RENAULT TRUCKS: POJAZDY Z SILNIKAMI GAZOWYMI EURO 6

renault_tru1g

Renault Trucks od 2004 r. opracowuje i sprzedaje pojazdy dystrybucyjne zasilane sprężonym gazem ziemnym. Obecnie firma wprowadza do swojej oferty model Renault Trucks D Wide CNG.

Jest on wyposażony w nowy 9-litrowy silnik gazowy o mocy 320 KM, spełniający normę emisji spalin Euro 6. Pojazd jest dostępny w dwóch konfiguracjach: 19 t 4×2 i 26 t 6×2.


Zobacz także:

UŻYTKOWE


 

Jednym z alternatywnych źródeł energii oferowanych przez Renault Trucks w swoich pojazdach jest sprężony gaz ziemny (CNG). To sprawdzone paliwo, w połączeniu z dojrzałą technologią silnikową, zapewnia małą emisję zanieczyszczeń: spaliny są niemal całkowicie wolne od cząstek stałych, dymu i zapachu. Co więcej, w warunkach eksploatacji miejskiej pojazd gazowy zapewnia zasięg porównywalny z pojazdem napędzanym silnikiem wysokoprężnym.

renault_tru2g

Najnowszą propozycją Renault Trucks jest model D Wide CNG Euro 6, który może być zasilany zarówno gazem ziemnym, jak i biogazem (biometanem). Biogaz jest paliwem odnawialnym, pozyskiwanym z materiałów organicznych, którego spalaniu towarzyszy znacznie mniejsza emisja CO2, w porównaniu z olejem napędowym. Dlatego pojazdy zasilane biogazem są szczególnie predestynowane do użytkowania na obszarach miejskich i podmiejskich. Są chętnie wybierane przez lokalne władze do zastosowań, takich jak utrzymanie czystości ulic, wywóz śmieci czy transport dystrybucyjny.

Renault Trucks D Wide CNG jest wyposażony w nowy, 6-cylindrowy silnik NGT9 Euro 6, o pojemności skokowej 9 litrów i mocy maksymalnej 320 KM. Zapewniając dynamikę i komfort jazdy porównywalne ze swoim odpowiednikiem zasilanym olejem napędowym, jednostka ta rozwija większy moment obrotowy (1356 Nm) i jest bardziej cichobieżna. Nowe Renault jest dostępne jako podwozie samochodu ciężarowego 19 t i 26 t.

Z gazowym silnikiem Renault Trucks D Wide CNG Euro 6 współpracuje w pełni automatyczna skrzynia biegów Allison serii 3200, dostosowana do specyfiki transportu komunalnego. Podobnie jak w przypadku wersji wysokoprężnej, skrzynia biegów D Wide CNG posiada funkcję automatycznego przechodzenia z położenia neutralnego w tryb jazdy i na odwrót. Dzięki temu kierowca może np. aktywować układ wywrotu bez konieczności manualnego przełączania skrzyni biegów w położenie neutralne.

renault_tru3g

Zależnie od potrzeb, Renault Trucks D Wide CNG może być wyposażone w jeden dwóch zestawów zbiorników gazu sprężonego pod ciśnieniem 200 bar: sześć butli o łącznej pojemności 600 l (90 kg) lub osiem butli o łącznej pojemność 800 l (120 kg). W celu dostosowaniu pojazdu do standardów stosowanych przez europejskich dostawców gazu, pojazd jest wyposażony przyłącze tankowania typu NGV1 lub NGV2.

Stalowe butle wytrzymują ciśnienie 500 bar – 2,5-krotnie większe od ciśnienia nominalnego – a ich trwałość użytkowa przekracza 20 lat. Pojazdy Renault Trucks D Wide CNG są produkowane w Blainville- sur- Orne we Francji. Obsługę serwisową zapewnia europejska sieć serwisowa Renault Trucks.

Charakterystyka techniczna:
– podwozia samochodu ciężarowego 4×2 (DMC 19 t) i 6×2 (DMC 26 t);
– silnik gazowy NGT9 Euro 6 o zapłonie iskrowym;
– 320 KM / 1356 Nm;
– automatyczna skrzynia biegów Allison serii 3200;
– kabina dzienna;
– rozstawy osi: 3500 do 4750 mm;
– zbiorniki sprężonego gazu o pojemności do 800 l = 160 m3 = 120 kg;
– zasięg roboczy do 400 km w warunkach miejskich.