SSANGYONG: NOWY TIVOLI – BEZPIECZNY I KONKURENCYJNY

TIVOLI red

SsangYong zaprezentował nowy model “Tivoli” – samochód z segmentu SUV-ów, który przestronności i konkurencyjności cenowej w porównaniu do sedanów ma stać się ważnym graczem nie tylko na lokalnym na rynku, ale w skali globalnej.

Wyposażony w najwyższej klasy technologie bezpieczeństwa: w aż siedem poduszek powietrznych, 71,4 proc. karoserii wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, wielofunkcyjny ESP i TPMS sprawia, że kierowca i pasażerowie mogą czuć się w pełni komfortowo.


Zobacz także:

PREMIERY

AUDI: NOWE RS3 SPORTBACK – DO SETKI W 4,3 SEKUNDY


 

Uroczysta prezentacja nowego modelu “Tivoli” miała miejsce w Dongdaemun Design Plaza w Seulu, a wzięło niej udział 800 gości, m.in. Minister Handlu, Przemysłu i Energii Sang-jik Jun, przewodniczący Anand Mahindra (Mahindra Group, M&M), dyrektor generalny SYMC Ju-il Li, jak również dilerzy samochodowi z kraju i z zagranicy.

– Tivoli to nowy kamień milowy na drodze rozwoju partnerstwa między Mahindrą a SsangYongiem. Nowy SUV jest ucieleśnieniem idei “Korea Can Do” i daje świadectwo bogatych tradycji SsangYonga w dziedzinie innowacji i rozwoju produktu. Jesteśmy przekonani, że Tivoli zapewni SsangYongowi dalszy wzrost. To globalny model strategiczny firmy, nad którym SYMC pracował niestrudzenie od czterech lat, kiedy to firmę zakupił indyjski koncern M&M. To kamień węgielny, na którym SsangYong oprze status globalnego lidera na rynku SUV-ów. Jako pierwszy kompaktowy SUV SsangYonga z silnikiem o pojemności 1,6 l i przy rocznej produkcji 100 tys. pojazdów rocznie, zapewnić ma firmie trwały wzrost dochodów, jak również średnio- i długoterminową strategię rozwoju – powiedział Anand Mahindra, przewodniczący Mahindra Group.

Tivoli to pierwszy nowy model SYMC od czasu przejęcia firmy przez M&M, dlatego SsangYong zainwestował 1.2 mld zł i 42 miesiące w osiągnięcie najlepszej możliwej konkurencyjności produktu pod względem wydajności, projektu, bezpieczeństwa i wygody wśród samochodów segmentu B. Pojazd, mogący pochwalić się atrakcyjnym wyglądem, przestronnością i licznymi udogodnieniami, nadaje się do roli “mojego pierwszego SUV-a”.

SY_suv_t1

Atrakcyjność samochodu wzmacnia jego nowoczesny i miejski wygląd. Efekt ten osiągnięto dzięki zastosowaniu po raz pierwszy filozofii projektowej SsangYonga o nazwie “Nature-born 3Motion” i połączeniu jej z “Dynamicznym miejskim stylem” opartym na motywie “Rytmicznego ruchu”. Odwrócony trapezowaty zderzak, podkreślający wloty powietrza, kontrastuje z surowymi liniami maski. Stabilny i zbalansowany tył dopełnia całości projektu: przypominający muskularne ramiona symbolizuje pewność siebie młodości, zaś linie karoserii podkreślają rytmiczność projektu.

Wnętrze nowego modelu oddaje “kompaktowy styl deluxe”, który organizuje przestrzeń w sposób zarazem elegancki i praktyczny. Futurystyczność projektu najmocniej podkreślona została przez motyw “ruchomej przestrzeni cyfrowej”, zawierający przełączniki o charakterystycznym wyglądzie oraz szerokie zastosowanie ekranów dotykowych do kontrolowania ustawień.

Sy_suv_t3

Zoptymalizowana przestrzeń wewnątrz Tivoli pozwala podróżować wygodnie, przy jednoczesnej maksymalizacji przestrzeni ładunkowej. Dzięki całkowitej szerokości 1 795 mm , dwurzędowa kabina zapewnia komfort jazdy, a 423 l pojemności bagażnika sprawia, że Tivoli jest jedynym pojazdem w swoim segmencie, który zmieści aż trzy torby z kijami golfowymi. Drugi rząd foteli można całkowicie złożyć do pozycji poziomej.

Kierownica typu D-cut, stosowana głównie w samochodach sportowych “połączona” jest z zegarami osadzonymi w cylindrycznych tubach. Sześciobarwna deska rozdzielcza z wyświetlaczem 3,5 cala, zaprojektowana jest bardzo intuicyjnie. Tapicerka Tivoli dostępna jest w trzech kolorach: czarnym, beżowym i czerwonym. Ergonomiczne fotele pół- kubełkowe, wykonane z najlepszych materiałów, zapewniają komfort i trzymanie boczne podczas jazdy i skrętów, zaś zastosowane w fotelach pikowanie ściegu nadaje im ekskluzywny i luksusowy wygląd.

