YAMAHA: CAFE RACER WALZA – KONCEPCYJNY YARD BUILT

YAM_YB1

Yamaha połączyła siły z legendarnym, niemieckim customizerem Marcusem Walzem na potrzeby trzeciego już, wspólnego projektu w ciągu ostatnich pięciu lat.

Celem współpracy Walza i Yamahy było stworzenie nowego, olśniewającego konceptu Yard Built bazującego na motocyklu Yamaha XV950. Tak powstał „El Ratón Asesino”, wysublimowany café racer w kultowych barwach Yamahy.


Zobacz także:

MOTOCYKLE


 

Inspirowany wyścigami motocyklowymi z lat 70., kiedy to dzięki sukcesom takich kierowców jak Kenny Roberts Jr. motyw „Speed block” Yamahy zapadł w pamięci fanów jednośladów na całym świecie, „El Ratón Asesino” jest prawdziwym majstersztykiem o czystych liniach.

YAM_YB2

Walz przetransformował tylną część XV950, uzyskując klasyczną linię café racera za pomocą zmodyfikowanego wahacza i stworzonej praktycznie od zera tylnej ramy pomocniczej z wbudowanymi reflektorami LED.

Całości dopełnia ręcznie robiony zbiornika paliwa z korkiem w stylu Monza, specjalna owiewka przedniego światła oraz obszywane siedzisko. Modyfikacji uległy również przedni błotnik wraz ze wspornikiem.

Dobre właściwości jezdne zapewnia zmodyfikowane i obniżone przednie zawieszenie z prototypowymi, progresywnymi sprężynami oraz w pełni regulowane zawieszenie tylne z amortyzatorami marki Öhlins.

YAM_YB3jpg

Ten nagi racer stoi na prototypowych kołach Marvic ze stopu magnezu, wyposażonych w customowe adaptery tej samej firmy. Customowe tylne podnóżki zapewniają bardziej sportową pozycję jazdy.

Wygląd café racera uzyskano, montując kierownicę LSL typu clip-on z systemem regulacji przepustnicy, customową dźwignią zmiany biegów, pompą główną LSL oraz regulowanymi dźwigniami sprzęgła i hamulca LSL, z customowymi końcówkami. Pośrodku kokpitu Walz umieścił precyzyjny obrotomierz „Tiny” marki Moto Gadget.

Blok silnika XV950 otrzymał nowe osłony głowicy cylindra, pokrywy silnika i customowy kolektor wydechowy SC-Project.

YAM_YB4

W celu uzyskania maksymalnie prostego wyglądu café racera, Walz pozbył się systemu ABS oraz standardowego akumulatora i stworzył customowe okablowanie, które kryje się wewnątrz zbiornika paliwa, czerpiąc moc z niewielkiego, 400-gramowego, litowego akumulatora w stylu GP, ukrytego w tylnej ramie pomocniczej. Włącznik zapłonu wraz z całym zestawem adaptora również został wyeliminowany, obniżając masę całkowitą motocykla.

Potężną siłę hamowania zapewniają faliste tarcze hamulcowe ze zmodyfikowanymi przednimi i tylnymi zaciskami. Do wykończenia motocykla Walz wybrał lakier o odcieniu ciemnego błękitu w stylu retro, który uzupełnił motywem „Speed block” Yamahy.

YAM_YB5

– Dla mnie nie jest to jedynie motocykl koncepcyjny. Moją przygodę z jednośladami zaczynałem od Yamahy, miałem wtedy 15 lat i na ścianie w pokoju wieszałem plakaty Kenny’ego Robertsa. To była żółta YZ500 z motywem »Speedblock«. Miałem też RD80, który zmodyfikowałem w taki sposób, aby przypominał tego, którym jeździł Kenny. Moje korzenie motocyklowe są związane z Yamahą, zwieńczeniem mojej podróży od pierwszych doświadczeń na motocyklu aż do dziś. Dziękuję Yamasze za te wspomnienia! – mówi Marcus Walz.

– To nasz trzeci projekt wykonany we współpracy z Marcusem w ciągu ostatnich pięciu lat. Zwróciliśmy się do Marcusa, szukając inspiracji dla przyszłych modeli, i jak zwykle współpraca okazała się bardzo udana. Jego dzieła, wykorzystujące konstrukcję i części wyścigowe w motocyklach typu custom, są niezwykle interesujące. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co stworzył na bazie XV950. »El Ratón Asesino« naprawdę świetnie wpasowuje się w nasz projekt Yard Built – mówi Shun Miyazawa, Product Manager Yamaha Sports Heritage.

YAM_YB7