RENAULT: NOWE ZOE JUŻ WKRÓTCE WJEDZIE NA DROGI

renault_zoe1

Wprowadzenie na rynek trzeciej generacji modelu Renault ZOE z elektrycznym napędem wpisuje się w strategię Grupy, która zakłada rozwój bez- emisyjnych samochodów na szeroką skalę.

Nowe auto z mocniejszym silnikiem i większym zasięgiem stanowi kolejny technologiczny skok i dostosowane jest do potrzeb nabywców.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

renault_zoe2

Siedem lat od debiutu tego najlepiej sprzedającego się miejskiego samochodu elektrycznego na rynku europejskim Renault ZOE prezentuje się w nowej odsłonie. Charakteryzuje się większą wszechstronnością, wyższą jakością i nowymi technologiami. Samochód już w wersji podstawowej oferuje najwyższej klasy wyposażenie, zachowując jednocześnie przystępną cenę.

Wyrazista stylistyka nadaje mu mocniejszego charakteru. Zmiany są widoczne na pierwszy rzut oka. Z zewnątrz nowy model przyciąga silną osobowością. Gniazdo ładowania jest ukryte za powiększonym logo marki na osłonie chłodnicy. Pod pokrywą ładowania umieszczone jest teraz nieco większe gniazdo typu Combo (CCS).

renault_zoe3

Wnętrze samochodu zostało zrewolucjonizowane, aby zapewnić użytkownikom jak najwyższy komfort. Jest wzbogacone o nową deskę rozdzielczą.

Pod względem technicznym auto jest bardziej ekonomiczne dzięki akumulatorowi o pojemności 52 kWh, który zapewnia zasięg do 390 kilometrów zgodnie z procedurą WLTP (w trakcie homologacji). Oferuje również więcej opcji ładowania dzięki możliwości korzystania z szybkich terminali prądu stałego (DC). Mocniejsza jednostka napędowa, która rozwija moc 100 kW (135 KM) zwiększa osiągi.
renault_zoe7

Ładowanie od 0 do 100 proc. trwa 9 godzin i 25 minut z terminala typu Wallbox o mocy 7 kW. ZOE podłączone do gniazda domowego jest w stanie odzyskać około 300 km zasięgu w ciągu 8 godzin. Podłączone do terminala DC o mocy 50 kW odzyskuje w ciągu 30 minut ilość energii wystarczającą do pokonania około 150 km., natomiast podłączone do publicznego terminala o mocy 11 kW – do 125 km zasięgu w ciągu 2 godzin.

2019 - Nouvelle Renault ZOE

Pojazd zapewnia dostęp online do usług Renault EasyConnect. Systemy wspomagania prowadzenia, 10-calowy wyświetlacz wskaźników i zegarów, system multimedialny Easy Link oraz nowy tryb do jazdy po mieście zostały zaprojektowane w taki sposób, aby codzienna jazda była wygodniejsza.

Silniki i tryby jazdy

Renault proponuje dwa zespoły napędowe: silnik 80 kW (R110) oraz nowy wariant 100 kW (R135), który ma większą moc, wyższy moment obrotowy (245 Nm) i szybciej wchodzi na obroty. Dzięki temu ZOE ma lepsze osiągi – przyspiesza od 80 do 120 km/h w 7,1 sek, czyli 2,2 sek. szybciej niż z silnikiem R110. Od 0 do 100 km/h osiąga w mniej niż 10 sek. Maksymalna prędkość wzrosła do 140 km/h.

renault_zoe5

Nowe ZOE wprowadza również nowy tryb jazdy, B-mode, przy którym kierowca prawie nie potrzebuje używać pedału hamulca. Gdy jest aktywny, samochód zmniejsza prędkość w znaczącym stopniu już w momencie zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia. Z technicznego punktu widzenia współpracuje z nowym układem hamulcowym.

Natomiast Tryb D-mode przydatny jest wtedy, gdy kierowca chce wykorzystać bezwładność samochodu, na przykład na trasach szybkiego ruchu. Kierowca może go wybraćza pomocą dźwigni e-shifter. Auto ani skrzyni biegów, ani sprzęgła, ale naciśnięcie na gałkę dźwigni wystarcza, aby wysłać instrukcje do „mózgu” zespołu napędowego.

renault_zoe6

Systemy wspomagania prowadzenia
– funkcja rozpoznawania znaków drogowych;
– adaptacyjne światła drogowe;
– system kontroli martwego pola;
– funkcja Auto-Hold;
– system ostrzegania o nadmiernej prędkości;
– automatyczne wspomaganie nagłego hamowania;
– system kontroli pasa ruchu;
– system utrzymania pasa ruchu;
– Easy Park Assist;
– przednie, tylne i boczne czujniki parkowania;
– automatyczny hamulec postojowy;
– dwa gniazda USB dla pasażerów tylnych siedzeń.

renault_zoe8