RAJD MONTE CARLO HISTORIQUE 2014: 8. POLSKICH ZAŁÓG

mch-6_dsc06483

Osiem załóg z Polski znalazło się ostatecznie na liście startowej 17. Rallye Monte Carlo Historique. Zawody tradycyjnie rozpocznie Zlot Gwiaździsty z sześciu miast.

W tym roku oprócz Monte Carlo, miastami startowymi są: Barcelona, Reims, Sztokholm, Oslo oraz Glasgow. Większość naszych zawodników wybrała trasę wiodącą ze stolicy Księstwa Monako.


Zobacz także:
SPORT
MONTE CARLO HISTORIQUE 2012 – 2013
MONTE CARLO HISTORIQUE 2014


Dwie nasze załogi otrzymały bardzo wysokie numery startowe. Z „3” pojadą Piotr Bany i Karol Wyka w Ładzie 1500S z 1978 roku, zaś z „4”-ką Stanisław i Anna Postawkowie. Ci ostatni zamienili tym razem Zastavę na Porsche 911A 2,7 z 1977 roku.

Pięć Polskich Piatów 125p wystawia zespół TJ NAC Motosport. z numerem 141 wyrusza na trasę Tomasz i Karol Jaskłowscy w modelu z 1972 roku, z nr 143 – Robert Burchard i Grzegorz Gac (1972), z nr 145 – Romuald Chałas i Tomasz Borysławski (1978), z nr 146 – Jacek i Marcin Grochowscy (1972), a z nr. 156 – Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz (1975). Ostatnią polską załogę tworzą Wojciech Wetula i Tomasz Sweklej w BMW 320 z 1979 roku – oni otrzymali numer 238.

Jedynkę otrzymali Andrew McAlpine i Frederic Gallagher w Morisie Mini Cooper S z 1964 roku.

rmch-27_0852

– We Francji pogoda jest deszczowa. Górskie drogi, na których rozgrywane będą próby są momentami zwężone do jednego opasa. Woda bowiem podmyła wiele skarp i się one osunęły na jezdnię. Mamy nadzieję jednak, że rajd się odbędzie. Jesteśmy w trakcie zapoznawania się z trasą – powiedział nam Romuald Chałas.

Po przejechaniu trasy Zlotu Gwiaździstego wystartują do właściwej rywalizacji. Zawodnicy mają do przejechania etapy (poczynając od klasyfikacyjnego po finałowy) z następującymi próbami:

ZR 1 – Col de la Machine / Col de Gaudissart;
ZR 2 – Moulinon / Antraigues;
ZR 3 – Burzet / St Martial;
ZR 4 – Lalouvesc / Labatie-D’Andaure;
ZR 5 – Lamastre / Alboussière;
ZR 6 – St Jean en Royans / La Cime du Mas;
ZR 7 – Les Nonières / Les Oches;
ZR 8 – Col de la Saulce / La Charce;
ZR 9 – Recoubeau / Col de Pennes;
ZR 10 – Montauban-sur-L’Ouveze / Eygalayes;
ZR 11 – Clumanc / Lambruisse;
ZR 12 – Rouaine / Entrevaux;
ZR 13 – Touet de l’Escarene / La Bollene;
ZR 14 – Loda / Coaraze.

W ubiegłym roku najwyższe miejsce z polskich załóg zajęli Stanisław Postawka i Andrzej Postawka, natomiast w grupie Polskich Fiatów 126p najszybszy okazał się Prezes Automobilklubu Polski, Romuald Chałas z Tomaszem Borysławskim. Za nasze załogi trzymamy kciuki!