SEAT ROZSZERZA DZIAŁALNOŚĆ POZA EUROPĄ

algeria-seat1

Premier Algerii Ahmed Ujahia wraz z prezesem SEAT-a Luca de Meo spotkali się, aby omówić długoterminowy plan partnerstwa pomiędzy producentem a państwem.

Marka zamierza wspierać rozwój silnej sieci dostawców w Algierii i przyczynić się do rozwoju jej gospodarki. W 2017 roku w zaledwie sześć miesięcy w zakładzie Relizane wyprodukowano ponad 17 000 samochodów, w tym ponad 8 tysięcy egzemplarzy Ibizy.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

– Afryka Północna to naturalny obszar rozwoju dla SEAT-a, który obecnie znajduje się w fazie internacjonalizacji. Otwarcie zakładu w Relizane w lipcu 2017 roku stanowi dla nas historyczny kamień milowy, ponieważ po raz pierwszy realizujemy produkcję poza granicami Europy. Tu, w Algierii, samochody produkowane są przez Algierczyków i dla Algierczyków. Dziś prezentujemy piątą generację Ibizy, a w kolejnych miesiącach spodziewamy się rozpocząć montaż innych modeli w celu zaspokojenia popytu wśród tutejszych klientów – mówi Luca de Meo.

algeria-seat2

SEAT realizuje projekt produkcyjny koncernu Volkswagen w Algierii nie tylko pod względem koordynacyjnym, ale i ilościowym, ponieważ prawie 50 proc. całkowitej wielkości produkcji w roku 2017 to zasługa Ibizy, jednego z czterech modeli Grupy Volkswagen montowanych w Relizane. W drugiej połowie 2017 roku wyprodukowano tam ponad 17 000 pojazdów, w tym 8 121 SEAT-ów Ibiza.

Obecnie w fabryce Relizane pracuje ponad 550 pracowników. W dłuższej perspektywie ma powstać do 1 800 miejsc pracy. W celu zapewnienia standardów Grupy Volkswagen, algierscy pracownicy ds. produkcji, logistyki i zapewniania jakości zostali przeszkoleni na miejscu przez ekspertów Grupy. Ponadto algierscy menedżerowie przeszli kilkumiesięczny program szkoleniowy w zakładach produkujących modele marki.

Dzięki szkoleniom, przełożeni i menedżerowie zdobyli praktyczne umiejętności umożliwiające im przekazanie swym pracownikom standardowych procedur i przekazanie im wiedzy w zakresie ich stosowania.

Rozwojowi SEAT-a na arenie międzynarodowej towarzyszy poprawa wyników sprzedażowych marki, do których Algieria będzie konsekwentnie się przyczyniać. W 2017 roku marka dostarczyła 468 400 pojazdów na całym świecie, co stanowi wzrost o 14,6 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.