RENAULT: NAGRODY DEALER OF THE YEAR 2011

W 2011 r. w konkursie uczestniczyły wszystkie kraje, w których marka Renault jest obecna (45 krajów na świecie, 1700 autoryzowanych partnerów). Laureatami „Dealer of the year” zostało 100 autoryzowanych partnerów z 31 krajów.

W grupie wyróżnionych znaleźli się dwaj koncesjonerzy z Polski: Renault Retail Group Warszawa Sp. z o.o. oraz Smektała Sp. z o.o. z Leszna.

Wyróżnienie „Dealer of the year”, wprowadzone w 2011 r., jest kontynuacją konkursu „Renault Global Quality Awards”, istniejącego od 2006 r. Nowa nagroda jest przyznawana autoryzowanym partnerom marek Grupy Renault, którzy osiągają najlepsze wyniki w następujących obszarach działalności:
• sprzedaż nowych samochodów, części zamiennych, akcesoriów i usług serwisowych;
• rentowność sieci dystrybucji;
• jakość usług wraz ze wskaźnikiem poziomu zadowolenia.

– Gratuluję Wam! Rozumiecie, na czym polega dziś zawód dealera samochodowego. Udało się Wam pogodzić wyniki sprzedaży z zadowoleniem klienta i opłacalnością. Dzięki Waszemu zaangażowaniu wyniki mierzone w skali globalnej ciągle rosną. Plan „Renault 2016 Drive the Change” można podsumować czterema słowami: more business, better business. Skoro jesteście dziś zwycięzcami, to znaczy, że rozumiecie oba aspekty tego hasła – gratulował zwycięzcom Jérôme Stoll, zastępca dyrektora generalnego i dyrektor handlowy.

Najwyższa jakość obsługi klienta jest jednym z głównych punktów nowego planu strategicznego „Renault 2016 Drive the Change”. Grupa Renault jest przekonana, że dzięki ciągłemu poszukiwaniu sposobów na lepsze zaspokojenie oczekiwań klienta, może rozwijać swoją działalność w sposób trwały. W 2011 r. 9 na 10 klientów na całym świecie polecało swojego dealera w celu zakupu nowego samochodu, a 8 na 10 klientów – jego usługi serwisowe. Jest to wynik o 7 proc. wyższy w porównaniu do roku 2008.

W celu zaspokojenia potrzeb swych klientów, pod koniec 2011 r. Grupa Renault wprowadziła program „Promesse Client”. Opiera się on na sprawdzalnych i jednoznacznych zobowiązaniach mających na celu zapewnienie wysokiej jakości usług. W 2011 r. „Promesse Client” wprowadzono u autoryzowanych partnerów Renault w 11 krajach. Do końca czerwca bieżącego roku będzie to 25 krajów.

Polscy koncesjonerzy wśród najlepszych

W gronie wyróżnionych w konkursie „Dealer of the year” znaleźli się dwaj polscy koncesjonerzy: Renault Retail Group Warszawa Sp. z o.o. oraz Smektała Sp. z o.o. z Leszna. W ubiegłych latach firma Smektała trzy razy została wyróżniona nagrodą „Renault Global Quality Awards”.

W 2011 r. w Polsce prawie 9 na 10 klientów polecało swojego koncesjonera w celu zakupu auta, a 8 na 10 – serwis, co stanowi wzrost odpowiednio o 10,8 i 18,3 proc. w porównaniu do roku 2008.

– Od momentu powstania RRG Warszawa w 2004 r. jesteśmy największym koncesjonerem Renault w Polsce. Największym i stale rozwijającym się. Wyniki konkursu DOTY 2011 potwierdzają, że wielkość i jakość – choć to czasami trudne – mogą iść w parze. Zawsze konsekwentnie stawialiśmy na jak najlepszą obsługę klienta, sprawność organizacji oraz innowacyjność i cieszę się, że nasze wysiłki zostały docenione przez producenta. Przyznanie tytułu DOTY 2011 to powód do dumy dla wszystkich pracowników RRG Warszawa i okazja, by podziękować naszym klientom. Bez ich zaufania nie osiągnęlibyśmy ani tego wyróżnienia ani sukcesu handlowego – powiedział Michał Kalina, prezes Renault Retail Group Warszawa
Sp. z o.o.

– Przyznanie nam tego wyróżnienia po raz czwarty jest dla mnie powodem do szczególnej satysfakcji. Oznacza to przecież, że nasza strategia uzyskania trwałej satysfakcji klientów zaowocowała długotrwałym sukcesem. Ciągłe doskonalenie relacji z klientami od lat jest wiodącym wymaganiem w codziennych działaniach – powiedział Stanisław Smektała, prezes firmy Smektała Sp. z o.o. z Leszna.