VOLVO: S60 POLESTAR ENGINEERED WKRÓTCE W POLSCE (CENA)

volvo_s60-p1

Nowa, limitowana wersja modelu S60 T8 Polestar Engineered zaprezentowana została dziennikarzom i gościom w Volvo Car Warszawa.

Sportowy i jednocześnie ekologiczny samochód już niebawem trafi na polski rynek w bardzo krótkiej serii.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

volvo_s60-p2

To kolejny krok elektryfikacji oferty Volvo. W 2020 roku do Polski trafi zaledwie osiemnaście samochodów serii Polestar Engineered. Będą to przede wszystkim modele XC60 i V60 i tylko cztery egzemplarze S60. W porównaniu do standardowego modelu S60, zaszło w nim kilka istotnych zmian. Do jego napędu użyto układu hybrydowego T8, który wcześniej zastosowano m.in. w XC90 i XC60.

Moc układu napędowego nieco podniesiono do wartości przekraczającej 400 KM. Silnik spalinowy o mocy 313 KM napędza koła przednie, a silnik elektryczny o mocy 87 KM – koła tylne. Łączna wartość momentu obrotowego wynosi 670 Nm, co przekłada się na świetne osiągi. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 4,4 sek.

volvo_s60-p3

To najbardziej dynamiczny seryjnie produkowany model Volvo w historii marki. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Waga pojazdu zależy od wyposażenia i waha się od 1979 do 2051 kg. Nominalna pojemność baterii wynosi 11,6 kWh, użyteczna – 9,1 kWh.

W trybie czysto- elektrycznym S60 może przejechać do 45 km z prędkością do 125 km/h. Silniki spalinowy i elektryczny mogą także pracować razem w trybie Power od 0 do 160 km/h.

volvo_s60-p4

W S60 T8 Polestar Engineered zastosowano unikalny wzór felg (20 cali), wydajny układ hamulcowy Brembo z sześciotłoczkowymi zaciskami na przedniej osi, regulowane zawieszenie Ohlins oraz mnóstwo dodatków stylistycznych, w tym pomarańczowe pasy bezpieczeństwa. Zadbano nawet o taki detal jak złoty kolor zakrętek wentyli, który idealnie współgra ze złotym kolorem zacisków hamulcowych.

Samochód będzie dostępny w bogatym, niemal pełnym pakietem wyposażenia w cenie 290 000 zł.

volvo_s60-p5

Elektryfikacja w Volvo nabiera tempa

Nowe Volvo S60 T8 Polestar Engineered pokazuje, jak będą wyglądały sportowe samochody przyszłości. Obecnie Volvo intensyfikuje swoje działania, by obniżyć emisje swoich aut, przy zachowaniu, a nawet poprawieniu ich osiągów. Już wkrótce będzie miała miejsce premiera całkowicie elektrycznego XC40, chwilę później XC40 T5 – czyli najmniejsza hybryda typu plug-in.

Jednocześnie Volvo wprowadza do oferty miękkie hybrydy, które już są dostępne w modelach XC60 B4 AWD i B5 AWD oraz XC90 B5 AWD. Obecnie układ hybrydowy 48V jest sprzężony z silnikami Diesla (wyłącznie wersje AWD z automatyczną skrzynią biegów). Docelowo będzie połączony także z silnikami benzynowymi T5 i T6.

volvo_s60-p6