YAMAHA: NOWE YZF-R3 i WR250F 2015 – WYŚCIGOWE DNA

YAM_1f

Yamaha kontynuuje program wprowadzania nowych modeli, ogłaszając ekspansję serii „R”, do której dołączy nowy YZF-R3, oraz powiększając gamę motocykli enduro o nowy motocykl WR250F.

Zaprojektowany z myślą o kierowcach posiadających prawo jazdy kategorii A2, YZF-R3 jest lekkim motocyklem supersportowym do codziennego użytku.


Zobacz także:

MOTOCYKLE

MOTOCYKLE YAMAHA


 

Przeznaczony dla motocyklistów z niedużym doświadczeniem, wypełnia lukę między YZF-R125 i YZF-R6, co czyni go świetnym pojazdem przejściowym dla obecnych posiadaczy jednośladów 125 cm3, pragnących przesiąść się na motocykl o większej pojemności. Wyposażony w lekkie podwozie, napędzany płynnie pracującym, wydajnym, 2-cylindrowym silnikiem w układzie rzędowym, o pojemności 321 cm3 świetnie się nadaje zarówno do codziennej eksploatacji w mieście, jak i podróżowania po autostradach.

W świecie off-roadu Yamaha właśnie napisała nową historię sukcesów za sprawą zwycięskiego modelu YZ250F 2014, który wygrał Mistrzostwa Ameryki Północnej AMA MX250, Mistrzostwa Kobiet FIM i australijską serię MX2. Na 2015 rok Yamaha ogłasza odsłonę nowego motocykla enduro WR250F, który został skonstruowany w oparciu o zwycięski YZ250F. Napędzany potężnym, „odwróconym” silnikiem umieszczonym w lekkim i kompaktowym, aluminiowym podwoziu, naszpikowany najnowocześniejszą technologią jest gotów, by przywrócić marce Yamaha prowadzenie w świecie enduro.

YAM_2f

NOWY YZF-R3

Opracowany jako „lekki motocykl supersportowy do codziennego użytku” YZF-R3 jest stylowym i praktycznym, sportowym jednośladem, który otworzy świat serii „R” nowemu pokoleniu kierowców poszukujących najnowocześniejszej konstrukcji połączonej z osiągami.

Własności:
– lekki motocykl sportowy do codziennego użytku;
– opracowany w oparciu o DNA serii „R”;
– płynnie pracujący, 2-cylindrowy silnik w układzie rzędowym o pojemności 320 cm3;
– smukłe i lekkie podwozie oferujące przewidywalne, sportowe prowadzenie;
– agresywna, pełna owiewka z podwójnym reflektorem pochodząca z serii „R”;
– aerodynamiczne nadwozie z przesuniętym do przodu środkiem ciężkości;
– sportowe i komfortowe zawieszenie;
– duża siła hamowania;
– zaprojektowany z myślą o codziennej eksploatacji w mieście i podróżowania po autostradach.

YAM_3f

YZF-R3 jest napędzany nowym, 2-cylindrowym, 4-suwowym, 4-zaworowym silnikiem DOHC w układzie rzędowym, który został zaprojektowany z wykorzystaniem tej samej technologii, która została zastosowana w R1 i R6. Motor o pojemności 321 cm3 posiada sportowy charakter i dostarcza mocne osiągi w całym zakresie obrotów: generuje moc 30,9 kW/ 42 KM przy 10 750 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 29,6 Nm przy 9000 obr./min.

Nowa Yamaha YZF-R3 jest wyposażona w cylinder DiaSil. Lekka konstrukcja 180-stopniowej skrzyni korbowej umożliwia silnikowi R3 swobodne obracanie się. Wpływ stylistyki serii „R” jest widoczny również w krótkim tłumiku 2-w-1. Yamaha jest wyposażona w nową, stalową ramę rurową typu „diamond”. Masa w stanie gotowym do jazdy wynosi 169 kg, kompaktowy rozstaw osi: 1380 mm, a kąt główki ramy 25,5 stopnia. Kanapa znajduje się na wysokości 780 mm.

Dzięki wykorzystaniu dłuższego wahacza, występuje mniejsza zmienność w geometrii podwozia podczas pokonywania zakrętów i zwalniania, która dba o stabilne prowadzenie. 573-milietrowy wahacz odpowiada za stabilne prowadzenie i wydajne przekazywanie mocy na tylne koło. System tylnego zawieszenia Monocross daje 125-milimetrowy skok tylnego koła, a jego lekka konstrukcja zapewnia płynną i wygodna jazdę. Kompaktowy amortyzator jest przymocowany bezpośrednio do wahacza, a zoptymalizowany układ osi napędu, osi wahacza i tylnej osi przyczynia się do stabilnego prowadzenia.

