RAJD POLSKI 2018: PIENIĄŻEK LIDEREM RSMP, ŁUKJANIUK W ERC (OS1)

rpol_prol-1

Rosjanie Aleksiej Łukjaniuk i Aleksiej Arnautow w Fordzie Fiesta R5 zostali pierwszymi liderami 75. Rajdu Polski, rundy mistrzostw Europy (FIA ERC).

W klasyfikacji Rajdowych samochodowych Mistrzostw Polski pierwszy odcinek specjalny – Mikołajki Arena o długości 2,50 km wygrali zawodnicy Automobilklubu Polski, Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur w Skodzie Fabii R5.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD POLSKI 2018


 

Polska załoga zajmuje trzecie miejsce w zawodach, wyprzedzają ją bowiem jeszcze Norbert Herczig i Ramob Ferencz z Węgier (Skoda Fabia R5). Trzy załogi mieszczą się w 0,8 sekundy.

W RSMP na drugiej pozycji są Grzegorz Grzyb i Jakub Wróbel (Skoda Fabia R5). “Grzybek walczy także w cyklu ERC, stąd dla niego jest to podwójnie ważny występ. Na razie jest piąty ex aequo z Nikołajem Griazinem i Jaroslawem Fedorowem (Škoda Fabia R5).

Liderzy klasyfikacji mistrzostw Polski, Jakub Brzeziński i Kamil Kozdroń w Skodzie zajmują w RSMP trzecia pozycję ze stratą 1,3 sek. do Pieniążka i Mazura. 0,1 sek. za nimi są zwycięzcy poprzedniej rundy – na Litwie, Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (w kolejnej Fabii).

Treningi z Krzysztofem Hołowczycem jak widać pomogły Łukaszowi Byśkieniewiczowi i Maciejowi Wisławskiemu (Hyundai i20 R5), którzy wyprzedzają Łukasza Habaja i Daniela Dymurskiego (Skoda Fabia R5).

Tomasz Gryc i Michał kuśnierz (Peugeot 208 R2) prowadzą w klasie 4, Paweł Zakrzewski i Sebastian Wach (BMW 130i) w Open 2WD+, Konrad Dudziński i Adam Binięda (Honda Civic) w HR4, Tomasz Zbroja i Paweł Prochoń (Citroen C3 R3T) w klasie 3, Piotr Kalinowski i Maciej Opala (Renault Clio) w HR3, a Wojciech Grondal i Bartosz Rozkrut (Fiat 126p) w HR5.

Wyniki RSMP po OS1
1. Łukasz Pieniążek i Przemysław Mazur (Skoda Fabia R5) – 1.49,5 min.;
2. Grzegorz Grzyb i Jakub Wróbel (Skoda Fabia R5) – strata 0,4 sek.;
3. Jakub Brzeziński i Kamil Kozdroń (Skoda Fabia R5) – 1,3 sek.;
4. Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) – 1,4 sek.;
4. Łukasz Byśkieniewicz i Maciej Wisławski (Hyundai i20 R5) – 1,4 sek.;
6. Łukasz Habaj i Daniel Dymurski (Skoda Fabia R5) – 2,5 sek.;
7. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) – 3,1 sek.;
8. Szymon Ruta i Kamil Heller (Skoda Fabia R5) – 4,1 sek.;
9. Łukasz Kotarba i Tomasz Kotarba (Mitsubishi Lancer Evo X) – 5,0 sek.;
10. Andrzej Borkowski i Michał Jargała (Ford Fiesta Proto) – 7,6 sek.

Fot.: Kamil Cichocki