VOLVO TRUCKS: PODSUMOWANIA I PLANY NA ROK 2017 W POLSCE

volv-pods1

Bez wątpienia rok 2016 był bardzo dobrym rokiem dla branży, a Volvo Trucks Polska może zaliczyć go do szczególnie udanych – to konkluzja wypowiedzi Małgorzaty Kulis, Vice President, Volvo Group Trucks, Baltic Sea Market.

Pani Dyrektor wraz z Pawłem Węcłowskim, Dyrektorem Sprzedaży podsumowali miniony rok oraz omówili plany krajowej firmy na rok 2017.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

UŻYTKOWE


 

Jednym z sukcesów był rekordowy wynik sprzedaży – już w październiku firma przekroczyła swój historyczny rekord 3399 sprzedanych pojazdów o dmc 16t i powyżej, by dwa miesiące później zamknąć rok liczbą 4519 sztuk sprzedanych w tym najważniejszym dla niej segmencie. Dało to udział w rynku na poziomie 18,5 proc. i drugie miejsce w rankingu wielkości sprzedaży w tym segmencie (vs. 4. w roku 2015). Sprzedaż firmy wzrosła, rok do roku, o ponad 37 proc., przy prawie 21 proc. wzroście całego rynku.

volv-pods5

Na sukces ten złożyło się wiele czynników – indywidualnie dostosowana do potrzeb klientów oferta wydajnych, bezpiecznych i ekonomicznych pojazdów ciężarowych Volvo Trucks i towarzyszących im usług. Nie bez znaczenia jest również ciężka praca wykonana przez znacznie przeorganizowany zespół sprzedaży. W 2016 roku firma zwiększyła również, w stosunku do lat ubiegłych, udział sprzedaży pojazdów ze stoku. Przy braku odpowiedniej ilości kierowców na rynku, decyzje zakupowe były częściej podejmowane z większym uwzględnieniem preferencji kierowców co do marki.

Firma uzyskała wzrost zarówno jeśli chodzi o sprzedaż kontraktów serwisowych – o 38 proc., jak i liczbę pojazdów objętych telematyką – tu wzrost wyniósł 40 proc.

Co poza liczbami?

Rok 2016 był dla Volvo Trucks w Polsce rokiem szczególnego skupienia na tematach związanych z ekonomika paliwową, bezpieczeństwem i wydajnością, co znalazło swoje odzwierciedlenie w realizowanych przez firmę kampaniach sprzedażowych oraz aktywnościach marketingowych i komunikacyjnych.

Z myślą o ekonomice paliwowej i promowaniu ekonomicznego stylu jazdy wśród kierowców samochodów ciężarowych, w 2016 roku powrócił, po rocznej przerwie, organizowany przez Volvo Trucks konkurs The Drivers’ Fuel Challenge. Zwycięzca polskiego finału konkursu – Piotr Krahel zajął drugie miejsce w finale konkursu dla rynku Baltic Sea Market.

volv-pods3

W światowym finale konkursu w Goeteborgu rywalizowało ze sobą 28 najlepszych kierowców, wyłonionych w finałach regionalnych i krajowych, spośród ponad 12 000 uczestników. Piotr Krahel w Volvo FH uzyskał doskonały – drugi najniższy wynik zużycia paliwa w pierwszej rundzie kwalifikacyjnej, jednak do zakwalifikowania się do dalszej rywalizacji zabrakło mu punktów bonusowych za czas przejazdu.

Układ napędowy Volvo Trucks został w ubiegłym roku zmodyfikowany. Wraz z wprowadzeniem na rynek najnowszej generacji silników – zgodnych z normą Euro 6 – oraz inteligentnej skrzyni biegów Volvo I-Shift, marka wykonała kolejny krok na drodze do coraz efektywniejszego transportu. To, ile paliwa pozwalają zaoszczędzić zależy od konfiguracji pojazdu i zastosowania transportowego (w przypadku FH – 3 proc.).

