RENAULT: KANGOO Z.E. TO PRZYSZŁOŚĆ BEZ PODŁĄCZANIA DO GNIAZDKA

renault_kaze-1

Renault przeprowadziło pokaz dynamicznego bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych (DEVC), które umożliwia ładowanie akumulatorów samochodów w trakcie jazdy.

Przy projektowaniu systemu ładowania prądem o mocy 20 kilowatów przy prędkościach 100 km/h i wyższych, marka współpracowała z Qualcomm Technologies i Vedecom.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Na torze dwa samochody Renault Kangoo Z.E. korzystały jednocześnie z ładowania w obu kierunkach toru testowego.

renault_kaze-2

Demonstracje dynamicznego ładowania odbyły się na stumetrowym obiekcie zbudowanym przez firmę Vedecom w Satory, w Wersalu pod Paryżem, w ramach projektu FABRIC. Qualcomm Technologies i Vedecom wbudowały w eksperymentalny tor główną część systemu DEVC, zaś Renault zamontowało drugą część systemu w dwóch samochodach Renault Kangoo Z.E.

System DEVC wkrótce zostanie przekazany firmie Vedecom do testowania w ramach projektu FABRIC. Podczas prób będzie oceniane działanie i sprawność przesyłu energii do pojazdów w szerokiej praktyce, w tym identyfikacja i dopuszczenie pojazdu do ładowania w chwili wjechania na trasę, uzgadnianie poziomu mocy pomiędzy torem i samochodem oraz prędkość i ustawienie pojazdu względem toru.

FABRIC to projekt o wartości 9 mln euro, częściowo finansowany przez Unię Europejską i służący badaniu możliwości technicznych, uzasadnienia ekonomicznego oraz długofalowych perspektyw społecznych i środowiskowych bezprzewodowego ładowania DEVC. Projekt został uruchomiony w styczniu 2014 roku i potrwa do grudnia 2017 roku.

renault_kaze-3

W projekt zaangażowane jest konsorcjum 25 partnerów z dziewięciu krajów europejskich, w tym producenci z branży motoryzacyjnej, dostawcy i organizacje z sektora motoryzacji, infrastruktury drogowej i energetycznej. Głównym celem FABRIC jest przeanalizowanie możliwości działania bezprzewodowego systemu DEVC jako sposobu na zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.

– Udział w tym ekscytującym projekcie umożliwił nam testowanie i prowadzenie dalszych badań nad dynamicznym ładowaniem, przy użyciu naszych pojazdów Kangoo Z.E. Nasi inżynierowie bardzo ściśle współpracują z zespołami z Qualcomm Technologies i Vedecom nad przeprowadzeniem demonstracji systemu DEVC w ramach projektu FABRIC. Dynamiczne ładowanie postrzegamy jako doskonałe ułatwienie w przyszłości korzystania z pojazdów elektrycznych oraz ich dostępność dla każdego użytkownika – powiedział Eric Feunteun, dyrektor programu pojazdów elektrycznych w koncernie Renault.

– Jesteśmy wynalazcami. Nasza domena to bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych.Ta demonstracja ładowania bezprzewodowego stanowi wyraz naszej pracy. Jestem niezmiernie dumny z tego, co udało nam się osiągnąć. Połączenie globalnego zespołu ekspertów i technologii Qualcomm Halo Technology, obejmującej wszystkie aspekty systemów WEVC, niezależnie od zastosowanych technologii elektromagnetycznych, umożliwiło nam przesunięcie granic tego, co możliwe, a także nakreślenie naszej wizji transportu w miastach przyszłości – stwierdził Steve Pazol, wiceprezes i dyrektor generalny pionu Wireless Charging w firmie Qualcomm Incorporated.