SUZUKI: NOWA GAMA MOTOCYKLI MARKI NA TARGACH INTERMOT 2016

suzu-targ1

Podczas Międzynarodowych Targów Motocykli i Skuterów Intermot 2016 w niemieckiej Kolonii Suzuki zaprezentowało nową odsłonę kultowego modelu GSR-R1000 i GSX-R1000R.

Na stoisku marki znalazła się także najmniejszą wersję motocykla z tej rodziny – GSX-R125. Z kolei do gamy serii GSX-S dołączy wersja o pojemności 750 cm3, czyli GSX-S750.


Zobacz także:

SPORT

ROZMAITOŚCI


 

Sezon 2017 przyniesie również nowe motocykle z cieszącej się dużą popularnością serii V-Strom: V-Strom 1000, V-Strom 1000XT oraz V-Strom 650 i V-Strom 650XT.

Oprócz powyższych pięciu modeli, cztery kolejne motocykle zostaną pokazane na salonie EICMA 2016, który odbędzie się w Mediolanie, we Włoszech już w listopadzie. Suzuki planuje wprowadzenie w sumie dziewięciu nowych modeli motocykli na rok 2017.

Seria GSX-R: flagowy supersport Suzuki

Suzuki wprowadza całkowicie nową, szóstą generację flagowych supersportów – GSX-R1000 oraz jego bardziej zaawansowanej wersji – GSX-R1000R, które zostały przekonstruowane w oparciu o rozwiązania zaczerpnięte z MotoGP. Definicja serii GSX-R – „Jazda. Skręcanie. Hamowanie.” Jest teraz jeszcze bardziej widoczna. Harmonia pracy silnika i podwozia została ulepszona i zbalansowana na jeszcze wyższym poziomie.

suzu-targ2

Nowy rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999,8 cm3 otrzymał nowy system szerokiego zakresu mocy (Broad Power System), który zawiera rozwiązania opracowane dla MotoGP. Jest to system ustalający równowagę między zwiększeniem mocy w zakresie wysokich obrotów a mocą przy niskich i średnich obrotach. Składa się on z czterech podsystemów: zmienne fazy rozrządu VVT; elektronicznie sterowany system przepustnicy,układ rozrządu z jednostronnymi dźwigienkami zaworowymi Suzuki Racing Finger; zawory sterujące ciśnieniem wydechowym.

Nowo opracowana rama ma zmniejszoną szerokość, co poprawia aerodynamikę, jest o 10 proc. lżejsza, a jednocześnie ma zwiększoną sztywność. Motocykl charakteryzuje się lepszym zachowaniem na zakrętach i lepszą zwrotnością, co osiągnięto dzięki zmianie kąta pochylenia silnika i skróceniu odległości od przedniej osi do osi obrotu wahacza. Całkowicie przeprojektowane owiewki z mniejszą powierzchnią czołową przyczyniają się do zdecydowanej poprawy aerodynamiki.

Montowane promieniowo przednie zaciski hamulcowe Brembo współpracujące z tarczami “T-drive”, dostosowane do potrzeb modeli seryjnych, charakteryzują się lepszym przekazywaniem siły hamowania.

W modelu GSX-R1000R, standardowo wyposażonym w system ABS, zainstalowano także system Motion Track Brake, który ogranicza unoszenie tylnego koła przy bardzo intensywnym hamowaniu, korzystając z danych wewnętrznego systemu pomiarów IMU (Inertial Measurement Unit). System ten w motocyklu GSX-R1000R optymalizuje także ciśnienie w zacisku przedniego hamulca, bazując na kącie przechyłu motocykla, by ograniczyć spadek przyczepności przedniego koła na zakrętach.

suzu-targ3

System Motion Track Traction Control pozwala kierowcy na wybór jednego z 10 poziomów czułości systemu kontroli trakcji, zależnie od warunków panujących na drodze lub na torze wyścigowym oraz upodobań i doświadczenia kierowcy.

Zastosowano systemy pomocnicze, takiej jak układ wspomagania ruszania z niskich obrotów (Low RPM Assist), podnoszący obroty silnika przy ruszaniu i przy pracy silnika na niskich obrotach, czy system łatwego rozruchu (Suzuki Easy Start System) umożliwiający uruchomienie silnika po zwykłym naciśnięciu przycisku startera, bez przytrzymywania go do momentu faktycznego uruchomienia silnika.

Podstawowe dane techniczne (wersja europejska): moc maksymalna – 148,6 kW (202 KM) przy 13 200 obr./min.; moment maksymalny – 117,6 Nm (12,0 kGm) przy 10 800 obr./min.; masa własna: 200 kg/ 202 kg (ABS)/ 203 kg (GSX-R1000R).

