RAJD NADWIŚLAŃSKI 2017: POZNALIŚMY LISTĘ ZGŁOSZEŃ

rna-collin1

Tegoroczny Rajd Nadwiślański, który będzie piątą i przedostatnią rundą Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, odbędzie się w dniach 29 września – 1 października.

Na liście zgłoszeń znalazło się 36 załóg, w tym cała czołówka krajowej rywalizacji. Numer 1 otrzymał triumfator Rally di Roma Capitale z ostatniej niedzieli, rundy Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC), a także trzykrotny mistrz Polski, Francuz Bryan Bouffier.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD NADWIŚLAŃSKI 2017


 

Bouffier wystartuje w Lublinie wspólnie z Gilbertem Dini za kierownicą Forda Fiesty. Liderzy klasyfikacji Inter Cars RSMP, Filip Nivette i Kamil Heller pojadą Skodą Fabia R5. Nivette w łącznej punktacji cyklu ma już blisko 40 punktów przewagi nad parą Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta) i z Lublina może wyjeżdżać jako nowo koronowany mistrz kraju.

Na trasie Rajdu Nadwiślańskiego zobaczymy także trzecią załogę klasyfikacji generalnej RSMP, Zbigniewa Gabrysia i Artura Natkańca. Ekipa reprezentująca barwy Automobilklubu Krakowskiego przed 5. rundą cyklu traci do Kasperczyka zaledwie 7 punktów. Numer 4 otrzymał Jakub „Colin” Brzeziński z Automobilklubu Polski, ubiegłoroczny zwycięzca imprezy, a 5 – Mariusz Stec, który na tych zawodach zawsze spisuje sie bardzo dobrze.

O ważne punkty powalczą także liderzy pozostałych klas. Wśród zgłoszonych kierowców znajdują się bowiem między innymi Jan Chmielewski z Automobilklubu Polski (Open 2WD, BMW R+ Maxi) czy Hubert Maj (Open N, Ford Fiesta Proto). Swoich fanów mają Andrzej Lubiak i Maciej Wisławski w Subaru Imprezie grupy Open N.

W tym roku czeka zawodników i kibiców wiele nowości, dzięki którym organizowana przez Automobilklub Polski impreza będzie jeszcze bardziej atrakcyjna zarówno dla kierowców, jak i rajdowych kibiców.

Największą zmianą jest przeniesienie bazy organizacyjnej do Lublina. Na terenie miejskiego stadionu Arena Lublin zlokalizowane będą biuro rajdu i biuro prasowe, ale także park serwisowy i park zamknięty.

Daniel Siemczuk, Dyrektor Rajdu Nadwiślańskiego: W tym sezonie wprowadziliśmy wiele zmian, dzięki którym Rajd Nadwiślański będzie jeszcze ciekawszy, bardziej emocjonujący i wymagający. Jednocześnie pozostajemy przy kompaktowej konfiguracji, tak chwalonej zarówno przez zawodników jak i kibiców. Podstawową zmianą jest przeniesienie bazy rajdu z Puław do Lublina. Największe polskie miasto na wschód od Wisły będzie gościć rajdowych fanów oraz organizatorów po raz pierwszy, a w jego sercu, na staromiejskim Placu Zamkowym, który w obecnym kształcie istnieje od 1954 roku – zorganizowane zostaną ceremonie startu i mety. Centrum miasta będzie także areną widowiskowego odcinka specjalnego, który bez wątpienia przyciągnie tysiące rajdowych fanów. Pierwszego dnia rywalizacji zapraszam na 5 odcinków specjalnych, drugi dzień to trudna i techniczna walka na trasie 6 Os-ów. Bez wątpienia nie zabraknie emocji – tym bardziej, że w Lublinie i okolicach mogą decydować się losy tytułów mistrzowskich. W imieniu organizatorów, partnerów i sponsorów zapraszam do Lublina wszystkich kibiców i zawodników. Przed nami kolejna niezapomniana, pełna sportowej walki i emocji rajdowa przygoda!

Cztery z pięciu odcinków pierwszego etapu położone będą w okolicach Kraśnika, ostatni to wspomniany wcześniej OS w Lublinie. Drugiego dnia kierowcy będą rywalizować na trasie odcinków specjalnych zlokalizowanych na zachód od bazy rajdu. Nowością jest także „zapętlenie” jednego z OS każdego dnia. Sam układ trasy będzie bardzo kompaktowy, co zawsze było ogromnym atutem Rajdu Nadwiślańskiego.