56,2 min.;
9. Matteo Gamba i Nicola Arena (Peugeot 207 S2000) – 23.50,7 min.;
10. Jurij Protasow i Pavlo Cherepin (Ford Fiesta R5) – 25.43,1 min.