VOLVO: HYBRYDOWE AUTOBUSY JUŻ JEŻDŻĄ PO ULICACH EŁKU

volvo-elk1

Trzy spośród sześciu zamówionych przez Ełk hybrydowych autobusów miejskich Volvo 7900 Hybrid już trafiły na ulice miasta i zaczęły już wozić pasażerów.

Niskoemisyjne pojazdy zostały wyprodukowane we wrocławskiej fabryce producenta.


Zobacz relacje:

UŻYTKOWE

ECO


 

Pozostałe trzy autobusy, zgodnie z umową, zostaną dostarczone miastu w 2020 roku.

Hybrydowe autobusy Volvo dla Ełku mają 12 metrów długości, każdy może pomieścić 95 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Zastosowany w nich napęd hybrydowy – połączenie silnika elektrycznego z silnikiem spalinowym – umożliwia zmniejszenie emisji CO2 o około 40 proc. w porównaniu z analogicznym autobusem, zasilanym jedynie motorem diesla.

volvo-elk2

Hybryda charakteryzuje się również niższą emisją tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych niż pojazd z tradycyjnym napędem. Autobusy Volvo są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Ich bateria jest ładowana energią wytwarzaną podczas hamowania. Pojazdy przekazane Ełkowi są dodatkowo wyposażone m.in. w klimatyzację, system głosowej informacji pasażerskiej oraz monitory LCD.

– Naszym celem jest zapewnienie komfortu i zdrowia mieszkańcom Ełku oraz osobom odwiedzającym nasze miasto. Cieszymy się, że na ulice naszego miasta już za kilka dni wyjadą nowe, przyjazne środowisku autobusy, a w przyszłym roku flota ełckiego MZK zostanie zasilona przez kolejne trzy hybrydy – stwierdził Tomasz Andrukiewicz, prezydent Ełku.

Wrocławska fabryka Volvo produkuje wyłącznie zelektryfikowane autobusy miejskie. W Polsce hybrydy marki jeżdżą już między innymi w Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Warszawie, Koszalinie i Białymstoku. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.

– Cieszymy się, że do grona miast, w których można przemieszczać się przyjaznymi środowisku autobusami Volvo, dołączył Ełk. Od 2010 roku w naszej wrocławskiej fabryce produkujemy jedynie zelektryfikowane autobusy miejskie. Rosnąca popularność ekologicznych, niskoemisyjnych pojazdów wśród mieszkańców i władz polskich miast pokazuje, że dziesięć lat temu podjęliśmy słuszną decyzję i prawidłowo przewidzieliśmy nadchodzące trendy rynkowe – stwierdził Marek Gawroński, wiceprezes Volvo Polska ds. relacji z sektorem publicznym.