RANGE ROVER: DEBIUT MIDELU SPORT SVR

RRS_V0

Światowy debiut Range Rovera Sport SVR odbędzie się podczas Pebble Beach Concours d`Elegance w czwartek, 14-ego sierpnia. To najszybszy i najmocniejszy z dotychczas wyprodukowanych Land Roverów.

Jest on pierwszym modelem oznaczonym symbolem SVR, który przyjęto dla przyszłych najbardziej sportowych modeli marek Land Rover i Jaguar.


Zobacz także:

HYUNDAI: NOWY GENESIS Z NAPĘDEM NA CZTERY KOŁA (CENA)

JAGUAR: PREZENTACJA NOWEGO XE JUŻ WE WRZEŚNIU


 
Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 260 km/h, a pokonanie Północnej Pętli (Nordschleife) toru Nürburgring zajmuje 8 minut i 14 sekund – co jest jednym z najlepszych czasów uzyskanych przez seryjny samochód klasy SUV. Oba czasy podkreślają wyczynowy charakter tego wyjątkowego samochodu.

Model posiada pięciolitrową jednostkę z doładowaniem mechanicznym (Supercharged) wytwarza maksymalnie 550 KM mocy i moment obrotowy w wysokości 680 Nm, co stanowi wzrost o 40 KM i 56 Nm w stosunku do dotychczas oferowanej jednostki V8 Supercharged. Zaawansowana 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF 8HP70 i układ przeniesienia napędu zostały zoptymalizowane w celu zapewnienia najlepszych właściwości jezdnych w każdych warunkach pogodowych.

 

Sport SVR jest pierwszym modelem Land Rover wyposażonym w dwustopniowy aktywny układ wydechowy, z elektronicznie sterowanymi zaworami typu by-pass. Układ ten zapewnia optymalizację dźwięku i osiągów oraz uzyskanie efektów dźwiękowych rodem z toru wyścigowego przy wyższych obrotach silnika, bez niekorzystnego wpływu na poziom głośności podczas spokojnej jazdy.

Range Rover został wyposażony w 22-calowe obręcze aluminiowe z dobranymi do osiągów oponami 295/40 R22 Continental SportContact 5. Oferowane w standardzie, nowe 21-calowe obręcze aluminiowe z oponami całorocznymi 275/45 R21 zapewniają natomiast niezrównane możliwości jezdne w terenie.

Zmiany w wyglądzie zewnętrznym SVR robią piorunujące wrażenie, przy jednoczesnym osiągnięciu poprawy skuteczności chłodzenia i aerodynamiki. Zindywidualizowane wnętrze jest wyposażone w sportowe fotele, zapewniające jeszcze lepsze trzymanie boczne kierowcy i pasażerów.

 

– Range Rover Sport SVR to naturalny efekt rozwoju wykraczający poza osiągi standardowego modelu zarówno na drodze, jak i w terenie. Szereg daleko idących modyfikacji specjalnie opracowanych przez zespół Special Vehicle Operations – SVO sprawia, że ta wersja modelu jeszcze bardziej wyróżnia się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, komfort, elegancję i zdolności terenowe. Range Rover Sport SVR jest wszechstronnym samochodem w klasie sportowych SUV`ów – powiedział John Edwards, dyrektor zarządzający zespołu Special Operations Land Rovera.

Range Rover Sport SVR bazuje na sukcesie nowego Range Rovera Sport, z nadwoziem samonośnym wykonanym w całości z aluminium – pierwszym na świecie takim rozwiązaniem w tym segmencie – dzięki czemu uzyskano zmniejszenie masy o 39 proc. w porównaniu do poprzednika oraz sztywną i lekką konstrukcję. Jest wyposażony w stały napęd na 4 koła i skrzynię redukcyjną, z niskim przełożeniem przeznaczonym na wymagając teren i rozdziałem mocy w proporcji 50/50 między przednią a tylną osią. Udoskonalony układ pneumatycznego zawieszenia automatycznie ustawia jedną z dwóch wielkości prześwitu, natomiast przełomowy system Terrain Response 2 automatycznie wybiera najbardziej odpowiedni program jazdy terenowej.

Zawieszenie ze stopów lekkich jest w pełni niezależne oraz wyposażone w wahacze o szerokimi rozstawie ramion z przodu i zaawansowany układ wielowahaczowy z tyłu. Skok kół (260 mm z przodu i 272 mm z tyłu) jest najlepszy w klasie, zapewniając wyjątkowy „wykrzyż” osi, wynoszący 546 mm, dzięki czemu samochód radzi sobie doskonale w najtrudniejszych warunkach.

 

System Wade Sensing – innowacyjna technologia dostarcza informacji o głębokości podczas przejazdu przez wodę. Podobnie, jak w standardowych modelach Range Rover Sport, głębokość brodzenia SVR wynosi aż 850 mm. Samochód może również ciągnąć przyczepę o masie do 3000 kg.

Emblemat SVR będzie w przyszłości umieszczany na wszystkich modelach SVR firmy Jaguar Land Rover, które spełnią surowe kryteria dotyczące osiągów. Zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Wielkiej Brytanii model będzie produkowany jednocześnie ze swoimi podstawowymi krewniakami w istniejących zakładach produkcyjnych i będzie sprzedawany za pośrednictwem autoryzowanej sieci dilerskiej Land Rover.

Range Rover Sport został wprowadzony na rynek w 2005 roku i dotychczas zbudowano ponad 500 tys. egzemplarzy tego samochodu.