WIEDEŃ 2017: ODSŁONA NOWEJ SKODY OCTAVIA COMBI ORAZ RS

sko-oct-rs-p1

Premiera gruntownie zmodernizowanej trzeciej generacji Skody Octavia miała miejsce w Akademii Sztuk Pięknych w Wiedniu tuż przed rozpoczęciem salonu samochodowego.

Podczas trwającej dwadzieścia minut prezentacji zaprezentowane zostały nowe modele Combi oraz RS. Auto posiadają nowy język stylistyczny marki.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE


 

Przód samochodu posiada teraz szerszy grill, którego horyzontalny efekt jest wzmocniony przez dodatkowe reflektory po jego bokach. Przemodelowany zderzak wersji RS mieści jeszcze szersze wloty powietrza pokryte kratownicą o strukturze plastra miodu. Przednie reflektory opcjonalnie mieszczą światła adaptacyjne wykonane w pełni w technologii LED. Tylne lampy w kształcie litery C, także wykonane w pełni z diod LED, świecą tna całej swojej powierzchni. Nowa Octavia przybrała parę milimetrów na długości, a rozstaw tylnych kół zwiększył się o 30 mm.

We wnętrzu odświeżono wygląd deski rozdzielczej oraz panelu klimatyzacji. Nowe nastrojowe oświetlenie Ambiente zamontowane w panelach drzwi wprowadza do kabiny atmosferę z pomocą palety dziesięciu barw do wyboru. Do rozwiązań „Simply Clever” dołączyły kolejne innowacje: dwa gniazda USB dla osób siedzących z tyłu, składane stoliki w oparciach przednich siedzeń, wyjmowana latarka LED mocowana w bagażniku wersji kombi, podgrzewana kierownica i spersonalizowane kluczyki.

sko-oct-rs-p2

Obsługa nowej generacji pokładowych systemów informacyjno- rozrywkowych zorganizowana jest w nowym menu, które obsługuje się poprzez dotykowy ekran pojemnościowy. System nawigacyjny Columbus wyposażony jest w ekran o przekątnej 9,2 cala oraz moduł LTE dla superszybkiego przesyłu danych, wykorzystywanego także jako hotspot wi-fi dla pasażerów. Wybrane smartfony mogą być ładowane indukcyjnie poprzez Phonebox.

Škoda Connect to nowe rozwiązanie oferujące mobilne usługi online, dostępne także w aplikacji przeznaczonej na smartfony.

Systemy wspomagające prowadzenie to asystent jazdy z przyczepą, funkcja predykcyjnej ochrony pieszych, czujniki ruchu w martwym polu i ruchu za samochodem oraz aktywna funkcja ochrony kierowcy i pasażera z przodu Crew Protect Assist, działająca razem z kontrolą odstępu Front Assist oraz systemem awaryjnego hamowania w ruchu miejskim.

Dla modeli Octavia oraz Combi przygotowano paletę czterech jednostek benzynowych TSI, czterech silników wysokoprężnych TDI oraz wersję G-TEC fabrycznie przystosowaną do napędu na gaz CNG o rozpiętości mocy od 85 do 184 KM.

sko-oct-rs-p3

Wszystkie wersje napędowe (poza podstawowymi jednostkami TSI i TDI) dostępne są z nową, siedmiobiegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową DSG. Jako opcja występuje także zawieszenie adaptacyjne DCC o zmiennej charakterystyce pracy – od komfortowej po sportową. Wszystkie jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro 6.

Na samym szczycie gamy stoi model RS dostępny w dwóch wariantach nadwozia. Moc maksymalna występującej w nim silnika 2.0 TSI została wzmocniona o 10 KM do 230 KM, dzięki czemu model przyspiesza do 100 km/h w 6,7 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 250 km/h i jest najmocniejszą i najszybsza seryjną wersją modelu w historii marki.

Wariant wysokoprężny napędzany silnikiem TDI zużywa zaledwie 4,5 l oleju napędowego na 100 km (dane producenta). Sportowe zawieszenie obniża prześwit o 15 mm, a rozstaw kół z tyłu poszerzono o 30 mm wobec poprzednika. Model oferowany jest ze specjalną serią obręczy ze stopów lekkich w rozmiarach od 17 do 19 cali.

System stabilizacji toru jazdy ESC wraz z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+ oraz dostępny jako opcja tryb wyboru trybu jazdy Performance Mode Select wraz z funkcją generatora dźwięku Performance Sound Generator wzmacniają dynamiczny charakter modelu.