RAJD ŚWIDNICKI 2019: POWIEDZIELI PRZED STARTEM

rswid-przed-1

47. Rajdu Świdnickiego – Krause to pierwsza, tegoroczna runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Do zawodów zgłosiło się 70 załóg, w tym jedenaście w samochodach R5.

Klasyczne odcinki specjalne są świetnie znane zawodnikom, co nie oznacza, że będzie łatwo. W przeszłości nagłe burze wielokrotnie „przewalały” klasyfikację powodując, że faworyci zajmowali dalsze pozycje.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD ŚWIDNICKI – KARUSE 2019


 

Mikołaj „Miko” Marczyk, kierowca jedynej w stawce Skody Fabii, z Szymonem Gospodarczykiem są głównymi pretendentami do zwycięstwa w rajdzie.

rswid-przed-3

Reprezentanci Automobilklubu Polski i Skoda Polska Motorsport pojadą z numerem 1. „Dwójkę” otrzymali Jakub Brzeziński i Dariusz Burkat (Ford Fiesta), którzy w tym sezonie pragną sobie powetować wielkiego pecha w końcówce poprzedniego sezonu.

O zwycięstwo powalczy pięć Fordów Fiesta, pięć Hyundaiów i20 i jedna Skoda Fabia…

Do pierwszej rundy Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski zgłosiło się w Rajdzie Świdnickim – Krause19 załóg.

A oto co powiedzieli przed startem:

rswid-przed-4

Tomasz Kasperczyk (Automobilklub Beskidzki – Ford Fiesta R5): Od kilku sezonów rundy mistrzostw Polski są krótsze, więc rywalizacja zajmuje nieco mniej czasu, ale jej tempo wcale nie spada, a wręcz rośnie. Na krótszym dystansie zwyczajnie nie ma czasu na zastanawianie się. Wystarczy przespać jeden odcinek, by wypaść z gry o zwycięstwo, bo potem dosłownie nie ma czasu na odrabianie strat. Trzeba zatem od początku mieć pewność, że wszystko gra – forma, opis, samochód i jego ustawienia, a następnie po prostu cisnąć, ile tylko się da. Dlatego my skupiliśmy się przede wszystkim na tym, by dobrze się przygotować i rozpocząć rajd ze świadomością, że jesteśmy gotowi na zaciętą walkę już od pierwszego oesu. Część zawodników przesiada się do innych samochodów, co na pewno podniesie atrakcyjność widowiska. Dla nas także będzie to ciekawe porównanie. Zobaczymy kto będzie górą na mecie w Świdnicy. Wyniki w mistrzostwach innych krajów pokazują, że Fiestą R5 nadal można wygrywać i leży to przede wszystkim w rękach kierowcy. Być może w innych samochodach jest obecnie nieco łatwiej o dobry wynik, ale najlepiej smakują te sukcesy, na które trzeba było ciężko zapracować.

rswid-przed-5

Maciek Lubiak (Automobilklub Polski – Hyundai I20 R5)): Pierwsze kilometry Hyundaiem co prawda dały mi dużo do myślenia, ale też sprawiły, że od razu zapragnąłem kolejnych! Tak jak w biznesie, także i w rajdach, szukam nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Bez wątpienia starty autem R5 dają niesamowitą satysfakcję, a ujarzmienie Hyundaia to mój cel na ten sezon. Aż 11 załóg w klasie, z czego prawie połowa w rajdówkach z „H” na masce, a do tego kultowe trasy wokół Świdnicy – trudno o bardziej motywującą mieszankę dla kogoś, kto kocha rajdy jak ja. Możemy być zatem pewni doskonałego widowiska, czego Wam i sobie życzę!

Tomasz Borko (Automobilklub Polski): Nareszcie zaczyna się sezon w Polsce. Każdy zna ten rajd już prawie na pamięć, ale i tak wszyscy uśmiechamy się jakbyśmy jechali tu pierwszy raz. Cieszy bogata lista zgłoszeń i mocna stawka w każdej klasie. Nieformalnie możemy powiedzieć o Pucharze Hyundaia podczas tej rundy. Postaramy się z Maćkiem zdobyć w nim pierwsze punkty.

rswid-przed-6

Sylwester Płachytka (AMK Kłodzko – Ford Fiesta R5): Rajd Świdnicki- Krause zbliża się wielkimi krokami, a my już nie możemy się doczekać, kiedy staniemy na starcie do pierwszego odcinka specjalnego. Długo czekałem na ten moment, kiedy znów będziemy mogli rywalizować na trasach RSMP. Nasz ostatni start w Rajdzie Świdnickim- Krause miał miejsce w 2014 roku, dlatego emocje są naprawdę spore. Zdajemy sobie sprawę, że nasze doświadczenie na asfalcie w aucie klasy R5 jest niewielkie, więc celem jest znalezienie odpowiedniego tempa, analiza poszczególnych odcinków oraz zapewnienie frajdy sobie i kibicom, na których doping mocno liczymy.

Jacek Nowaczewski (AMK Kłodzko): Po czterech latach przerwy, wspólnie z Sylwkiem wracamy do rywalizacji w RSMP w topowym samochodzie, jakim jest Fiesta R5 przygotowana przez Rallytechnology. Patrząc na listę zgłoszeń do pierwszej rundy RSMP, liczba 11 aut R5 zapowiada bardzo ciekawą rywalizację na odcinkach specjalnych, co powinno dostarczyć wiele emocji zawodnikom oraz kibicom. My z naszej strony chcemy przejechać czysty rajd i osiągnąć metę. Trzymajcie kciuki!

rswid-przed-7

Paweł Hoffman (Automobilklub Rzeszowski – Saab 96 V4 Rally): Z Marcinem rozumiemy się bez słów. Bywało, że na jednym z odcinków awarii uległ system interkom i musieliśmy przejść na język migowy. Nigdy wcześniej nie ćwiczyliśmy takiej komunikacji, a wszystko wyszło. W tym sezonie startujemy indywidualnie, chociaż w nieformalnym zespole Bosch Service Rally Team.

Marcin Barłoga (Automobilklub Rzeszowski): Pomimo, że nie zawiązaliśmy oficjalnie takiego zespołu, to wspólny serwis i wzajemna współpraca wykreowała ten stan. Będziemy pod jednym dachem naszych namiotów wraz z załogami Suder, Polak, Elefant. Stabilność zespołu jest także widoczna wśród współpracowników. Nadal głównym mechanikiem będzie Zdzisław Wróbel, a naszymi partnerami będą Motul, Berner, Autorak i Serwis Hoffman.

Fot.: zespoły, Skoda, Maciej Niechwiadowicz, Łukasz Kufner