RAJD POLSKI 2019: ŻYCIOWE SUKCESY I ZADOWOLENI ŻURNALIŚCI

rpol-po1

Rajd Polski pozostaje najważniejszą imprezą w sporcie samochodowym w naszym kraju pomimo, że nie jest już rundą mistrzostw świata (FIA WRC), a jedynie mistrzostw Europy (FIA ERC).

Zawody z bazą w Mikołajkach, rozgrywane na szutrowych odcinkach specjalnych Mazur przyciągają rzeszę zawo0dników.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD POLSKI 2019


 

A to dlatego, że obok mistrzostw kontynentu stanowiły w tym roku rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP), Motul Historycznych Samochodowych Mistrzostw Polski (HRSMP) oraz mistrzostw Litwy. Ogółem na liście zgłoszeń widniało ponad sto nazwisk kierowców.

rpol-po2

Można tez było zobaczyć najróżniejsze rajdowe samochody, od tych najmocniejszych – klasy R5 po słabsze z napędem na jedną oś.

O przebiegu rajdu informowaliśmy na naszych łamach szeroko. Byli wielcy wygrani i wielcy przegrani. Dla uczestników mistrzostw Polski był to ważny start, bowiem można było zdobyć podwójne punkty do klasyfikacji.

– Realizowaliśmy plan. Trochę go nam pokrzyżował odcinek kwalifikacyjny. Chciałem jechać bardziej z tyłu, nie „odkurzając” trasy. Tak się jednak nie stało i za dużo straciliśmy w pierwszym dniu rajdu. Dlatego wczoraj i dzisiaj odrabialiśmy i goniliśmy. Tempo naprawdę wzrastało mocno i jestem bardzo zadowolony, ponieważ zrobiliśmy dużo kilometrów, a moja prędkość była naprawdę o niebo lepsza. Ten ostatni odcinek był mega ciężki, bo z tyłu głowy cały czas miałem, że jednak trzeba być na mecie. Jestem szczęśliwy, że jesteśmy tutaj i auto nawet nie porysowane. Ten rajd dał mi dużo, jeżeli chodzi o samochód. Za dwa tygodnie mam rajd na Litwie, gdzie mam nadzieje to dzisiejsze doświadczenie zaprocentuje i będziemy mogli walczyć z czołówką RSMP – mówi Kacper Wróblewski, zawodnik Orlen Team, który odniósł życiowy sukces zajmując piąte miejsce.

rpol-po3

– Gdy poznałem listę zgłoszeń do tegorocznej edycji rajdu, to zakładałem, że powtórzenie ubiegłorocznego wyniku, czyli finisz w pierwszej dziesiątce będzie dla nas dobrym rezultatem. Chciałem także ukończyć tej rajd z mniejszą stratą do zwycięzcy. Kolejnym celem i założeniem było unikanie znaczących błędów i problemów z samochodem czy oponami. To nam się udało, a w połączeniu z odpowiednią strategią, przyniosło dobry wynik. Oczywiście przykro mi z powodu problemów rywali, szczególnie że niektórzy z nich prezentowali imponującą formę i jechali po życiowe wyniki – komentował Tomasz Kasperczyk z Tiger Energy Drink Rally Team, który stanął na podium w RSMP i wyrównał życiowy sukces zajmując szóstą pozycję w ERC.

Nie wszyscy dziennikarze akredytowani przy Rajdzie Polski otrzymali naklejki na auta upoważniające im dojazd do bezpośredniej bliskości OS-ów. Grupy żurnalistów miały okazję skorzystania z samochodów udostępnionych przez polskich importerów, którymi przemieszczali się wzdłuż trasy zawodów.

Były to:

 

– Dacia Duster 1.5 dCi 4WD. Silnik Diesla ma pojemność 1478 cm3, posiada moc 115 KM (85 kW) przy 3750 obr./min. i maksymalny monet obrotowy 260 Nm przy 2000 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 12,1 sek., prędkość maksymalna to 179 km/h. Wymiary: długość – 4341 mm, szerokość – 1804 mm, wysokość z relingami dachowymi – 1687 mm, rozstaw osi – 2674 mm, zwis przedni – 841 mm, tylny – 826 mm. prześwit – 210 mm, pojemność bagażnika – od 445 do 1792 mm, masa własna – 1205 kg. Dużym atutem jest niewielkie spalanie. Nie straszne mu szutrowe dukty.

 

– Infiniti QX60 Hi-Tech w wersji siedmioosobowej z silnikiem V6 24V. Pojemność 3498 cm3 pozwala na otrzymanie mocy 262 KM przy 6400 obr./min. i 334 Nm momentu obrotowego przy 4400 obr./min. Przyspieszenie 0-100km/h uzyskiwane jest w 8,4 sek. a prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Auto posiada napęd na cztery koła. Wymiary: długość – 5092 mm, szerokość – 1960 mm, wysokość – 1742 mm, rozstaw osi – 2900 mm, masa własna – 2082 kg, ładowność – 598 kg, pojemność bagażnika -447 l/ 1155 l/ 2160 l. Auto jest wygodne i komfortowe, nie boi się wertepów, ale pali “jak smok”…

 

– Mitsubishi Eclipse Cross 1.5T Intense Plus SDA CVT 4WD. Pojemność benzynowego silnika to 1499 cm3, moc 163 KM (120 kW) otrzymywana jest przy 5500 obr./min., maksymalny moment -250 Nm przy 1800-4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,5 sek., a prędkość maksymalna to 205 km/h. Auto posiada napęd na cztery koła. Wymiary: długość – 4405 mm, szerokość – 1805 mm, wysokość – 1685 mm, rozstaw osi – 2670 mm, prześwit – 183 mm, pojemność bagażnika – 341 l. Zużycie paliwa w terenie przyzwoite. Napęd sprawdza się na nieutwardzonych drogach.