TOYOTA: NOWA COROLLA SEDAN Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM

toyota_Corolla_s1

Toyota pokazała nową Corollę Sedan, która dołącza do gamy nadwoziowej Corolli 12. generacji. Europejska publiczność po raz pierwszy ujrzała nowy kompakt na Salonie Samochodowym w Genewie w marcu 2018 roku, gdzie zadebiutowała Corolla Hatchback.

Następnie swoją premierę miał Touring Sports (kombi) na targach w Paryżu w październiku tego roku.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Nowa rodzina Corolli została zaprojektowana, aby odpowiedzieć na różne potrzeby kierowców i ich pasażerów.

toyota_Corolla_s2

Kompaktowy Hatchback powstał z myślą o młodych parach, przestronne kombi Touring Sports – o rodzinach, zaś Sedan to idealne auto dla młodych managerów i specjalistów, który łączy prestiżowy styl z przestronnym, komfortowym wnętrzem.

Design nowego Sedana to interpretacja dynamicznego stylu Corolli 12. generacji. Szeroką mocną sylwetkę o obniżonym środku ciężkości nowy model zawdzięcza platformie TNGA. Z przodu koncepcja Under Priority Catamaran ewoluowała, podkreślając dwupoziomową krawędź błotnika po obu stronach grilla. Wąski górny grill został przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej.

W tylnej części nadwozia charakterystyczne światła sedana są podkreślone chromowanym zdobieniem. Zarówno z przodu, jak i z tyłu reflektory otrzymują nowoczesne wykończenie w postaci listwy LED.

toyota_Corolla_s3

Corolla Sedan ma takie samo przestronne, ergonomiczne wnętrze jak Hatchback i Touring Sports. Wyróżnia się ono wysoką jakością sensoryczną i zaawansowaną technologią. Sedan ma wydłużony rozstaw osi 2700 mm, dzięki czemu pasażerowie z tyłu mają sporo miejsca na nogi.

Nowoczesne rozwiązania technologiczne we wnętrzu to m.in. bezprzewodowa ładowarka do telefonu, intuicyjny, łatwy w użyciu zestaw wyświetlaczy z 8-calowym ekranem dotykowym systemu multimedialnego, 7-calowym ekranem informacyjnym oraz 10-calowym kolorowym wyświetlaczem Head-up Display.

Platforma GA-C z serii TNGA daje projektantom większą niż dotychczas swobodę, dlatego różnice w designie Corolli Sedan, Hatchback i Touring Sports są większe niż miało to miejsce w przypadku wcześniejszych modeli dostępnych z kilkoma rodzajami nadwozia. Niżej położony środek ciężkości, o 60 proc. sztywniejsze nadwozie i zawieszenie wielowahaczowe w standardzie przyczyniają się do tego, że samochód jest stabilny i pewnie się prowadzi.

toyota_Corolla_s4

Hybryda i silnik benzynowy

Nowa Corolla Sedan będzie dostępna z dwoma napędami. Niewymagający ładowania z zewnętrznej sieci układ hybrydowy z silnikiem benzynowym 1.8 l ma moc 122 KM. Auto jest ciche, dynamiczne i łatwa w obsłudze – wystarczy tankowanie na stacji benzynowej, aby korzystać z samego silnika elektrycznego. Hybrydowy model to niskie koszty użytkowania oraz zużycie paliwa na poziomie 3,4 l/100 km wg NEDC (4,3 l/100 km wg WLTP; samochód w trakcie homologacji). Auto emituje średnio 77 g/km CO2 wg NEDC (98 g/km wg WLTP), umożliwiając jazdę na samym silniku elektrycznym.

Udoskonalony silnik benzynowy 1.6 l łączy szybkie reakcje na przyspieszenie z dużą wydajnością. Jednostka ta jest dostępna z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową automatyczną skrzynią CVT. Jej moc wynosi 132 KM (97 kW), a średnie zużycie paliwa to 5,8 l/100 km wg NEDC (6,1 l/100 km wg WLTP). Auto w tej konfiguracji emituje 131 g/km CO2 wg NEDC (139 g/km wg WLTP).

Nowe auto ma sztywne nadwozie, które chroni pasażerów w kabinie oraz jest standardowo wyposażone w systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej, drugiej generacji.

toyota_Corolla_s5

Pakiet obejmuje rozbudowaną wersję systemu zapobiegania zderzeniom z poprzedzającym samochodem (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz wykrywania rowerzystów przy świetle dnia, inteligentny aktywny tempomat (IACC), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), system rozpoznawania znaków drogowych o większej liczbie funkcji (RSA) oraz system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi (AHB).

Do pakietu dołącza także asystent pasa ruchu (LTA). Można go uruchomić, kiedy włączony jest aktywny tempomat. System kontroluje tor jazdy delikatnymi ingerencjami w położenie kierownicy, tak by auto poruszało się pośrodku pasa ruchu, nawet na łukach drogi.

Corolla Sedan w europejskiej specyfikacji będzie produkowana w fabryce Toyota Motor Manufacturing Turkey. Model trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2019 roku.