Na torze w Bednarach zaprezentowany został model Volvo FH w wersji Performance Edition. to samochód ciężarowy, będący idealnym połączeniem wydajności, komfortu jazdy, bezpieczeństwa i oszczędności, wyposażony w 13-litrowy silnik o mocy 540 KM oraz skrzynię biegów I-Shift Dual Clutch, z przełożeniem tylnego mostu 2.85 oferuje osiąganie wysokich prędkości średnich, przy jednoczesnym, niskim zużyciu paliwa.

volv-pods2

Wchodzący w skład wyposażenia pojazdu innowacyjny Aktywny Układ Kierowniczy Volvo (Volvo Dynamic Steering) zapewnia stabilność oraz łatwość prowadzenia przy każdej prędkości. System I-See natomiast rozpoznaje topografię terenu, odpowiednio dobierając przełożenia skrzyni biegów i tym samym zapewniając niskie zużycie paliwa. Samochód wyposażony jest także we wszystkie radarowe systemy bezpieczeństwa zapobiegające kolizji, pakiet Audio Power oraz niestandardowe malowanie ramy oraz aluminiowych obręczy kół w kolorze czarnym.

Obecnie Volvo FH Performance Edition jest w specyfikacji fabrycznej dostepny również na polskim rynku.

„Wspieramy Polski Transport”

Wśród ubiegłorocznych aktywności Volvo Trucks na uwagę zasługuje również prowadzona pod koniec roku i skierowana do małych i średnich firm transportowych kampania sprzedażowa pod nazwą „Wspieramy Polski Transport”, w ramach której oferowane były pojazdy Volvo FH – zarówno ciągniki siodłowe, jak i podwozia 6×2, z silnikami o mocy 460 lub 500 KM i w określonej konfiguracji bazowej.

volv-pods4

Grupą docelową były firmy z wielkością floty nie przekraczającą 20 pojazdów ciężarowych, istniejące na polskim rynku transportowym od co najmniej pięciu lat. Istniała możliwość uzyskania dodatkowego wsparcia ze strony Volvo na jeden z trzech towarzyszących ofercie produktów miękkich, czyli: Leasing VFS, Kontrakt Serwisowy lub Pakiet wspomagający kontrolę zużycia paliwa przez 3 lata.

Profesjonalni Kierowcy

Niedostateczna liczba kierowców zawodowych na rynku jest dziś jednym z największych problemów branży transportowej i logistycznej. Wdrożony, w kwietniu ub. roku, projekt akcji społecznej „Profesjonalni Kierowcy”, którego Volvo Trucks Polska jest inicjatorem, stał się szansa dla tych, którzy zamierzają wybrać zawód kierowcy. Celem akcji, która będzie przez firmę kontynuowana również w tym roku, jest podniesienie kwalifikacji i tym samym wsparcie polskiej branży transportowej, na co dzień zmagającej się z problemem braku odpowiednio wyszkolonych kadry.

AKTYWNOŚCI 2017

Volvo Trucks będzie w dalszym ciągu skupiać się na rozwijaniu swojej oferty i obsługi tak, by spełniały one oczekiwania najbardziej wymagających klientów odnośnie ich niezawodności, ekonomiki, wydajności, dostępności i dopasowania do specyficznych potrzeb. Polski oddział firmy będzie nadal koncentrować swoje działania wokół kwestii związanych z wydajnością i ekonomiką paliwową. Obszarem szczególnego skupienia aktywności będzie tutaj promowanie korzyści, jakie zapewnia wspomniany Efekt Volvo (www.efektvolvo.pl ) oraz powiązana z nim kampania „Paliwo i Osiągi” (Fuel & Performance).

volv-pods6

Volvo Trucks Polska również w tym roku będzie chciała skierować swoją ofertę do określonej grupy firm – tym razem tych realizujących zadania transportowe w transporcie lokalnym lub regionalnym. W tym celu przygotowywana jest aktualnie akcja „4 Poland”, w ramach której zaprezentowana zostanie atrakcyjna oferta zarówno pojazdów dostosowanych do krajowych przewozów, jak też produktów i usług im towarzyszących.

W bieżącym roku rusza kolejna, 13. już edycja regat Volvo Ocean Race – jednego z najbardziej wymagających i uznanych wyścigów żeglarskich na świecie. Volvo trucks Poland planuje tradycyjnie swoje działania marketingowo- sprzedażowe przy okazji imprezy.

Prognozy na rok 2017 polska organizacja Volvo Trucks widzi optymistycznie, przewidując wielkość rynku całkowitego pojazdów powyżej 16 ton w Polsce na podobnym lub nieznacznie niższym poziomie, co w roku ubiegłym. Jednocześnie, do czynników, które mogą istotnie wpłynąć na decyzje zakupowe firm transportowych Volvo Trucks Poland zalicza między innymi: kolejne kraje ustanawiające płace minimalne, prace komisji UE nad zakazem odbioru regularnych odpoczynków w kabinie kierowcy, niepewność co do legalności pracy kierowców ukraińskich na terenie UE, itp.