VOLKSWAGEN: PREMIERA POLO R WRC I ZESPOŁU

W Monte Carlo odbyła się premiera dwóch rajdowych samochodów Volkswagen Polo R WRC, w których w przyszłym sezonie wystartują załogi teamu VW w Rajdowych Mistrzostwach Świata (FIA World Rally Championship).

W uroczystości, na którą zaproszono około 250 gości i dziennikazry wzięli udział zawodnicy debiutującego w styczniu na międzynarodowej arenie zespołu: Sébastien Ogier i Julien Ingrassi, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila oraz Andreas Mikkelsen, którego nowym pilotem jest Mikko Markkula (nieobecny podczas dziennej prezentacji w Monako, pojawił się dopiero wieczorem przed Hotelem de Paris, gdy specjaklnuie zbudowaną na rampę wjechał samochód).

Dwaj piersi kierowcy rozpoczną sezon w Rajdzie Monte Carlo 2013 (Rally Monte Carlo), który odbędzie się w dniach 15–20 stycznia. Mikkelsen otrzyma trzeci samochód i będzie startował od Rajdu Portugalii 2013.

Team jest perspektywiczny – kierowcy maja od 23 do 28 lat.

Ujawniono też dane techniczne nowego Polo R WRC, którego moc sięga 315 KM.

Podczas prezentacji odsłonięto też Volkswagena Polo Street, który będzie wyprodukowany w limitowanej edycji.

 

vw-12_wrc12-praesent

 

DANE TECHNICZNE VW POLO R WRC
* Silnik
– pojemność: 1600 ccm;
– moc: 315 KM przy 6250 obr./min.;
– moment obrotowy: 425 Nm przy 5000 obr./min.;
– zwężka: 33 mm;
– przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 sek.;
– maksymalna prędkość: do 200 km/h (w zależności od skrzyni biegów);

* Skrzynia biegów
– sekwencyjna, sześciobiegowa, zamontowana poprzecznie, podwójne hydrauliczne sprzęgło;

* Wymiary
– długość/ szerokość/ wysokość: 3976/ 1820/ 1356 mm;
– rozstaw osi: 2480 mm;
– minimalna waga: 1200 kg.

* Zawieszenie
– kolumny McPherson, amortyzatory ZF;
– skok zawieszenia: 180 mm na asfalcie, 275 mm na szutrze.

* Układ kierowniczy
– wspomagany, zębatkowy.

* Układ hamulcowy
– cztery wentylowane tarcze, 355 mm (asfalt).

* Koła:
– 8×18 cali na asfalt;
– 7×15 cali na szuter;
– opony: Michelin.

Zdjęcia: Willy Weyens (willyweyens.com)