ŠKODA: NOWA OCTAVIA SCOUT CZYLI GAMA CORAZ SZERSZA

sko-octsk1

Modernizacja rodziny Škody Octavia trwa. Do limuzyny, kombi i modelu RS dołącza odmłodzona, najbardziej wszechstronna z wersji, posiadająca wiele nowych rozwiązań i elementów wyposażenia.

Udoskonalona Octavia Scout debiutuje z trzema wariantami napędowymi i napędem na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Posiadający prześwit zwiększony o 30 mm wobec wersji Combi, nowy kompaktowy model bez problemu odnajduje się także poza asfaltowymi drogami. Radzi sobie na podjazdach i zjazdach oraz przy ciągnięciu przyczep. A jazdę ułatwiają rozwiązania „Simply Clever”.

HyperFocal: 0

Udoskonalona Octavia Scout zyskała nowy przód, który upodabnia ją do pozostałych modeli w rodzinie: wyróżnia się wyraziściej zarysowaną maską, nowym przodem z szerszym grillem i dodatkowymi reflektorami o krystalicznej formie. Światła wykonane są w pełni w technologii LED (w opcji z adaptacyjnym oświetleniem drogi AFS), a dodatkowo zmodyfikowano reflektory przeciwmgielne oraz lampy tylne. Charakter modelu podkreślony jest między innymi charakterystycznymi wstawkami na zderzaku przednim i tylnym w kolorze srebrnym.

Pakiet na bezdroża jest częścią standardowego wyposażenia i w jego skład wchodzą między innymi plastikowe osłony podwozia, przewodów hamulcowych oraz paliwowych. Auto posiada przestronne wnętrze, wysoki poziom funkcjonalności i dobre właściwości jezdne. Poza zwiększonym prześwitem o przyjemność z jazdy terenowej dba napęd na cztery koła (4×4) z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. W trudniejszych warunkach znaczenia nabierają kąty natarcia i zejścia, powiększone do 16,6 stopni z przodu i 14,5 stopni z tyłu.

Tak przednia jak i tylna oś wyposażone są standardowo w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDL). Funkcja ta umożliwia płynne i gładkie ruszanie na wszystkich nawierzchniach.

sko-octsk3

O bezpieczniejszą i łatwiejszą jazdę po stromych zboczach dba Funkcja Off Road wraz z Drivinge Mode Select (opcja). Jego zadaniem jest kontrolowanie prędkości podczas zjazdów ze stromizn z użyciem hamulców. Pomaga też odpowiednie oprogramowanie silnika.

Duch „Simply clever” odzwierciedla nowe przemyślane rozwiązania. Podgrzewane koło kierownicy i podgrzewanie siedzeń z funkcją Thermo- Flux (zwiększa przepuszczalność powietrza i wilgoci) zapewnia wysoki komfort podróżowania w różnych warunkach klimatycznych. Bagażnik ma pojemność od 610 do nawet 1740 litrów, a dzięki otworowi załadunkowemu o szerokości aż 1010 mm jest też dostosowany do przewozu dużych ładunków.

Funkcjonalność wnętrza powiększają kolejne schowki i uchwyty. W zależności od wersji silnikowej nowe autoT zdoła ciągnąć przyczepę o masie nawet dwóch ton.

Scout jest powiązany technicznie z modelem Combi. Do gamy silników dołącza wariant 2.0 TDI 150 KM z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG.

sko-octsk4

Model w momencie rynkowego debiutu dostępny jest z trzema czterocylindrowymi jednostkami:
1.8 TSI: 180 KM, prędkość maksymalna 216 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 7,8 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,8 l/100 km, emisja CO2 158 g/km;
2.0 TDI: 150 KM, prędkość maksymalna 207 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 9,1 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5 l/100 km, emisja CO2 130 g/km;
2.0 TDI: 184 KM, prędkość maksymalna 219 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 7,8 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,1 l/100 km, emisja CO2 133 g/km.

Nowa Škoda wyposażona jest we wszystkie technologie wymiany danych i synchronizacji z urządzeniami przenośnymi. Topowy system nawigacyjny Columbus wyposażony jest w wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala, hotspot WLAN i moduł LTE. Opcjonalnie dostępna jest też funkcja telefonu alarmowego, która w awaryjnych sytuacjach automatycznie zadba o zgłoszenie zdarzenia służbom ratunkowym i wskaże lokalizację samochodu.

sko-octsk2

Mobilne usługi online Connect stanowią dopełnienie wyposażenia samochodu. Wyznaczają nowy standard jakości nawigacji, dostarczania informacji, rozrywki i obsługi assistance. Funkcje systemu mogą być skonfigurowane nawet poprzez domowy komputer.

Nowy standard wyznacza także szerokie spektrum asystentów prowadzenia. Nowe funkcje obejmują między innymi wspomaganie cofania z przyczepą oraz ostrzeganie przed uczestnikami ruchu w martwym polu. Aktywna funkcja Crew Protect Assist ogranicza skutki nieuchronnej kolizji poprzez zamknięcie szyb i okna panoramicznego, zaciśnięcie pasów bezpieczeństwa, a także współpracuje z nadzorem odstępu, Front Assist, który wyposażony jest w funkcję awaryjnego hamowania w mieście i funkcję ochrony pieszych. Udoskonalona została też funkcja Park Assist.