RAJD ŚWIDNICKI 2014: SUKCES CHUCHAŁY, BRAWO BERLIŃSKI

RSK_30

Rajd Świdnicki Krause, druga runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, przyniósł spore emocje. Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (Ford Fiesta R5) od początku nadawali tempo.

W drugim dniu znów świetnie spisuje się załoga Marcin Berliński i Leszek Chłuda (Peugeot 206 RC), jadąca w barwach Automobilklubu Polski i portalu NewsAuto.pl. Gdyby nie pech i przebita wczoraj opona, nasi zawodnicy nie mieliby równych sobie w klasie 8.

sponsorenault


Zobacz także:
RAJDY
RAJD ŚWIDNICKI 2014


uwaga

Wojciech Chuchała (Automobilklub Polski) odniósł życiowy sukces, był zdecydowanie najszybszym kierowca w tym rajdzie. Próbował mu zagrozić Grzegorz Grzyb, ale Skoda Fabia tym razem nie miała szans z Fordem Fiesta. Sukces odniósł Tomasz Kuchar stając na podium. W pojedynku o czwarte miejsce Maciej Rzeźnik pokonał Macieja Oleksowicza. Wysoko “zjechał” Tomasz Kasperczyk, nadrabiał Łukasz Habaj. Pokazali się też weterani: Tomasz Czopik i Sebastian Frycz. W “ośce” bezkonkurencyjny okazał się Jan Chmielewski, a skutecznością zaskoczył Virni. Tak wyglądał Świdnicki w pigułce…

A oto jak przebiegała rywalizacja w drugim dniu zmagań na klasycznych OS-ach Gór Sowich.

Siódmy odcinek specjalny (Rościszów 1). Grzegorz Grzyb i Daniel Siatkowski (Skoda Fabia S2000) rozpoczęli szybko, sprawdzając dyspozycję liderów. Jednak Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (Ford Fiesta R5) byli czujni, stracili do zwycięzców Rajdu Arłamów zaledwie 2,1 sekundy. Na trzecim miejscu niezmiennie Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000 – 2,2 sek.).

RSK_32

Szybko pojechali także Łukasz Habaj i Piotr Woś (Mitsubishi Lancer Evo IX R4 – 3,5 sek.). Tymczasem zaszła zmiana na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej – Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta R5) stracili sporo (24,6 sek.). Skorzystali z tego Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Ford Fiesta R5 – 6,1 sek.) wysuwając się przed konkurentów. Pokazali się Dominik Butvilas i Renatas Vaitkevicius (Subaru Impreza STi).

Nadal bardzo dobrze spisują się rywalizujący w klasie Open, Virnik i Łukasz Lachtera (BMW M3). Wśród załóg z napędem na jedną oś nadal bezkonkurencyjni są Jan Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3 R3).

Bojowo nastawieni od rana byli dziś zawodnicy Automobilklubu Polski i portalu NewsAuto.pl, Marcin Berliński i Leszek Chłuda (Peugeot 206 RC). Nasza załoga wygrało odcinek zdecydowanie w klasie 8.

Ósmy odcinek specjalny (Srebrna Góra 1). Cuchała (Automobilklub Polski) powrócił na czoło, wyprzedzając Grzyba (2,7 sek.), Habaja (6,7 sek.) i Kuchara (10,3 sek.). Rzeźnik znów przed Oleksowiczem. Romasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) na szóstym miejscu – Sebastian Frycz i Tomasz Spurek (Subaru Impreza WRX STi) coraz dalej za rywalami. W dziesiątce znów Dominik Butvilas, w “ośce” tym razem najszybsi Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (Peugeot 208).

Marcin Berliński i Leszek Chłuda na drugim miejscu w klasie 8, ale odrabiają ostro straty w klasyfikacji generalnej do drugiego “placu”. Brawo!

RSK _33

Dziewiąty odcinek specjalny (Kamionki 1). Kończąca pierwszą pętlę II etapu próba dla Chuchały. W czołówce bez zmian – rośnie przewaga Macieja Rzeźnika (Automobilklub Polski) nad Maciejem Oleksowiczem.

