RENAULT TRUCKS: OPTIFUEL CHALLENGE 2017 W POLSCE NA PÓŁMETKU

rentra-opti1

Za nami półmetek konkursu Optifuel Challenge 2017. Znamy nazwiska 6 zawodników którzy powalczą w polskim finale o prawo reprezentowania naszego kraju w Światowym Finale.

Za chwilę poznamy następnych: w Krakowie od środy trwają właśnie trzydniowe zmagania. Po dotychczasowych zawodach nasuwają się pewne spostrzeżenia na temat stylu jazdy uczestników.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

UŻYTKOWE


 

Dla przypomnienia. Konkurs realizowany jest na trzech ciągnikach Renault Trucks T480 HSC, ciągnących naczepy kurtynowe Wielton. Każda z naczep załadowana jest 22 tonami bloczków betonowych, symulujących ciężki ładunek. Kierowcy mają za zadanie pokonać konkursową trasę z jak najmniejszym spalaniem i jak największą średnią prędkością. Zużycie paliwa łączy się ściśle z emisją szkodliwych substancji – to aspekt ekologiczny przedsięwzięcia.

Trasa wybrana jest tak, aby sprowokować jak najwięcej błędów, a wyniki uzyskane przez uczestników są odnoszone do tych uzyskanych przez instruktorów szkoły jazdy Renault Trucks.

rentra-opti2

Ponieważ wszyscy uczestnicy jadą na takich samych pojazdach, po takiej samej drodze, w zbliżonych warunkach można pokusić się o porównania. Z 6 dotychczasowych lokalizacji przeanalizujmy przebieg eliminacji w Olchowej koło Rzeszowa. Tam w szranki stanęło 57 kierowców, a konkursowa trasa miała nieco ponad 24 km. Instruktorzy Szkoły Doskonalenia Jazdy Renault Trucks potrzebowali na pokonanie tej trasy średnio 24,4 l/100 km.

Całkiem spora populacja kierowców miała wynik zbliżony, 10 nie przekroczyło 26 litrów. W całości konkursu, średni wynik uczestników to około 28 l/100 km. Na zasadzie ciekawostki warto powiedzieć, że wśród uczestników był nawet kierowca, który „przywiózł” wynik gorszy od instruktorów o prawie 12 l/100 km… W tym przypadku ewidentnie zawiodła zdolność przewidywania, kluczowa dla prawidłowej eksploatacji pojazdu.

Świadczy o tym ilość użycia hamulca zasadniczego. Instruktorzy Renault Trucks na trasie użyli go, w przeliczeniu na 100 km 24,9 raza, podczas gdy kierowca z największym spalaniem użył hamulca 136,9 razy w przeliczeniu na 100 km. To musiało przynieść tak dużą różnicę w spalaniu, a w codziennej eksploatacji przekłada się nie tylko na większe wydatki na paliwo, ale także na skrócenie żywotności układu hamulcowego oraz napędowego.

Do tej pory, w 6 eliminacjach udział wzięło 242 kierowców. Wszyscy, którzy chcą jeszcze powalczyć o tytuł najlepszego kierowcy mogą wystartować w kolejnych lokalizacjach. Trwają zawoy w Krakowie, następne planowane Sa: 24-26.05 w Skoczowie, 31.05-2.06 w Pietrzykowicach, 7-9.06 w Tarnowie Podgórnym, 21-23.06 w Rzgowie k. Łodzi. Zapisy na konkurs prowadzą przedstawiciele handlowi marki. Więcej informacji o konkursie na www.renault-trucks.pl i na profilu fb.

Nagrody w Światowym Finale Optifuel Challenge 2017 są atrakcyjne. Zostanie on rozegrany 17-19 października w Hiszpanii, a zwycięski kierowca wygrywa dla siebie voucher na 6000 Euro, a dla firmy, która go wystawiła do konkursu ciągnik siodłowy Renault T480 Optifuel.

Sponsorzy konkursu: Renault Trucks Financial Services, Michelin Polska, Wielton, Alcoa, ERGO Hestia.