VOLVO TRUCKS: NOWE REKORDY PRĘDKOŚCI – UDAŁO SIĘ!

volv_rekor1

Skonstruowany przez Volvo Trucks, a prowadzony przez Boije Ovebrinka, „The Iron Knight” jest obecnie oficjalnym posiadaczem rekordów prędkości na dystansie 500 i 1000 m.

Model na oponach Goodyeara jest najszybszym samochodem ciężarowym świata w aż w dwóch kategoriach ze startu zatrzymanego. Nie licząc silnika Volvo D13 i produkowanej seryjnie skrzyni biegów I-Shift Dual Clutch, demon szybkości został zaprojektowany na nowo.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

OPONY


 

W czasie pracy nad nowym pojazdem zespół specjalistów z Volvo Trucks odkrył innowacyjne sposoby łączenia technologii i wzornictwa.

– Projekt ten pokazuje, jak wielki potencjał posiada nasza skrzynia biegów I-Shift Dual Clutch i że w pełni można na niej polegać nawet w ekstremalnych warunkach. Fakt, że rekordzista prędkości wykorzystuje identyczną skrzynię biegów, jaka jest stosowana w produkowanych seryjnie pojazdach Volvo FH, jest dla nas prawdziwym powodem do dumy – mówi Claes Nilsson, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks.

Osiągając prędkość średnią 169 km/h i czas 21,29 sek., „The Iron Knight” pobił światowy rekord prędkości na odcinku 1000 metrów ze startu zatrzymanego. Przy okazji pobił rekord również na odcinku 500 m, z wynikami odpowiednio: 131,29 km/h i 13,71 sek. Próba bicia rekordu została przeprowadzona na zamkniętym torze testowym w północnej Szwecji. W czasie publikacji tej informacji rekordy przechodzą proces autoryzacji przez Międzynarodową Federację Samochodową, FIA, zarządzającą sportem samochodowym.

Za kierownicą „The Iron Knight” usiadł Boije Ovebrink – kierowca z ponad 30-letnim doświadczeniem w wyścigach zarówno samochodów osobowych, jak i ciężarowych, który dotychczas pobił pięć rekordów prędkości, a w 1994 r. został Mistrzem Europy w wyścigach FIA samochodów ciężarowych.

– Volvo Trucks „The Iron Knight” można scharakteryzować jednym słowem: doskonałość. Wspaniale jest na niego patrzeć, ponieważ jest piękny, a jednocześnie wystarczy wcisnąć pedał przyspieszenia, by ujawnił swoją niezrównaną potęgę. To trzeci samochód ciężarowy do bicia rekordów, jakim jeździłem i trudno mi sobie wyobrazić bardziej godnego następcę dla „The Wild Viking” i „Mean Green” – stwierdza Boije Ovebrink.

NA OPONACH GOODYEAR

Samochód poruszał się na oponach Goodyeara – ogumienie pomogło 4,5-tonowej ciężarówce o mocy 2400 KM w czasie prób osiągnąć maksymalną prędkość 276 km/godz.

volv_rekor2

Technologie zastosowane w oponach specjalnie skonstruowanych przez Goodyeara dla pojazdu podejmującego próbę bicia rekordu prędkości opierają się na doświadczeniach zdobytych przez markę w czasie wyścigów ciężarowych. Do produkcji wykorzystano standardowe osnowy najnowszej generacji, identyczne z wykorzystywanymi na co dzień w pojazdach użytkowych jeżdżących w całej Europie.

– Przy takiej mocy i momencie obrotowym zapewnienie ciężarówce odpowiedniej trakcji przy ogromnych prędkościach to prawdziwe wyzwanie dla ogumienia. Skonstruowanie produktu, który bije rekord świata prędkości, świadczy o naszej specjalizacji w stosowaniu zaawansowanych technologii i innowacji – powiedział Laurent Colantonio, dyrektor ds. technologii opon użytkowych Goodyear w regionie EMEA.

Opony Goodyear 315/70R22.5 na oś kierowaną „The Iron Knight” powstały na bazie ogumienia wyścigowego Goodyear Truck Racing wykorzystywanego przez wszystkie pojazdy ciężarowe startujące w zawodach odbywających się w ramach Mistrzostwach Europy Samochodów Ciężarowych FIA. Opony na oś napędową w rozmiarze 495/45R22.5 są w stanie przenosić ogromny moment obrotowy wytwarzany przez pojazd opracowany przez Volvo Trucks.

Ogumienie na obie osie powstaje w oparciu o standardowe osnowy ciężarowe marki, ze specjalnie opracowanymi mieszankami i wzorami bieżnika.

O rekordzie czytaj także: VOLVO TRUCKS: THE IRON KNIGHT STARTUJE PO NOWE REKORDY