RANGE ROVER SPORT HST Z NOWYM SILNIKIEM RZĘDOWYM

RangeRoverSport1

Range Rover Sport łączy pewne prowadzenie na drodze, luksusowe dodatki i charakterystyczne dla marki Land Rover zdolności terenowe. Teraz auto staje się bardziej dynamiczne.

Wprowadzenie zupełnie nowego, rzędowego sześciocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 3 litrów i mocy 400 KM poprawia osiągi, kulturę pracy i reakcję na gaz, a także obniża zużycie paliwa.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Początkowo dostępny w wersji specjalnej HST, nowy 400-konny silnik Ingenium charakteryzuje się lepszą reakcją na gaz oraz lepszym wyważeniem od poprzedniej widlastej jednostki benzynowej V6. Dzięki 550 Nm momentu obrotowego rozpędza on Range Rovera Sport do 100 km/h w 6,2 sekundy i pozwala uzyskać prędkość maksymalną 225 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Nowa sześciocylindrowa jednostka o wysokiej kulturze pracy, o szybkiej reakcji na gaz wyposażona została m.in. w elektryczną sprężarkę doładowującą, która zapewnia błyskawiczną reakcję na pedał przyspieszenia. Potrafi ona uzyskać pełną prędkość 120 000 obr./min. w zaledwie 0,5 sekundy, eliminując praktycznie zjawisko turbodziury.

RangeRoverSport2

W połączeniu z turbosprężarką typu twin- scroll i system sterowania zmiennym skokiem zaworów, co pozwala zwiększać moc i pomagać silnikowi “oddychać”z maksymalną wydajnością, konstrukcja zupełnie nowej sześciocylindrowej jednostki optymalizuje osiągi i zużycie paliwa, a także redukuje emisję szkodliwych substancji.

Poprawiające osiągi technologie współgrają z nowym zespołem napędowym MHEV (ang. Mild Hybrid Electric Vehicle), zapewniając modelowi niższe spalanie (9,3 l/100 km) i emisję CO2 na poziomie 213 g/km. To ostatni krok firmy Land Rover w kierunku spełnienia swojego zobowiązania dotyczącego oferowania każdego nowego modelu od 2020 roku w wersji elektrycznej bądź zelektryfikowanej.

Przemyślany układ bazuje na całkowicie nowym systemie Start- Stop, który wyłącza się po zatrzymaniu pojazdu oraz łączy silnik z jednostką elektryczną. Pozwala to układowi gromadzić energię poprzez hamowanie rekuperacyjne i magazynować ją w akumulatorze 48 V do późniejszego wykorzystania, np. podczas ruszania.

Zaprojektowany i opracowany przez firmę Jaguar Land Rover najnowszy, sześciocylindrowy silnik Ingenium będzie wytwarzany obok obecnych benzynowych i wysokoprężnych jednostek czterocylindrowych w wartym 1 miliard GBP ośrodku produkcji silników w Wolverhampton w West Midlands.

RangeRoverSport3

– Rzędowe silniki sześciocylindrowe są z natury lepiej wyważone niż konstrukcje V6, a nasza całkowicie nowa jednostka Ingenium bazuje na tej obietnicy, by obniżyć spalanie w każdych warunkach użytkowania. Zaawansowane elementy wyposażenia, w tym elektryczna sprężarka doładowująca, zapewniają charakterystyczne dla modelu Range Rover Sport osiągi i reakcje, podczas gdy inteligentny układ MHEV gromadzi energię w celu poprawy ekonomiki i redukcji emisji spalin – oświadczył Nick Rogers, dyrektor zarządzający ds. opracowywania produktów w firmie Jaguar Land Rover.

Silnik benzynowy dostępny będzie w specjalnej wersji HST, która oferuje wyjątkowe połączenie nowych elementów wnętrza i nadwozia, w tym indywidualne oznaczenia oraz wykończenie włóknem węglowym na masce, przednim grillu, bocznych wlotach powietrza i tylnej klapie. Będzie można wybierać spośród dwóch wzorów obręczy z lekkich stopów oraz pięciu kolorów nadwozia — Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red i Carpathian Grey.

Wersja HST będzie charakteryzować się czerwonymi zaciskami hamulców, przy czym dostępne będą też zaciski anodowane na szaro.

We wnętrzu znajdą się ustawiane w 8 płaszczyznach fotele przednie Dynamic o zmienionym wzorze kolorystycznym oraz zamszowe wstawki na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, łopatki zmiany biegów Satin Chrome i oznaczenie HST na desce rozdzielczej.

Ponadto zestaw zmian podnoszących poziom bezpieczeństwa obejmuje zaawansowany tempomat z funkcjami Stop & Go i Steer Assist, a także system awaryjnego hamowania z dużej prędkości. Właściciele skorzystają również z tradycyjnych funkcji terenowych, np. układu Terrain Response 2.