RAJD NADWIŚLAŃSKI 2019: AUTA HISTORYCZNE W AKCJI

hrsmp-rn-przed1

Rajd Nadwiślański także i w tym roku będzie rundą Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Obok współczesnych samochodów na trasie zawodów będzie można zobaczyć również legendarne auta rajdowe sprzed lat.

Wśród nich będą takie maszyny jak Porsche 911 SC, Audi Quattro, Fiat 125p Monte Carlo czy… Syrena 104.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD NADWIŚLAŃSKI 2019


 

W tym sezonie wszystkie rajdy w Motul HRSMP są rozgrywane wraz z rundami Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP), więc załogi w samochodach historycznych ścigają się na tych samych odcinkach specjalnych, co zawodnicy w nowoczesnych, wyczynowych rajdówkach. W Rajdzie Nadwiślańskim o kolejne punkty do klasyfikacji historycznego czempionatu powalczy łącznie 19 załóg podzielonych zgodnie z regulaminem na odpowiednie klasy wiekowe.

Z numerem startowym 101 na szybkie oesy drugiej rundy Motul HRSMP ruszą aktualni liderzy historycznej klasyfikacji generalnej i jej ubiegłoroczni zwycięzcy, czyli Piotr Zaleski z Piotrem Szadkowskim w Porsche 911 SC.

W grupie samochodów z napędem 4×4 jest m.in. Subaru Legacy duetu Robert Luty i Marcin Celiński oraz aż trzy Audi Quattro, którymi pojadą załogi Artur Rowiński i Magdalena Tokarska, Grzegorz Olchawski i Łukasz Wroński oraz Mariusz Polak i Mariusz Ziółkowski.

Na trasie Nadwiślańskiego nie zabraknie samochodów popularnych na polskich drogach w czasach PRL. Piotr Kiepura z Mateuszem Galle pojadą Fiatem 125p Monte Carlo wzorowanym na rajdówce Andrzeja Jaroszewicza, Ładami wystartują załogi Molicki i Molicki oraz Rogowski i Rogowski, a Tomek Curyło z Jarosławem Skwarkiem przywiozą do Puław swoją Syrenę 104.

W Motul HRSMP Rajd Nadwiślański będzie stał pod znakiem powrotów, ale także nieobecności. W gronie wracających do rywalizacji są Jerzy Skrzypek (Fiat Ritmo Abarth) – ubiegłoroczny mistrz Polski w klasie samochodów z lat 1982-85, a także Krzysztof Głowala w Mazdzie 323 GTX. Z kolei wśród nieobecnych należy wymienić Marka Sudera, w którego Fordzie Sierra Cosworth 4×4 doszło do poważnej awarii silnika, a także Przemysława Boska. Podczas poprzedniej rundy jego Poloneza 2000 zatrzymała usterka układu przeniesienia napędu.

Oprócz 18 załóg walczących o czas, w rajdzie wezmą udział także cztery załogi zbierające pierwszej rajdowe szlify – jadące bez pomiaru czasu, w tym duet Żywina i Szumert w efektownym Tie TR7V8.

Trasa tegorocznej edycji Rajdu Nadwiślańskiego składa się z sześciu odcinków specjalnych o łącznej długości blisko 110 km.