WYŚCIGI: SAMOCHODOWY SEZON ZAKOŃCZONY NA TORZE POZNAŃ

wys-fin-tp1

Dobiegła końca rywalizacja w tegorocznych Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Na Torze “Poznań” rozegrano 9. i 10. rundę WSMP, 5. rundę mistrzostw Polski Pucharu 318 Is Cup PL, 4. rundę mistrzostw Polski Hour Race oraz rundę niemieckiego cyklu ADAC Haigo Historic Cup.

Finałową rundę rozegrano także w cyklu Green Power Polska, w której zaprezentowano pojazdy elektryczne.


Zobacz także:

SPORT


 

Przez trzy dni kierowcy musieli zmagać się sami ze sobą, ale też z kapryśną aurą. Najbardziej dokuczliwy był sobotni deszcz, ale na szczęście obyło się bez groźnych zdarzeń.

wys-fin-tp2

W klasie mistrzowskiej D4 +3500 mistrzem kraju został Jędrzej Szcześniak (A. Królewski), który wygrał dwa ostatnie wyścigi sezonu. Drugi wyścig był jednocześnie Memoriałem im. Jana Leśniaka, a Szcześniakowi gratulowali zwycięstwa żona Krystyna Leśniak w towarzystwie Roberta Werle – prezesa Automobilklubu Wielkopolski.

W klasie D4 3500 czempionem został Aleksander Wojciechowski (A. Wielkopolski), którego zabrakło podczas ostatnich wyścigów, bo miał już zdecydowana przewagę punktową nad rywalami. W Poznaniu niedzielny wyścigi wygrał Dawid Bokiej (A. Wielkopolski), który został wicemistrzem kraju.

W klasie 1 najlepszym kierowcą okazał Tomasz Biernat (A. Leszczyński), mimo że przegrał dwa ostatnie wyścigi z Marcinem Fedderem (A. Wielkopolski), który w klasyfikacji generalnej zajął drugą pozycję.

wys-fin-tp4

W klasie 2 walka o tytuł toczyła się do ostatnich metrów. Co prawda Bartosz Krysmann (A. Wielkopolski) wygrał dwa ostatnie wyścigi, to jednak nie zdołał wyprzedzić w klasyfikacji generalnej Macieja Szkudlarka (A. Wielkopolski). Szkudlarek zgromadził 144 pkt., a Krysmann – 140. Trzecie miejsce wywalczył Wojciech Klimecki (A. Wielkopolski).

W klasie 2 Picanto także było ciekawie. Pierwszy z wyścigów wygrał Piotr Litwinowicz, a drugi – Krzysztof Bielecki (obaj A. Wielkopolski). Ale w klasyfikacji generalnej zwyciężył Litwinowicz (137 pkt.), przed Oskarem Leitgeberem (A. Wielkopolski – 126) i Bieleckim (121).

W klasie 3 mistrzem został Aleksander Robak (A. Wielkopolski), który wygrał pierwszy z wyścigów, a w drugim go zabrakło. Zwycięzca drugiego wyścigu Piotr Struzik (A. Wielkopolski) został wicemistrzem kraju. W klasie 4 tytuł mistrzowski już wcześniej zapewnił sobie Krzysztof Zagórski (A. Wielkopolski).

wys-fin-tp3

Z kolei w klasie 5 Przemysław Wójcicki (A. Kujawsko- Pomorski) bronił się przez atakami koalicji kierowców A. Wielkopolski. Pierwszy z wyścigów wygrał Jacek Sokólski, a drugi – Jacek Cichopek. Mistrzem kraju został jednak Wójcicki, wyprzedzając Cichopka oraz Miłosza Matuszyka (A. Wielkopolski). W klasie 6 wcześniej tytuł zapewnił sobie Bartłomiej Madziara (A. Wielkopolski), a w klasie 7 – Dariusz Krupa (A. Wielkopolski).

W klasie 8 (puchar malucha) Michał Ghany (A. Śląski) dwoma wygranymi wyścigami w Poznaniu, przypieczętował zwycięstwo w sezonie 2017. Drugie miejsce w cyklu zajął Mirosław Janduła (A. Rzemieślnik), a trzecie – Michał Szlachta (A. Śląski). Natomiast w klasie 8.1 siedem spośród ośmiu tegorocznych wyścigów wygrał Bartosz Idźkowski (A. Wielkopolski) i został mistrzem Polski. Drugie miejsce dla Oskara Klimka, a trzecie dla Janusza Kuczyńskiego (obaj. A. Wielkopolski). W klasie 9 mistrzem kraju został Tomasz Augustyniak (A. Rzemieślnik).

wys-fin-tp5

Przez cały sezon emocjonującą walkę toczyli kierowcy w Pucharze 318 Is Cup PL. W gronie 29 kierowców sklasyfikowanych w tegorocznej rywalizacji, najlepszy okazał się Karol Wyka (A. Rzemieślnik), który zgromadził 612 pkt. Drugie miejsce wywalczyła Paweł Malczak (A. Wschodni) – 598, a trzecie – Wojciech Smorawiński (A. Wielkopolski) – 501. Rywalizacja kierowców bmw dostarczała niezapomnianych przeżyć przez cały sezon.

Na Torze “Poznań” do rywalizacji stanęły także teamy cyklu Green Power Polska. Pojazdy elektryczne o nazwach: Bullet, Probation 4, Renovation, Złota Trójka, Rec 349, Blue Arrow, Rebelt, Circuit Breaker oraz Kapiszon startowały w dwóch godzinnych wyścigach. W tym czasie pojazdy musiały pokonać jak najdłuższy dystans, a niektóre miały średnią prędkość powyżej 52 kilometrów na godzinę.

wys-fin-tp6

Wyniki WSMP będą oficjalne po ich zatwierdzeniu przez GKSS PZM.

Teresa Cichacka (Automobilklub Wielkopolski)