Po raz pierwszy w seryjnym modelu motocykla Suzuki zastosowano system kontroli startu (znany z motocykli wyczynowych). System redukuje prawdopodobieństwo poderwania przedniego koła, automatycznie redukując obroty silnika i optymalizując jego moment obrotowy. Również po raz pierwszy w motocyklu Suzuki zastosowano układ zmiany biegów Quick shift umożliwiający szybsze i płynniejsze zmiany przełożenia.

tandardowe wyposażenie motocykla opartego na maszynach wyścigowych obejmuje przedni sportowy widelec Showa systemu BFF oraz system BFRC lite w tylnym zawieszeniu.

suzu-targ4

Nowy GSX-R125

GSX-R125 jest nowym modelem serii GSX-R, który otwiera nowe możliwości, pozwalając początkującym i młodszym kierowcom na zaznawanie szczególnego uczucia jazdy motocyklem GSX-R, a wszystko to dzięki połączeniu silnika o pojemności 124 cm3 (najmniejszej w tej serii) z lekkim i kompaktowym podwoziem. Jednocylindrowy, czterozaworowy silnik DOHC chłodzony cieczą zapewnia na tyle wysokie osiągi, by motocykl zasługiwał na nazwę GSX-R.

ABS jako wyposażenie standardowe, bezkluczykowe uruchamianie silnika, system łatwego rozruchu Suzuki i sportowa stylistyka odziedziczona po większych maszynach to również rodzinne cechy serii GSX-R.

suzu-targ5

Nowy GSX-S750

GSX-S750 to drugi model z serii GSX-S po GSX-S1000, który od czasu premiery na poprzednim salonie Intermot w 2014 dorobił się już sporego uznania, dzięki ostrej reakcji na otwarcie przepustnicy i zwracającej uwagę zwrotności. Przejął on cechy swojej motocyklowej serii, jak stylistyka „przyczajonej bestii”, trójpoziomowa kontrola trakcji i promieniowo montowane przednie zaciski hamulcowe. Ponadto, motocykl jest wyposażony w przednie i tylne ażurowe tarcze hamulcowe o obrysie falistym oraz kierownicę o zmiennym przekroju.

Motocykl otrzymał w standardzie wspomaganie pracy na niskich obrotach i system łatwego rozruchu Suzuki, wprowadzono też wariant z systemem ABS. Mocny, czterocylindrowy silnik o pojemności 749 cm3 (pochodzący z modelu GSX-R750) stworzony jest do dobrych przyspieszeń.

suzu-targ6

Nowe V-Strom 1000 i V-Strom 1000XT

V-Strom 1000 i V-Strom 1000XT są kompleksowo udoskonalonymi modelami sportowo turystycznymi zapewniającymi wygodną jazdę w różnych warunkach dalekich podróży. Spełniają normy czystości spalin Euro4 (w specyfikacji europejskiej), utrzymując charakterystyki silnika V-Twin 1037 cm3.

Projekt stylistyczny uległ znaczącym modyfikacjom, nadając V-Strom charakter motocykla turystycznego Suzuki, wywodzący się z modelu DR750S z 1988 roku. Podwyższono komfort, stosując osłony dłoni kierowcy i osłony dolne silnika jako wyposażenie standardowe, a długość szyby o regulowanej wysokości i kącie pochylenia zwiększono o 49 mm.

Podwyższono bezpieczeństwo i wygodę, wzbogacając wyposażenie o rozwiązania takie jak system Motion Track Brake, który umożliwia systemowi ABS interweniowanie także wtedy, gdy pojazd jest przechylony na jedną ze stron, i automatycznie aplikuje hamulec tylny w celu stabilizacji pojazdu, gdy ciśnienie w obwodzie przedniego hamulca wzrasta do określonego poziomu. Dodano wspomaganie pracy na niskich obrotach i system łatwego rozruchu Suzuki.

V-Strom w wersji 1000XT otrzymał szprychowe koła, co zwiększyło skuteczność amortyzacji przy niższych prędkościach jazdy. Motocykl jest też wyposażony standardowo w kierownicę o zmiennym przekroju.

suzu-targ7

Nowe V-Strom 650 i V-Strom 650XT

V-Strom 650 i V-Strom 650XT są wszechstronnie udoskonalonymi motocyklami sportowo turystycznymi średniej pojemności. Zastosowano w nich silnik V-Twin o pojemności skokowej 645 cm3, który dzielą z modelem SV650 zaprezentowanym po raz pierwszy w 2015 roku na salonie motocyklowym w Mediolanie. Dzięki temu motocykle charakteryzuje duża moc i moment obrotowy.

V-Strom 650 otrzymał nowe cechy wspólne z V-Strom 1000, jak projekt stylistyczny, system kontroli trakcji, wspomaganie ruszania przy na niskich obrotach i system łatwego rozruchu Suzuki, które stając się wspólnym wyróżnikiem serii V-Strom spowodowały dalszą ewolucję motocykla. V-Strom 650XT wyróżniający się szprychowymi kołami otrzymał także w wyposażeniu standardowym osłony dłoni kierowcy.