RAJD NIEMIEC 2019: KAJTO GOTOWY DO WALKI O PUNKTY

rniem__kajetanowicz_p1

W czwartek, 22 sierpnia, rozpocznie się Rajd Niemiec, dziesiąta runda Rajdowych Mistrzostw Świata (FIA WRC), rozgrywana na nawierzchniach asfaltowych i betonowych.

Ponadto wśród winnic oraz na terenach wojskowego poligonu. Kajetan Kajetanowicz kontynuuje rywalizację w kategorii WRC2.


Zobacz także:

RAJDY

KAJETAN KAJETANOWICZ – RAJDY


 

W tym roku kiewrowca Automobilklubu Polski i Lotos Rally team już dwa razy ukończył rajdy, stając na podium. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka Kajto, jest już po testach swojego samochodu rajdowego.

Będzie to drugi wspólny start duetu w niemieckich zawodach. Tegoroczna stawka liczy blisko sześćdziesiąt zgłoszonych załóg, z czego ponad połowa rywalizować będzie w samochodach bliźniaczej klasy R5. Kajetanowicz i Szczepaniak będą jedynymi reprezentantami naszego kraju. Do walki na trudnych technicznie odcinkach specjalnych pojadą Volkswagenem Polo GTI R5, którym startowali w pierwszych dwóch tegorocznych rajdach.

rniem__kajetanowicz_p2

– Za nami dwa dni długich i kompleksowych testów samochodu. Mam nadzieję, że odczucia podczas rajdu będą podobne do tych z testów, które były naprawdę dobre. Teraz w pełni koncentrujemy się już na samych zawodach. Czeka nas trochę zmian względem ubiegłorocznej edycji. Organizatorzy przygotowali nowe odcinki. To zawsze był trudny rajd, z rozciągniętymi dniami rywalizacji. W samą sobotę pokonamy łącznie blisko 160 kilometrów, w tym dwa przejazdy najdłuższego, charakterystycznego i wyjątkowego w tym w rajdzie odcinka Panzerplatte, mierzącego ponad 41 kilometrów! Podekscytowani i jak zwykle zmotywowani wyczekujemy już startu. Wiem, że z nami będzie na miejscu wielu kibiców z Polski — a to dla mnie bardzo ważne – komentuje Kajetan Kajetanowicz, kierowca Automobilklubu Polski i Lotos Rally Team.

Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. W czwartek (22.08) o 10:00 rozpocznie się shakedown (St. Wendeler Land, 5,20 km), po którym o 19:08 ruszy pierwsza próba rajdu – St. Wendeler Land (5,20 km).

Na piątek zaplanowano trzy odcinki specjalne, pokonywane dwukrotnie w pętlach, przedzielonych serwisem: Stein und Wein (19,44 km, godz. 10:14 i 15:42), Mittelmosel (22,00 km, godz. 11:08 i 16:36) oraz Wadern- Weiskirchen (9,27 km, godz. 12:43 i 18:11). Łącznie etap liczy 106,62 km.

rniem__kajetanowicz_p3

Sobota będzie najdłuższym dniem rajdu, na który złoży się łącznie osiem odcinków specjalnych. Do godzin południowych załogi rywalizować będą na próbach Freisen (14,78 km, godz. 8:09 i 11:09) oraz Römerstraße (12,28 km, godz. 9:12 i 12:12). Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:53) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:31). Długość etapu to 157,92 km.

Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km. Oficjalne wyniki poznamy późnym popołudniem.

Po trzech rajdach w tym sezonie Kajetanowicz jest na wysokim, szóstym miejscu w klasyfikacji sezonowej WRC2, z dorobkiem 33 punktów. Liderem jest Meksykanin Benito Guerra (69 punktów i cztery rajdy), za nim są Francuz Pierre- Louis Loubet (63 pkt., cztery rajdy), Rosjanin Nikołaj Griazin (63 pkt., pięć rajdów), Norweg Ole Christian Veiby (50 pkt., pięć rajdów) i Takamoto Katsuta (47 pkt., siedem rajdów).

Do klasyfikacji końcowej pod uwagę branych jest najlepszych sześć z siedmiu wyników.