VOLVO: PIERWSZE ZDJĘCIA NOWEGO V90 CROSS COUNTRY

volvo_v90cc0

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, Volvo odkryło swój najnowszy model V90 Cross Country. Auto kontynuuje tradycje uterenowionych kombi, które pojawiły się w ofercie Volvo niemal 20 lat temu.

Auto posiada wszystkie najlepsze cechy pozostałych modeli serii 90. Wyróżnia się designem, jest luksusowy i bezpieczny. Seryjny napęd na cztery koła i duży prześwit podwozia dodaje mu funkcjonalności.


Zobacz także:

PREMIERY

NISSAN: GT-R 2017 – NOWY WYMIAR OSIĄGÓW I KOMFORTU


 

V90 Cross Country to czwarty model serii 90, którą zapoczątkowało Volvo XC90. Najnowsze auto korzysta także z tej samej platformy podwoziowej SPA, która posłużyła do budowy S90, V90 i XC90. Wspólne są także silniki z rodziny Drive-E, które w tym aucie są dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła.

 

O historii modeli Volvo Cross Country pisaliśmy na naszych łamach niedawno. Producent wyspecjalizował się w segmencie takich aut, które są równie uniwersalne jak SUV-y i świetnie nadają się do okazjonalnych jazd w lekkim terenie.

– Volvo V90 Cross Country ma wszystkie najlepsze cechy luksusowego kombi V90. Nie tracąc nic na komforcie, poradzi sobie z każdym rodzajem nawierzchni. Wysoki poziom bezpieczeństwa, świetne osiągi i duży bagażnik – to brzmi jak zaproszenie do fascynujących podróży – powiedział prezes Volvo Cars, Hakan Samuelsson.

– Nasze samochody są znane ze swojej trwałości i poziomu bezpieczeństwa. Z napędem na cztery koła, znacznie podniesionym prześwitem nadwozia i odpowiednio przygotowanym zawieszeniem udało nam się stworzyć auto równie piękne i pojemne jak V90, ale z duszą i zacięciem podróżnika – dodał Peter Mertens, szef działu badawczo- rozwojowego.

To właśnie w jego dziale samochód poddawano morderczym testom. Obejmowały one zimowe jazdy w Północnej Szwecji podczas mrozów sięgających -40 stopni Celsjusza, a także testy na pustyni w Arizonie podczas największych upałów.

 

Serce przygody

Do napędu V90 Cross Country posłużą cztery silniki z rodziny Drive-E stosowane w pozostałych modelach serii 90. W ofercie znajdą się dwa Diesle: D4 AWD 190 KM oraz D5 AWD 235 KM. W wersji D5 zastosowano technologię Power Pulse.

Jednostki benzynowe osiągają moc 254 KM (T5 AWD) i 320 KM (T6 AWD). Samochód ma duży prześwit nadwozia wynoszący 21 cm. To więcej niż w niektórych samochodach typu SUV. Kąt natarcia wynosi 18,9 stopnia, a zejścia: 17,7 stopnia. Samochód ma systemy wspomagania kierowcy, w tym też funkcję Hill Descent Control ułatwiającą pokonywanie stromych zjazdów. Model oferowany jest wyłącznie z napędem na cztery koła. Wszystkie wersje, poza wersją D4, są dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Samochód ma długość 494 cm i może ciągnąć przyczepy o wadze od 2200 do 2500 kg. Oferowany jest z kołami o rozmiarach od 18 do 21 cali. Zastosowane ogumienie będzie miało inny profil niż w modelu V90, aby pojazd lepiej nadawał się do pokonywania nawierzchni o gorszej jakości. Mimo, że samochód waży niemal dwie tony (od 1920 do 1966 kg), jego droga hamowania ze 100 km/h wynosi jedynie 35 m.

Polskie ceny modelu V90 Cross Country zostaną podane za kilka dni.