SSANGYONG: OFICJALNA PREMIERA NOWEGO REXTONA G4 (GALERIA)

ssang-no0

Jak już informowaliśmy, w Polsce premierę miał nowy flagowy model SsangYong Rexton G4. To zupełnie nowa odsłona samochodu produkowanego od 2001 roku.

Wyposażenie obejmuje sporo nowoczesnych rozwiązań, ale nadal jest to prawdziwy pojazd terenowy gdyż zachowano konstrukcję opartą na ramie (Quad frame), co w dobie samonośnych nadwozi w klasie SUV jest rzadkością.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

W stosunku do poprzedniego modelu nadwozie ma więkesze wymiary: jest dłuższe (4850 mm) oraz szersze (1960 mm). Rozstaw osi również się zmienił i teraz liczy 2865 mm. Rexton G4 występuje w konfiguracji 5-cio lub 7-osobowej. Rexton G4 jest jednym z niewielu modeli na rynku zbudowanym w oparciu o ramę podłużnicową, a szkielet az w 63 proc. wykonano ze stali typu AHSS.

 

Samochód otrzymał napęd na tylną oś. Taki system przekazywania mocy do tylnych kół jest standardem, ale opcjonalnie oczywiście nie brakuje dołączanej osi przedniej tworzącej napęd 4WD.

Rexton G4 może być wyposażony w benzynowy turbodoładowany silnik o objętości skokowej 2 litrów, generujący moc 225 KM i 320 Nm lub diesla o pojemności 2.2 litra o mocy 181 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Silniki współpracują z 6-biegowymi przekładniami manualnymi, lub ze skrzynią automatyczną o 6 przełożeniach (Aisin) bądź 7-biegowym automatem (Mercedes).

 

Zastosowany w samochodzie system multimedialny umożliwia korzystanie z Apple CarPlay i Google Android Auto. Jest też radio, odtwarzacz plików MP3, możliwość oglądania wideo w jakości HD, nawigacja GPS, porty USB i 12V, gniazdo zasilania 230 V. Bogata lista dodatków obejmuje m.in. podgrzewaną kierownicę, elektryczną regulację ustawień foteli wraz z podgrzewaniem, czy możliwość obrazu z kamer pełnych 360 stopni.

Nowe auto wyposażono w nowoczesne systemy m.in: asystenta jazdy, system aktywnego hamowania, czujniki ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i obiektach w martwym polu, czy układ rozpoznawania znaków drogowych.

Rexton G4 ma 5 letnią gwarancję ( lub 150 000 km).

Nowy flagowiec SsangYong spotkał się z pozytywnym przyjęciem, pierwsze jazdy testowe odbywają się już w salonach w całej Polsce. Mieliśmy i my okazję odbycia pierwszego testu, jednak był on zbyt krótki, aby szerzej opisać wrażenia. Krótko podsumowując – były one pozytywne: nowy samochód świetnie radził sobie zarówno w terenie, jak i na asfalcie. Poniżej prezentujemy pierwsze zdjęcia Rexton G4 na świeżym powietrzu.

Fot.: MARCIN KARACZUN i SangYong