WYŚCIGI GÓRSKIE: ŁUKASZCZYK NAJLEPSZY WŚRÓD POLAKÓW

wysc-gors-1

Na starcie rozgrywanej na Słowacji ósmej rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski stanęło 41 kierowców z Polski, o punkty w GSMP walczą także kierowcy zagraniczni.

Zawody w Banovcach nad Bebravou były także kolejną rundą FIA CEZ (Mistrzostw Europy Strefy Centralnej) i Mistrzostw Słowacji.

sponsorenault


Zobacz relacje:

SPORT


W sumie na liczącej 3700 metrów trasie wystartowało 95 zawodników ze Słowacji, Czech, Austrii, Polski i Węgier.

W dwóch porannych podjazdach treningowych ukształtowała się czołówka klasyfikacji generalnej: w pierwszym podjeździe najszybszy był Andrzej Szepieniec (Mitsubishi Lancer), w drugim wczorajszy zwycięzca 7 Rundy GSMP Igor Drotar (Skoda Fabia). W drugim podjeździe nastąpiła dłuższa przerwa po awarii Michała Tochowicza, z jego Skody Fabii wyciekł olej który trzeba było utylizować sorbentem.

wysc-gors-2

W efekcie pozostali kierowcy część trasy jechali przy wywieszonych flagach sygnalizujących śliską nawierzchnię. Na starcie do drugiego treningu nie pojawił się Michał Ratajczyk, w którego Mitsubishi awarii uległ silnik.

Pierwszy podjazd wyścigowy GSMP pokazał, jak wyrównana będzie walka. Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer Evo V AMS) był szybszy od Igora Drotara zaledwie o 0,7 sekundy, trzeci w podjeździe Waldemar Kluza stracił do Słowaka zaledwie 0,01 sekundy.

Na czele ogólnej tabeli wyników znów pojawił się Czech Veroslav Cvrček, który na tej trasie wydaje się być nie do pokonania. Wygrał także drugi podjazd wyścigowy, zajmując ostatecznie pierwsze miejsce w Mistrzostwach Słowacji i klasyfikacji CEZ.

W drugim podjeździe GSMP znowu Łukaszczyk był szybszy od Drotara o 0,7 sekundy (ostatecznie zajął także też drugie miejsce w klasyfikacji CEZ), jako trzeci tym razem zameldował się Dubai, któremu jednak zabrakło po dwóch podjazdach 0,7 sekundy do znakomicie dysponowanego Waldemara Kluzy.

wysc-gors-3

Wyniki 8. rundy GSMP
1. Szymon Łukaszczyk – 3.42,213 min.;
2. Igor Drotar – 3.43,609 min.;
3. Waldemar Kluza – 3.44,356 min.;
4. Dubai – 3.45,112 min.;
5. Andrzej Szepieniec – 3.46,095 min.

W kategorii 1 (auta produkcyjne) zwyciężył Tomasz Myszkier (Skoda Fabia WRC). Wśród kierowców aut napędzanych na jedną oś w tym sezonie bezkonkurencyjny jest Gabriel Kubit (Honda Integra), notujący często czasy lepsze od zawodników z aut 4×4, wśród aut historycznych najlepszy okazał się znów Marcin Kacperek (BMW 318is) wygrywający w tej kategorii wszystkie rundy GSMP w których startuje.

Na Słowacji Grupa N GSMP należała do Konrada Bieli, który daleko odjechał swoim konkurentom, również w klasyfikacji Div. 1 CEZ. W Grupie A znowu wygrał Szymon Piękoś (Mitsubishi Lancer, Borg Warner Racine Team). Kategorie narodowe A/PL i E0 wygrali Jacek Madziara Subaru Impreza i Piotr Staniszewski (Honda Integra).

Div 2. CEZ należała do Romana Barana. Paweł Rzadkosz, który w Banovcach pokazał Normę M 20 FC napędzaną dwulitrowym silnikiem Hondy, wygrał swoją kategorię w GSMP, do tego dołożył pierwsze miejsce w CEZ Div. 5 i swojej grupie w mistrzostwach Słowacji.

Fot.: Agnieszka Wołkowicz Agencja UMA