Układ przeniesienia napędu w Tivoli, który SsangYong pokazuje po raz pierwszy, jest wyjątkowo wydajny. Nowy silnik e-XGi 160, nad którym prace trwały trzy lata, ma 126 KM i 16,0 kGm maksymalnego momentu obrotowego.

Sy_suv_t2

W Tivoli znajdziemy także automatyczną skrzynię biegów drugiej generacji firmy AISIN. Układ przenoszenia napędu zapewnia dynamiczną jazdę oraz szybkość reakcji charakterystyczną dla skrzyni dwusprzęgłowej.

Każda wersja nowego SUV-a wyposażona jest w Smart Steer (inteligentny kierowca) – system, który kontroluje siłę potrzebną do kierowania pojazdem na jeden z trzech trybów (normalny, komfortowy i sportowy), dostosowany do upodobania kierowcy. Znacząco ulepszono także redukcję hałasu, wibracji i uciążliwości (NVH) dzięki zastosowaniu specjalnych paneli przy silniku, uniemożliwiających przenikanie hałasu do kabiny.

W celu usztywnienia karoserii Tivoli SsangYong zastosował stal o wysokiej wytrzymałości (HSS), z której składa się większość nadwozia, oraz stal o ultra-wysokiej wytrzymałości (UHSS), co jest wyjątkowe dla samochodów w tym segmencie. Aby poprawić bezpieczeństwo pasażerów, w 10 podstawowych obszarach zastosowano ultra- wytrzymałe materiały, wytwarzane w ciśnieniowych technikach formowania na gorąco. Materiały te są dwukrotnie bardziej wytrzymałe (1500 MPa) niż zwykła UHSS (600 MPa), dzięki czemu minimalizują niebezpieczeństwo zgniecenia samochodu.

sy-suv-t6

Pełnego obrazu dopełniają najwyższej klasy technologie bezpieczeństwa, którym towarzyszy siedem poduszek powietrznych chroniących także kolana pasażerów.

Przy przednich i tylnych kołach zamocowano szerokie tarcze hamulcowe gwarantujące szybką reakcję pojazdu. Oprócz tego samochody wyposażone zostały w takie systemy, jak wielofunkcyjny ESP (elektroniczny program stabilizacji), TMPS (system monitorujący ciśnienie w oponach) i diodowe (LED) światła do jazdy dziennej. Auto uzyskało świetne wyniki testów zderzeniowych w ramach AE-MDB.

Sercem systemu rozrywkowo- informacyjnego Tivoli jest złącze HDMI, które pozwala pasażerom cieszyć się obrazem i dźwiękiem z urządzeń przenośnych na siedmiocalowym wyświetlaczu, podłączonym także do kamery z tyłu pojazdu. Doskonały dźwięk zapewnia system sześciu głośników zainstalowanych w pojeździe.

sy-suv-t7

Nowy kompaktowy SUV jest jedynym samochodem w swoim segmencie, który korzysta z w pełni zautomatyzowanego podwójnego systemu klimatyzacji. Układ ten nie tylko utrzymuje optymalną temperaturę powietrza w kabinie, ale oferuje także funkcję pamięci, która przechowuje trzy tryby dla wybranego ustawienia siły i kierunku nawiewu oraz temperatury powietrza, zapewniając przyjemną jazdę przez cały rok.

Tivoli wyposażony został w takie w wentylowany fotel kierowcy, podgrzewaną kierownicę, czy podgrzewane fotele drugiego rzędu. Parkowanie jest wygodniejsze dzięki systemowi wykrywania przeszkód, na który składa się sześć czujników (dwa z przodu, cztery z tyłu). Przegroda bagażowa, przełącznik automatycznego spryskiwacza i automatyczne światła awaryjne – wszystkie te dodatki czynią z Tivoli samochód wygodny.

SsangYong wprowadził w Tivoli opcję dwóch odcieni kolorystycznych dla karoserii i dachu. Dach, boczne lusterka i tylny spojler w odmiennym od reszty kolorze nadają pojazdowi miejski i dynamiczny wygląd.

Sy_suv_t4

Dane techniczne (specyfikacja)

* Wymiary
– długość: 4 195 mm;
– szerokość: 1 795 mm;
– wysokość: 1 590 mm;
– rozstaw osi: 2 600 mm.

* Silnik
– e-XGi160: benzynowy;
– moc: 126 KM przy 6 000 obr./min.;
– maksymalny moment obr.: 16.0 kGm przy 4 600 obr./min.;
– skrzynia buegów: 6-stopniowa, automatyczna lub 6-stopniowa manualna;
– zużycie paliwa: średnie 12 l/100 km (10,7 miasto – 14,0 w trasie).

sy-suv_t5

* Hamulce
– tarcze wentylowane z przodu, tarcze z tyłu;

* Zawieszenie
– kolumny MacPherson z przodu, Torsion Beam – z tyłu;

* Koła:
– 205/60R16 lub 215/45R18;

* Zbiornik paliwa
– 47 litrów.

Fot.: gotivoli.com