Lekkie, 10-ramienne, aluminiowe obręcze podkreślają supersportowy charakter R3. 17-calowe koła są wyposażone w przednią oponę w rozmiarach 110/70-17 oraz tylną 140/70-17. 14-litrowy zbiornik paliwa zapewnia dobry zasięg.

YAM_4f

NOWY WR250F 2015

Na sezon 2015 Yamaha zapowiada wprowadzenie nowego WR250F, pierwszej maszyny enduro, która zawiera słynny silnik Yamahy z pochylonym do tyłu cylindrem o odwróconej głowicy.

Właściwości WR250F 2015
– lekki, kompaktowy i łatwy w prowadzeniu 4-suwowy silnik o pojemności 250 cm3;
– sprzęgło enduro i 6-biegowa skrzynia biegów o szerokim zakresie przełożeń;
– charakter silnika może być ustawiony za pomocą Power Tunera w celu uzyskania większej uniwersalności;
– centralny zbiornik paliwa o pojemności 7,5 l;
– kompaktowe, minimalistyczne nadwozie;
– centralizacja masy ułatwiająca szybkie zmiany kierunku.

Nowy silnik WR250F jest oparty w dużej mierze na konstrukcji YZ250F z wtryskiem paliwa i zawiera pochylony do tyłu cylinder o odwróconej głowicy. Airbox jest umieszczony przed kierowcą, a zbiornik paliwa znajduje się pośrodku motocykla, przyczyniając się do centralizacji masy. Dodatkowo, odwrócona głowica cylindra pozwala na użycie prostego wlotu powietrza. Motocykl jest wyposażony w nową, 6-biegową przekładnię oraz specjalne sprzęgło, którego specyfikację dostosowano do ekstremalnych warunków jazdy enduro. Posiada ono nowe tarcze cierne, sprężyny i inne, wewnętrzne elementy.

YAM_5f

WR250F jest wyposażony w alternator, ulepszoną konstrukcję dekompresora, która zapewnia niezawodny rozruch silnika, a w celu łatwej wymiany filtra powietrza airbox posiada szybko odpinane klamry. Yamaha Power Tuner jest niezwykle szybkim i łatwym sposobem regulacji ilości wtryskiwanego paliwa oraz ustawień czasu zapłonu. Nowy, bezstacyjkowy system pozwala kierowcy na uruchomienie maszyny bezpośrednio po naciśnięciu przycisku.

Lekkie, kompaktowe oprzyrządowanie zawiera prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa oraz kontrolki ostrzegawcze niskiego poziomu paliwa i silnika.

Lekka rama wykonana jest w całości z aluminium. W celu zoptymalizowania motocrossowej konstrukcji podwozia zawiera nowe wsporniki mocowania silnika. System przedniego zawieszenia z oddzielnymi komorami powierza i oleju zmniejsza napowietrzenie i kawitację na nierównościach, zapewniając stabilniejszą siłę tłumienia. Nowy WR250F posiada tę samą, ogólną konstrukcję tylnego amortyzatora, która jest zastosowana w YZ250F, a długość amortyzatora, skok i współczynnik sprężyny zostały zoptymalizowane.

YAM_6f

18-calowe tylne koło oraz opony Metzeler 6 Days Extreme ukierunkowane są na wyścigi. Dodatkową ochronę przed kamieniami i korzeniami zapewnia wytrzymała, a jednocześnie lekka osłona silnika. Na ramie jest również zamontowana lekka stopka boczna.

Nowy WR250F wjedzie do salonów w lutym 2015 roku.

NAJNOWSZA GRAFIKA DO MODELI TT-R125/LW I TT-R50

Modele Yamaha TT-R są wprowadzeniem do świata off-roadu. Wyposażona w łatwe w utrzymaniu, 4-suwowe silniki i miękkie zawieszenie o długim skoku gama pojazdów TT-R jest przeznaczona dla młodszych kierowców, którzy pragną zdobyć doświadczenie w jeździe terenowej. Na 2015 rok modele otrzymały nowe malowania nawiązujące do motocykli crossowych Yamahy.

W celu uzyskania pełnej specyfikacji technicznej wszystkich modeli w gamie należy wejść na stronę: yamaha-motor.pl.