VOLVO: SYSTEM 360 STOPNI OTWIERA WIELKIE MOŻLIWOŚCI

360°-view technology key to Volvo Cars? goal of no fatal accidents by 2020

Stworzenie nowej technologii bezpieczeństwa – systemu widoku 360° – to kolejny krok Volvo w kierunku realizacji planu maksymalnej redukcji wypadków drogowych.

Szwedzka firma do 2020 r. chce zrealizować swoją wizję, w myśl której samochody Volvo będą tak bezpieczne, że liczba ofiar śmiertelnych wśród osób poruszających się tymi autami zostanie zredukowana do zera.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

W grudniu dobiegnie końca projekt „Non-Hit Car and Truck”, którego ukoronowaniem jest powstanie technologii czujników nowej generacji zapewniających jednolity widok dookoła całego pojazdu. Nowy system widoku 360° zapewni idealny obraz i pełny komfort jazdy. Projekt jest sumą współpracy pomiędzy Volvo, szwedzkimi uczelniami, instytucjami oraz przemysłem motoryzacyjnym. Wspólny wysiłek skupiony był przede wszystkim na opracowywaniu nowych technologii oraz ulepszaniu tych już istniejących, w celu zmniejszenia ryzyka wypadków zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych.

Vo_sys2

Widok 360° dookoła samochodu

Jednym z najważniejszych celów tego projektu było stworzenie z szeregu oddzielnych czujników zamontowanych wokół samochodu, jednego spójnego systemu detekcji. Wymagało to skonstruowania scentralizowanej struktury czujników, która pozwalałaby na wydajną wymianę informacji pomiędzy różnymi technologiami – kamerami, radarami, lidarami i GPS. Za sprawą tej struktury, system jest w stanie zapewnić widok 360° dookoła pojazdu i wykryć każdy obiekt potencjalnie zagrażający kierującemu, którego ten samodzielnie nie byłby w stanie dostrzec.

Pełna ocena zagrożeń i bezkolizyjność

Widok 360° został dodatkowo wzbogacony o system manewrowy, który wykorzystuje oprogramowanie do znalezienia bezkolizyjnego wyjścia z każdej sytuacji, jaka może spotkać nas w trakcie jazdy. System ten nieustannie analizuje sytuację dookoła samochodu, lokalizując wszelkie zagrożenia i może pomóc kierowcy, m.in. poprzez automatyczne hamowanie lub przejęcie kontroli nad autem. W celu zilustrowania jak działają oba systemy stworzono dwa testowe pojazdy. W ramach tego przedsięwzięcia partnerami Volvo są: AB Volvo, ÅF, HiQ, Mecel oraz Chalmers.

Koncepcja ta wspiera wizję 2020 i skupia się na rozwoju technologii mającej na celu redukcję ryzyka wypadków zarówno w samochodach osobowych, jak i ciężarowych. Projekt jest powiązany z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego SAFER.