SCUDERIA FERRARI W EKSPERYMENCIE SHELL V-POWER NITRO+

Ferra_sh

Jazda tunelem przyprawia Kimi Räikkönena o szybsze bicie serca – tuż przed Grand Prix Belgii 2014 firma Shell sprawdziła, które elementy jazdy są najbardziej ekscytujące.

Kierowcy Scuderia Ferrari wzięli udział w pierwszym tego typu eksperymencie mierzącym ekscytację z jazdy. Odbył się on w Malmedy w Belgii.


Zobacz także:

FORMUŁA 1: LEWIS HAMILTON I NAJSZYBSZY WYWIAD

FORMUŁA 1


Obok gwiazd Formuły 1, Fernando Alonso i Kimiego Räikkönena, w eksperymencie Shell V-Power Nitro+ wzięli udział również zwykli pasjonaci jazdy samochodem. Zostali oni podłączeni do urządzeń biometrycznych i przejechali po specjalnie przygotowanym na te testy torze samochodowym. Ekstremalne elementy jazdy, którym poddani zostali kierowcy zawierały gwałtowne przyspieszenia od samej linii startu do mety, zaśnieżoną leśną drogę czy imitację jazdy nocą w 100 metrowym tunelu.

raikkon_sh

Ku zaskoczeniu wyniki badań wykazały, że to wcale nie start wyścigu jest tym, co najbardziej ekscytuje kierowców F1. U Räikkönena największe emocje i szybsze bicie serca wywołał przejazd tunelem, podczas gdy dla 65 proc. kierowców biorących udział w doświadczeniu najbardziej emocjonująca okazała się jazda przez śnieżną zamieć.

– Aby dokonać tego typu pomiarów, podłączyliśmy palce kierowców do dwóch elektrod mierzących zmiany napięcia spowodowane wzrostem wilgotności skóry. Wzrost wilgotności skóry świadczy o podwyższonym poziomie pobudzenia fizjologicznego i ekscytacji. Tętno mierzono również za pomocą elektrokardiogramu – EKG, pokazującego aktywność elektryczną serca, którego trzy elektrody przyczepiono do klatek piersiowych kierowców, celem odkrycia najbardziej ekscytujących doświadczeń z jazdy – powiedział David Lewis-Hodgson, Prezes i Dyrektor Badań, Mindlab.

– Jazda autem to moja największa pasja, więc dowiedzenie się, które elementy jazdy przyprawiają mnie o szybsze bicie serca było dla mnie fascynującym doświadczeniem. Dzięki Shell, wiem teraz, że poza torem muszę szukać tuneli – stwierdził Kimi Räikkönen.

– Rocznie Shell poświęca około 21 000 godzin na badania i rozwój, aby dać Scuderia Ferrari konkurencyjną przewagę w Formule 1, a teraz dzięki pomocy swojego partnera, wykorzystując biometryczne monitorowanie danych sprawdza, jak ekscytująca może być jazda samochodem. W Shell, wierzymy, że ekscytująca jazda potrzebuje znakomitej jakości paliwa. Shell V-Power Nitro+ zostało opracowane w partnerstwie z Ferrari i zaprojektowane tak, by spełnić najwyższe standardy. Możemy więc przenieść efekty naszych innowacji z toru na codzienną ekscytującą jazdę – powiedział Andreas Schaefer, ekspert Shell ds. paliw.

alonso_sh