TRAKO 2017: SOLARIS POKAŻE TROLEJBUSA NA OGNIWA PALIWOWE

Solaris_Trol1

Na wrześniowych Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO Solaris zaprezentuje dwa pojazdy. Tramwaj Tramino dla Lipska oraz pierwszy w Europie trolejbus Solaris Trollino 18,75 z wodorowym ogniwem paliwowym.

Oba pojazdy są przykładem oferty i doświadczenia polskiego producenta w dziedzinie elektro- mobilności. Stoisko Solarisa, wspólne z Solaris Tram, mieści się w Hali A (numer stoiska 43).


Zobacz także:

ECO

UŻYTKOWE


 

12. MTK TRAKO odbędą się w dniach 26-29 września w Gdańsku. Solaris zaprezentuje swoje doświadczenie w zakresie elektro- mobilności zarówno w miejskim transporcie szynowym, jak i autobusowo- trolejbusowym. Tramwaj Tramino dla Leipziger Verkehrsbetriebe (LVB) oraz wodorowy trolejbus Trollino dla łotewskiego stołecznego przewoźnika Rigas Satiksme czekać będą na odwiedzających na ekspozycji zewnętrznej (tory ekspozycyjne A).

Umowa ramowa pomiędzy Solarisem a LVB dotycząca dostawy do 41 tramwajów została podpisana w 2015 roku. Pierwsze Tramino dotarło do Lipska w grudniu 2016 roku i już po 7 miesiącach pojazd został homologowany oraz dopuszczony do ruchu z pasażerami. Tramwaje o łącznej długości 37,63 i szerokości 2,3 metra, składają się z czterech modułów. Wyposażone zostały w cztery klasyczne wózki napędowe oraz jeden wózek toczny Jacobsa.

Solaris_Trol2

Szerokość rozstawu kół tramwaju to 1458 mm, charakterystyczne dla lipskiej infrastruktury. Solaris Tramino Lipsk powstał we współpracy firm Solaris Bus & Coach oraz Solaris Tram. Jest to już trzeci niemiecki kontrakt realizowany przez Solarisa. Tramino zawitały wcześniej do Jeny (5 sztuk) oraz Brunszwiku (18 sztuk). To drugie miasto złożyło niedawno zamówienie na kolejnych 7 pojazdów.

Rigas Satiksme, przewoźnik ze stolicy Łotwy, zamówił w ubiegłym roku 10 trolejbusów Trollino 18,75 wyposażonych w wodorowe ogniwa paliwowe zwiększające zasięg. To absolutna nowość nie tylko w łotewskim transporcie publicznym, ale i na poziomie europejskim.

Każde Trollino zostało wyposażone w ogniwo paliwowe oraz baterie, dzięki czemu pojazdy przejadą nawet 100 kilometrów bez podłączenia do sieci trakcyjnej. To właśnie na trasach pozbawionych sieci wykorzystywane będzie to innowacyjne rozwiązanie.

Napęd trakcyjny w trolejbusach został dostarczony przez firmę Medcom. Przegubowe Trollino zagwarantują możliwość obsługiwania nawet najbardziej zatłoczonych linii w Rydze przez niskoemisyjne środki transportu.