TOYOTA: WODOROWE MIRAIE TAKSÓWKAMI W KOPENHADZE

Toyota_Mirai-dr1

Elektryczne sedany Toyoty zasilane ogniwami paliwowymi w stolicy Danii to kolejna flota tych samochodów, udostępniona szerokiej rzeszy użytkowników.

Osiem wodorowych Miraiów trafiło do firmy taksówkowej Drivr w Kopenhadze.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

To także element dążenia krajów skandynawskich do całkowitej wymiany parku taksówek na auta bezemisyjne do 2025 roku.

W tym roku rząd Danii zaprezentował plan wprowadzenia do branży taksówkowej 300 samochodów bezemisyjnych. Projekt będzie realizowany w 2019 i 2020 roku. Pierwsze samochody z tej puli trafiły już do opartego na aplikacji mobilnej serwisu taksówkowego Drivr. Osiem egzemplarzy wodorowej Toyoty Mirai służy mieszkańcom Kopenhagi.

Mirai jest napędzany silnikiem elektrycznym, który czerpie energię z ogniw paliwowych. Ogniwa produkują prąd w reakcji wodoru i tlenu, a jedynym produktem ubocznym ich pracy jest czysta woda.

Toyota_Mirai-dr2

– Nowa flota wodorowych Mirai spowoduje dużą zmianę nie tylko dla środowiska naturalnego w Danii, ale także dla klimatu. Taksówki pokonują codziennie wiele kilometrów w gęsto zamieszkałych rejonach. Samochody elektryczne na wodór emitują tylko wodę, a ponadto są ciche, co zwiększa komfort kierowcy i pasażerów. Co więcej, zatankowanie takiego samochodu trwa tylko kilka minut. Jest to zatem rozwiązanie, które sprawdzi się w branży taksówkowej, gdzie samochody są ciągle w użyciu i nie ma czasu na ładowanie ich przez wiele godzin – powiedział Tejs Laustsen Jensen, dyrektor Hydrogen Denmark.

Toyota Mirai ma zasięg na jednym tankowaniu co najmniej 500 km, co także ułatwi pracę kierowców taksówek. Firma Drivr skupia się na wykorzystywaniu samochodów przyjaznych środowisku i ma w swojej flocie wiele hybryd. Do 2021 roku będą się znajdowały wyłącznie auta hybrydowe, elektryczne i wodorowe.

– Obecnie na drogach Danii znajduje się prawie 100 samochodów na wodór. W tej sytuacji rządowe licencje na 300 taksówek to ogromna zmiana – podkreślił Frank Okoisor, CEO Toyota Denmark.

W tym roku koncern zakończył sprzedaż samochodów z silnikiem Diesla w Europie, koncentrując się na autach hybrydowych, które obecnie stanowią ponad połowę sprzedaży Toyoty zarówno w Danii, jak i w Europie. Jednocześnie marka promuje bezemisyjny transport oparty na wodorze.

W Europie powstaje coraz więcej dużych flot wodorowych Mirai. Najnowszym przykładem jest firma taksówkowa Hype, która wprowadziła na ulice Paryża 100 takich samochodów, a do końca 2020 roku będzie dysponowała 600 wodorowymi Toyotami.