Maciek Oleksowicz: Niestety rano podjęliśmy złą decyzję. Założyliśmy, że deszcz popada tylko przez chwilę, a później trasa będzie przesychać. W związku z tym wybraliśmy opony i setup samochodu na suchą nawierzchnię. Na odcinkach okazało się, że ten wybór nie ułatwi nam szybkiej jazdy, bo wszędzie było mokro, a miejscami trasa była także pokryta błotem. W tej sytuacji chcieliśmy jechać tak szybko, jak to możliwe, żeby ponieść jak najmniejsze straty. Taka jazda wiąże się z większym ryzykiem popełnienia błędów, których niestety się nie ustrzegłem. Na pierwszym dzisiejszym odcinku uderzyłem w szykanę, zgasiłem silnik, musiałem cofać, a na dodatek zarobiłem karę za uderzenie tej szykany. Na kolejnym oesie obróciliśmy się na jednym z nawrotów, co też spowodowało stratę. Trzeci odcinek przejechaliśmy już czysto, ale bez rewelacyjnego wyniku. Jak widać ryzyko wiąże się z tym, że nie zawsze wszystko się udaje. Chcieliśmy ryzykować, bo wiedzieliśmy, że to jest nasza szansa na awans.

Dobrze dziś jadą Dominik Butvilas i Renatas Vaitkevicius (Subaru Poland Rally Team).

Dominik Butvilas: W klasyfikacji generalnej zajmujemy odległą pozycję, więc decydowaliśmy się pojechać spokojnie i sprawdzić notatki przed drugą pętlą. Staram się również oszczędzać opony unikając niepotrzebnych cięć, chociaż nie oznacza to, że objeżdżam każdy zakręt. Dobór opon był chyba właściwy – rywale spodziewali się deszczu, a nawierzchnia była sucha, więc nasz zestaw się sprawdził. Plan zakłada przyspieszenie na drugiej pętli i sprawdzenie naszego właściwego tempa.

Renatas Vaitkevičius: Poświęciliśmy trzy poranne odcinki na upewnienie się, że nasz opis jest właściwy. Szpiedzy wykonali świetną robotę, a ich uwagi były bardzo pomocne. Na próbach nie mieliśmy żadnych problemów, tempo było spokojne. Na drugim przejeździe chcemy pojechać bardziej agresywnie.

RSK_34

W klasyfikacji generalnej dzisiejszego dnia Chuchała wyprzedza Grzyba (3,5 sek.) oraz Habaja (9,4 sek.).

Marcin Berliński i Leszek Chłuda ponownie drudzy w klasie 8. Do awansu na drugą pozycję po wszystkich odcinkach została tylko sekunda.

– Raczej udana pętla. Jedziemy swoim tempem, choć trochę asekuracyjnie. Wspomagania działa bowiem wybiórczo – raz jest, raz go nie ma. Nie możemy więc ryzykować. Awaria okazała się na tyle poważna, że serwis nie był w stanie całkowicie wyeliminować usterki. Na Kamionkach dodatkowo straciliśmy – na cięciu przygięliśmy płytę, tak, że oparła się na misce olejowej. Ny nie ryzykować, trzeba było jechać całkowicie “na okrągło”, po czarnym. W sumie jest OK. Oczywiście powalczymy o drugie miejsce i zwycięstwo w klasyfikacji II etapu. Ale najważniejsza jest meta! – powiedzieli Marcin i Leszek na Strefie Serwisowej.

Załogom do przejechania pozostały jeszcze trzy odcinki.

Dziesiąty odcinek specjalny (Rościszów 2). Grzegorz Grzyb i tym razem najszybszy na najbardziej znanym z polskich odcinków specjalnych. Drugi Rzeźnik (0,1 sek.), trzeci Habaj (0,2 sek.), czwarty Kuchar (0,7 sek.), piąty Chuchała (1,6 sek.). W “ośce: najszybszy Janek Chmielewski.

Marcin Berliński i Leszek Chłuda awansowali w punktacji klasy 8 na drugie miejsce. Prowadzą też w klasyfikacji II etapu w kl. 8.

Jedenasty odcinek specjalny (Srebrna Góra 2). Cuchała na tej próbie nie ma sobie równych. Kolejne miejsca: Grzyb (5,8 sek.), Habaj (7,4 sek.), Kuchar (9,2 sek.), Rzeźnik (9,5 sek.), Oleksowicz (10,1 sek.).

Berliński i Chłuda drudzy w klasie. Jeszcze tylko jeden OS do zakończenia rajdu.

Dwunasty odcinek specjalny (Kamionki 2). Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (Ford Fiesta R5) na mecie z najlepszym czasem. Odnieśli duży sukces – nie tylko okazali się najlepsi w zawodach, ale także wygrali klasyfikacje obu dni, zdobywając komplet punktów.

RSK_31

Kolejność na ostatniej próbie: Chuchała, Grzyb (1,4 sek.), Kuchar (1,7 sek.), Habaj (2,2 sek.), Rzeźnik (4,6 sek.), Oleksowicz (5,6 sek.), Kasperczak (18,5 sek.).

W Rajdzie Świdnickim Krause “Siemanko” wyprzedził Grzyba o 36,2 sek. oraz Kuchara (1.11,1 min.).

