YAMAHA: DWUMIEJSCOWY POJAZD TYPU ROV – NOWY WOLVERINE-R

YAM_YXE1

Agresywny wygląd w połączeniu z kompaktowym podwoziem i zwinnym układem jezdnym oraz nowy silnik o wysokim momencie obrotowym i znacznej mocy. Co to za pojazd?

To Yamaha Wolverine-R, która przenosi koncepcję ROV (Recreational Off-Highway Vehicle – rekreacyjny pojazd do jazdy poza drogami publicznymi) w całkowicie odmienny wymiar.


Zobacz relacje:

MOTOCYKLE


 

Nowa Yamaha to najsprawniejszy pojazd typu ROV zapewniając ykomfort jazdy dla dwóch osób. Za sprawą kompaktowego designu i łatwości prowadzenia Wolverine-R pozwala bez trudu poruszać się w ekstremalnie trudnym terenie oraz pokonywać ciasne i tzw. techniczne szlaki przeprawowe.

YAM_YXE2

Wolverine-R został wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, m.in. automatyczną skrzynię przekładniową CVT Yamaha Ultramatic, napęd On-Command pracujący w trybach 2WD/4WD lub 4WD z blokadą przedniego mechanizmu różnicowego, zawieszenie o regulowanej sztywności oraz kokpit typu samochodowego z intuicyjnymi elementami sterowania.

Yamaha Wolverine-R – cechy ogólne:
– dwumiejscowy ROV o wiodącym w klasie komforcie użytkowania
– ulepszona charakterystyka kompaktowego podwozia i układu jezdnego pod kątem zwrotności w ekstremalnych warunkach terenowych
– agresywny wygląd oraz specjalne opony
– kabina/ kokpit w stylu samochodowym z kubełkowymi fotelami
– nowy, jednocylindrowy silnik DOHC o pojemności 708 cm3 i dużej mocy
– automatyczna skrzynia przekładniowa Yamaha Ultramatic CVT z możliwością hamowania silnikiem
– system napędu On-Command pracujący w trybach 2WD/ 4WD/ 4WD z blokadą mechanizmu różnicowego
– regulowane zawieszenie o wydłużonym skoku, krótki rozstaw osi i znaczny prześwit do off-roadu
– intuicyjne elementy sterowania i wielofunkcyjny wyświetlacz LCD.

YAM_YX3

Nowe, kompaktowe podwozie Yamahy Wolverine-R jest krótsze i węższe w porównaniu z 3-miejscową Yamahą Viking, czego efektem jest większa koncentracja masy pojazdu, czynnik istotny dla zwrotności i zwinności prowadzenia. Masywne opony diagonalne Maxxis Bighorn stają się najszerszą częścią pojazdu. Z przodu i z tył zastosowano amortyzatory KYB typu piggyback o regulowanej sztywności dla wyższych i niższych prędkości, tłumienia odbicia i naprężenia wstępnego. Przednie wahacze dolne typu „gull wing” oraz dłuższe wahacze tylne zapewniają wysoką trwałość i elastyczność zawieszenia.

Skok zawieszenia przedniego i tylnego wynosi odpowiednio 246 mm oraz 269 mm. Wolverine-R jest wyposażona w pełnowymiarową, stalową płytę osłonową podwozia oraz wykonane z tworzywa panele najazdu i zejścia. Pojazd posiada zębatkowy układ kierowniczy ze sprawdzonym elektronicznym systemem wspomagania Yamaha EPS (Electronic Power Steering). Skuteczne zatrzymanie zapewniają nawiercane tarcze hamulcowe o średnicy 270 mm na osi przedniej i tylnej oraz dwutłoczkowe zaciski hamulcowe. Zastosowano nowego rodzaju mokry wielotarczowy hamulec postojowy (w kąpieli olejowej).

Fotele typu kubełkowego (ze zintegrowanymi zagłówkami) to sposób na wygodne podparcie ciała i wysoki komfort jazdy. Przed kierowcą umieszczono panel wyświetlacza cyfrowego z funkcjami prędkościomierza, licznika przebiegu ogólnego i dziennego, zegara, wskaźnika poziomu paliwa, aktualnie załączonego biegu i ustawień napędu 4×4. Gniazdo prądowe 12 V umożliwia podłączenie różnych urządzeń elektrycznych.

YAM_YXE4

Wykonana z lekkiego polipropylenu skrzynia ładunkowa ma pojemność 188 litrów i nośność 136 kg, integralny hak holowniczy pozwala ciągnąć przyczepę o masie do 680 kg. Nowy, 1-cylindrowy, 4-zaworowy silnik benzynowy DOHC jest chłodzony cieczą, wyposażony jest w system indukcji powietrza (AIS) oraz katalizator. Automatyczna skrzynia Ultramatic, zalicza się do najbardziej trwałych i efektywnych konstrukcji typu CVT (bezstopniowych).

W przeciwieństwie do innych „automatów” z efektem wolnego koła po zwolnieniu pedału przyspieszenia, Wolverine-R potrafi w sposób ciągły i odczuwalnie „naturalny” hamować silnikiem. Celem optymalizacji mocy w różnych warunkach off-roadowych Wolverine-R wyposażony został w wysokowydajny układ dolotowy.

Dostępne kolory to: Yamaha Blue, Solid Green i Camo. Dostępność rynkowa: od lipca 2015. Oferta Yamahy obejmuje także bogaty wybór akcesoriów, m.in. stelaż na koło zapasowe, zestaw dodatkowego akumulatora, szyba czołowa, zamykane pojemniki na skrzynię ładunkową, pojemniki podfotelowe oraz elektryczna wyciągarka. Akcesoria te będą dostępne w momencie wejścia nowego modelu na rynek.