SKODA: NOWA INSTALACJA LPG DO SILNIKA TSI

2rapid_lpg1

Oferta oryginalnej instalacji LPG do Škody Rapid została wzbogacona o silnik w technice TSI: 1.2 o mocy 85 KM. To w tej chwili najmocniejsza i najbardziej zaawansowana jednostka napędowa w modelu, do której można zamontować specjalnie dostosowaną instalację gazową.

Kombinacja ta debiutuje w obydwu wariantach nadwoziowych – Spaceback i limuzyna – będąc drugą opcją obok wersji z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

AUTO EXPO 2014: ATRAKCJE Z OKAZJI DNI BEZPIECZEŃSTWA


Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (technologia TSI) wyróżnia się dynamiką i elastycznością przy zachowaniu ograniczonego zużycie paliwa. Specjalnie opracowana instalacja gazowa pozwala maksymalnie wykorzystać zalety tej nowoczesnej technologii, jednocześnie nie wpływając negatywnie na jej bezawaryjność i parametry.

Patrząc z zewnątrz, nowa instalacja nie różni się niczym od już stosowanych rozwiązań, lecz technologia TSI wymaga zastosowania innego sterownika gazowego, podłączonego do wewnętrznego systemu diagnostyki (samodiagnozy) samochodu. To pozwala na bieżąco kontrolować ilość wtryskiwanego paliwa i korygować skład mieszanki dla utrzymania wysokich osiągów i przyjazności środowisku. Montaż systemu LPG w samochodach z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa wiąże się między innymi z problemem nagrzewania się paliwa wewnątrz wtryskiwaczy benzynowych, które działają w ograniczonym wymiarze podczas pracy silnika zasilanego LPG.

rapid_lpg4

Instalacja Landi Renzo opracowana dla Škody rozwiązuje ten problem, przemywając przez cały czas wtryski benzynowe niewielką ilością paliwa dostarczanego do cylindrów. Strategia ta pozwala skrócić czas przebywania benzyny w podwyższonej temperaturze.

Aby zapobiec procesom wewnętrznego zanieczyszczania się wtryskiwaczy benzynowych osadami przegrzanego paliwa, nowa strategia zakłada okresowe dolewanie specjalnego stabilizatora do benzyny i oleju silnikowego. W czasie najmniejszego zapotrzebowania na paliwo, podczas pracy na biegu jałowym oraz w momentach największego obciążenia silnika, stosowane jest przejście na całkowite zasilanie benzyną, w dalszym stopniu przyczyniając się do długotrwałej, bezproblemowej pracy układu napędowego.

By zapobiegać potencjalnemu powstawaniu zanieczyszczeń układu paliwowego, Škoda po raz pierwszy oferuje nowatorskie rozwiązanie profilaktyczne polegające na dodaniu specjalnego preparatu (stabilizatora) do benzyny i oleju. Dodatkowy środek jest prosty w obsłudze – dolewa się go do zbiornika paliwa co 5 000 km. Zapewniana jest gwarancja, realizowana w autoryzowanych serwisach marki na terenie całej Polski w 90 serwisach uprawnionych do montażu i obsługi samochodów doposażonych w instalacje LPG.

Widoczna jest korzystna relacja ceny do oferowanej jakości. Nowa instalacja LPG dla modelu Rapid 1.2 TSI/85 KM od momentu debiutu na rynku objęta jest promocją, obniżającą jej cenę do 3 499 zł. Równolegle, promocyjnymi zniżkami cen objęty został także drugi wariant modelu Rapid z instalacją LPG – z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM – oraz Citigo, wyposażony w silnik 1.0 MPI o mocy 60 KM. Instalacja gazowa w modelu Rapid 1.2 MPI dostępna jest za cenę 3 499 zł (o 851 zł taniej niż dotychczas), w Citigo 1.0 MPI – 2 499 zł (obniżka o 1 151 zł).

Škoda posiada ofertę montażu specjalnie dostosowanych instalacji LPG do kilku modeli. Ośmioletnia współpraca z firmą Landi Renzo w zakresie montażu i obsługi instalacji LPG z siecią serwisową marki Škoda jest najdłużej działającym programem na rynku polskim pomiędzy importerem samochodów a producentem instalacji gazowej.