W klasie 5 zwyciężyli Janek Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3 R3), w klasie 6 najlepszy okazał się Marcin Scheffler (Peugeot 208), który o 23,0 sek. wyprzedził Łukasza Byśkiniewicza (także Peugeot 208), a w klasie 6f – 6F (Fordy Fiesta) Jarosław Szeja pokonał Jacka Góreckiego.

Berliński i Chłuda na mecie odcinka. Marcin i Leszek zajmują ostatecznie drugie miejsce w radzie w klasie 8 oraz wygrywają klasyfikację II etapu. Brawo! Gdyby nie wczorajszy “kapeć”, byłby najlepszy czas… Nasza załoga wykazała wielki potencjał!

– Jesteśmy zadowoleni, jesteśmy na mecie! Wynik też jest dobry. Byłby lepszy, gdyby nie wczorajszy defekt intercomu. Do kierowcy nie dotarła informacja pilota, pojechał nieco inaczej niż było w opisie, przez co przebiliśmy oponę. Staraliśmy się odrabiać straty i w dużej mierze się to udało. Dziś zmagaliśmy się z awarią wspomagania, której nie udało się wczoraj usunąć naszemu serwisowi. Ale ogólnie nasz Peugeot spisywał się świetnie! Tylko kierowca będzie musiał rehabilitować bolące mięśnie rąk… Zobaczymy co będzie dalej. Do Rajdu Karkonoskiego jeszcze ponad miesiąc czasu. Wciąż czekamy na sponsora! Będziemy podejmowali decyzję – mówili na mecie Marcin i Leszek.

W klasie 8 zwyciężyli Mirosław Włodarczyk i Krzysztof Grzenia (Renault Clio Ragnotti). W punktacji zmagań niedzielnych Włodarczyka wyprzedzili natomiast Paweł Serafin i Mateusz Martynek (Honda Civic Type-R).

Bardzo dobry rajd pojechali Virnik i Łukasz Lachtera (BMW M3).

W klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski zwycięstwo odnieśli Jakub Brzeziński i Grzegorz Czarnecki (Citroen C2 – R2) – 42.50,3 min., którzy wyprzedzili załogi: Hubert Palider i Mateusz Fortuna (Honda Civic Type-R – strata 15,9 sek.) oraz Tomasz Hupało i Rafał Fiołek (Citroen C2R2 – 53k,3 sek.). W klasie N4/31 najszybsi byli Damian Łata i Michał Trela (Mitsubishi Lancer Evo IX), a w HRPP+20 – Marek Kluszczyński i Krzysztof Marschal (Subaru Impreza 555).

WYNIKI PO 2. ETAPIE

1. Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (Ford Fiesta R5) – 1:32.18,6 godz.;
2. Grzegorz Grzyb i Daniel Siatkowski (Skoda Fabia S2000) – strata 27,1 sek.;
3. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) – 1.11,1 min.;
4. Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Ford Fiesta R5) – 1.27,6 min.;
5. Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta R5) – 2.09,7 min.;
6. Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) – 3.57,7 min.;
7. Łukasz Habaj i Piotr Woś (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) – 5.13,5 min.;
8. Sebastian Frycz i Tomasz Spurek (Subaru Impreza WRX STi) – 5.14,4 min.;
9. Tomasz Czopik i Jacek Rathe (Skoda Fabia S2000) – 5.54,8 min.;
10. Tomasz Gryc i Przemysław Zawada (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 6.01,6 min.;
11. Virnik i Łukasz Lachtera (BMW M3) – 7.50,4 min.;
12. Jan Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3 R3) – 9.06,3 min.;
23. Mirosław Włodarczyk i Krzysztof Grzenia (Renault Clio Ragnotti) – 16.31,9 min.;
26. Marcin Berliński i Leszek Chłuda (Peugeot 206 RC) – 21.03,2 min.

Załoga Virnik i Lachtera jest klasyfikowana jedynie w klasie Open, a nie w RSMP – jedenastą pozycję w Mistrzostwach Polski zajęli Chmielewski i Gerber.

Klasyfikacja generalna 2. etapu
1. Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski – 38.27,9 min.;
2. Grzegorz Grzyb i Daniel Siatkowski – strata 9,1 sek.;
3. Łukasz Habaj i Piotr Woś – 21,1 sek.;

Klasa 8 – drugi etap
1. Marcin Berliński i Leszek Chłuda – 45.22,4 min.;
2. Paweł Serafin i Mateusz Martynek – strata 14,8 sek.;
3. Mirosław Włodarczyk i Krzysztof Grzenia – 16,0 sek.

Fot.: rajdkrause.pl (Meteusz Podraza) i zespoły