VOLVO: OFENSYWA MARKI NA RYNKU AMERYKAŃSKIM

avol_1sp

W ciągu trzech lat Volvo planuje dwukrotny wzrost sprzedaży na rynku amerykańskim. Aby tego dokonać odświeży swoją ofertę i zwiększy budżet marketingowy.

Za ambitne plany będzie odpowiadać nowy szef amerykańskiego oddziału – Lex Kerssemakers. Jest to ważny element ekspansji marki i jej globalnego wzrostu sprzedaży.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

W ubiegłym roku Volvo sprzedało 465 000 aut. Jest to najwyższy wynik w historii, ale wkrótce mają paść kolejne rekordy sprzedaży. W tym roku Volvo chce wyprodukować ponad pół miliona pojazdów, a już za kilka lat – 800 000. Kluczowym elementem tego planu jest wzmocnienie pozycji na rynku amerykańskim. Plan dwukrotnego zwiększenia sprzedaży w Ameryce powierzono jednemu z najbardziej doświadczonych menadżerów Volvo, który dotąd pełnił stanowisko Senior Vice President, Product Strategy & Vehicle Line.

Volvo V60

Lex Kerssemakers szefem Volvo w Ameryce

Lex Kerssemakers pokieruje oddziałem Volvo w Ameryce Północnej i Południowej. O wadze powierzonego mu zadania najlepiej świadczy fakt, że ma raportować bezpośrednio do Hakana Samuelssona – prezesa Volvo Cars. Kerssemakers ma ponad 30-letnie doświadczenie w branży samochodowej, w tym 16 lat spędził na najwyższych stanowiskach w strukturze Volvo. Pracował i mieszkał w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji i Holandii zajmując się marketingiem, sprzedażą, zakupami i strategią produktową.

– Jestem świadomy wagi powierzonego mi zadania i chętnie je podejmuję. Rynek amerykański jest kluczem do rozwoju całej marki. W 2014 roku w USA sprzedaliśmy 58 000 aut. Moim celem jest podniesienie sprzedaży w ciągu trzech lat do poziomu 100 000 pojazdów – powiedział Lex Kerssemakers.

– Nasze plany dotyczące rynku obu Ameryk są bardzo ambitne. Ich waga i skala wymagała wybrania odpowiedniej osoby, zdolnej osiągnąć ten cel. Wybraliśmy do tego zadania zaufanego członka zarządu, potrafiącego przełożyć założenia strategiczne na konkretne działania. Lex Kerssemakers wzmocni nasz udział w rynku premium nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także w Kanadzie i Ameryce Łacińskiej – mówi Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Volvo S60

Plan wzmocnienia amerykańskiej pozycji Volvo zakłada całkowite odświeżenie gamy modeli. Kluczowym autem dla tego rynku ma być nowy, duży SUV XC90. Jeszcze w tym roku dołączą do niego także V60 Cross Country i S60 Cross Country. Aby stymulować sprzedaż, Volvo znacząco zwiększy wydatki marketingowe. Amerykański oddział Volvo będzie też rozwijać sieć dealerską i podnosić jakość obsługi klienta. Znacząco ma się także skrócić dostępność pojazdów w punktach sprzedaży. Amerykańscy klienci są przyzwyczajeni do kupowania samochodów z tzw. stocku, co wymaga odpowiedniej logistyki.

Dotychczasowy szef Volvo w Ameryce – Tony Nicolosi – pokieruje działem Volvo Cars Financial Services for the Americas.