RENAULT: WZROST UDZIAŁU GRUPY W POLSKIM RYNKU 2013

Renault_43867

Renault Polska zaprosiła do swojej siedziby dziennikarzy, aby w kameralnych warunkach podsumować wyniki sprzedaży samochodów Renault i Dacia w 2013 roku.

Polski oddział francuskiego koncernu odnotował w ub. roku wzrost udziału obydwu marek. Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz piąte miejsce w całym rynku aut osobowych i dostawczych. Dacia po raz kolejny odnotowała wzrost sprzedaży i trafiła do pierwszej dziesiątki marek samochodowych w Polsce, zarówno w segmencie aut osobowych, jak i dostawczych.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Obydwie marki Grupy Renault (Renault i Dacia razem) w 2013 roku zarejestrowały 32 315 samochodów (o 3 860 samochodów więcej niż w poprzednim roku), co dało wzrost udziału w rynku
o 0,6 punktu procentowego.

Na rynku samochodów osobowych Grupa Renault odnotowała znaczny wzrost sprzedaży. W 2013 roku zarejestrowano 14 622 osobowe samochody Renault, czyli o 12,8 proc. więcej niż u roku ubiegłym.
Liderem sprzedaży w gamie jest Clio – 6 551 sprzedanych (łącznie Clio i Clio Grandtour) samochodów zapewnia temu modelowi największy wzrost w segmencie B polskiego rynku. Doskonałym przyjęciem cieszy się najnowsze Renault – Captur. Debiutujący w segmencie małych crossoverów w połowie 2013 roku model ten już po trzech miesiącach zdobył pozycję lidera w swoim segmencie.

Także liczba rejestracji osobowych Dacii wykazała wzrost aż o 13 proc. W ostatnich trzech latach Dacia konsekwentnie odnawiała swoją gamę modelową, kończąc wprowadzeniem do sprzedaży odnowionego Dustera. W tym czasie Dacia w Polsce zwiększyła swoją sprzedaż ponad dwukrotnie – od 5 506 samochodów w roku 2011 do 12 225 samochodów w roku 2013 (osobowe i dostawcze).

Dacia_51745

W 2013 roku Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce marek pod względem sprzedaży samochodów osobowych, z ilością 10 812 zarejestrowanych aut. Największy udział w tym wyniku miała odnowiona pod koniec roku 2013 Dacia Duster (ze sprzedażą 4669 szt.), która w segmencie małych SUV-ów zajęła 4 miejsce. Innym samochodem z gamy Dacii, który uplasował się w 2013 roku w czołówce swojego segmentu (3 miejsce), jest minivan Dacia Lodgy, ze sprzedażą 1 927 samochodów.

Na polskim rynku samochodów dostawczych marki Renault i Dacia łącznie zwiększyły swój udział o 1,4 p.p., sprzedając 6 881 samochodów (o 962 szt. więcej niż w 2012 roku). Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce z udziałem ponad 12 proc., a model Master jest drugi na rynku w sprzedaży w swoim segmencie. W pierwszej dziesiątce polskiego rynku samochodów dostawczych znalazła się także marka Dacia, której dostawczych modeli zarejestrowano 1 412 szt., a model Dokker Van w segmencie lekkich samochodów dostawczych zajął 3 miejsce.

Renault od roku 2009 niezmiennie jest liderem rynku samochodów specjalistycznych w Polsce, osiągając na koniec 2013 roku prawie 29 proc. udziału w tym specjalistycznym rynku. Do tego sukcesu znacznie przyczynia się 15 stacji PRO+ (Centra Obsługi Firm), dysponujących m.in. parkiem modyfikowanych samochodów pokazowych oraz specjalnym programem obsługowym, kierowanym do firm i klientów – przedsiębiorców.

W sytuacji wzrostu światowego rynku samochodowego o 3,9 proc. światowa sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault wyniosła 2 626 208 sztuk – co oznacza wzrost o 3,1 proc. w stosunku do 2012 roku.

Prezentacje podczas spotkania z dziennikarzami prowadzili: Grzegorz Paszta – Attache Prasowy Renault Polska oraz Andrzej Gemra – Zastępca Dyrektora Marketingu Renault Polska.