ZF: MOBILNOŚĆ I TRANSPORT PRIORYTETAMI FIRMY

zf-1

W szybko rozwijającym się sektorze usług związanych z mobilnością i transportem („Mobility/ Transport as a Service“), ZF Friedrichshafen AG oferuje nowe rozwiązania takie jak e.GO People Mover.

Ten elektryczny minibus, który w przyszłości będzie jeździć również autonomicznie, pojawi się jesienią w ramach pierwszych flot testowych na drogach w Aachen i Friedrichshafen.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Kilka tygodni temu koncern ZF poinformował, że ma udział większościowy w firmie 2getthere, holenderskim dostawcy autonomicznych, elektrycznych systemów transportu osób.

– Ta inwestycja jest dla nas ważnym krokiem, gdyż 2getthere posiada ponad 30-letnie doświadczenie na rynku autonomicznego transportu osób oraz unikalne kompetencje w dziedzinie inżynierii i oprogramowania – podkreślił Wolf- Henning Scheider, prezes zarządu ZF Friedrichshafen.

Automatyczne systemy transportowe firmy 2getthere operujące w wielu dużych miastach, portach i na lotniskach na całym świecie dokonały przewozu ponad 14 milionów osób w sposób wyłącznie elektryczny, niezawodny i opłacalny. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, dostępność systemów mobilności firmy 2getthere wynosi ponad 99,7 proc.

zf-2

Długotrwały sukces z hybrydowymi skrzyniami biegów

ZF pracuje nie tylko nad nowymi rozwiązaniami mobilności, lecz również rozwija dalej produkty takie jak 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów do samochodów osobowych – przede wszystkim dzięki obszernej elektryfikacji. Koncern zawarł umowę na dostawę zaawansowanej przekładni, której kwota liczona jest w dziesiątkach miliardów euro, i która przewiduje udział hybrydowych skrzyni biegów w wysokości około 50 proc. Ta długoterminowa umowa to największe zlecenie na dostawę automatycznych skrzyń biegów w historii ZF, co potwierdza znaczenie technologii hybrydowej dla indywidualnej mobilności przyszłości.

W tym roku po raz pierwszy zostanie zastosowany seryjnie elektryczny napęd centralny ZF do samochodów osobowych. Wysokim popytem cieszy się też odnosząca sukces na rynku elektryczna pojedyncza oś portalowa do autobusów miejskich, na którą koncern ZF zdobył liczne nowe zlecenia od producentów autobusów.

– Dzięki ZF na rynkach europejskich pojawiły się autobusy elektryczne – powiedział Wolf- Henning Scheider.

Planowane przejęcie Wabco

Dalszym ważnym krokiem ZF jest planowane przejęcie Wabco.

– Planowane przejęcie jest częścią strategii ZF i pozwala na rozszerzenie kompetencji koncernu o hamulce do pojazdów użytkowych. Dzięki temu będziemy mogli zaoferować naszym klientom obszerne rozwiązania systemowe, umożliwiające bezpieczny i zautomatyzowany transport osób i towarów – powiedział Wolf- Henning Scheider.

zf-3

Koncern ZF poinformował w zeszłym tygodniu o przejęciu Wabco – wiodącego na świecie dostawcy systemów hamulcowych, technologii i usług, służących poprawie bezpieczeństwa, wydajności i powiązania komunikacyjnego samochodów ciężarowych, autobusów i przyczep – płacąc 136,50 dolarów amerykańskich za akcję. Odpowiada to łącznej wartości transakcji w wysokości około siedmiu miliardów dolarów.

Zakończenie przejęcia oczekiwane jest na początku przyszłego roku. Uczyni ono koncern ZF na dłuższą metę bardziej niezależnym od cyklów rynku samochodów osobowych. Firma Wabco zatrudnia około 16 tys. pracowników na całym świecie i uzyskała w zeszłym roku obrót w wysokości 3,2 mld euro.

Decyzje strukturalne zwiększają tempo działania ZF

Aby móc w sposób jeszcze bardziej ukierunkowany i jeszcze szybciej reagować na różne wymagania rynku, ZF wprowadza tzw. „Dual Operating System“, który dopuszcza różne prędkości i modele organizacyjne. Zgodnie z tym systemem dawny Dział Technologii Bezpieczeństwa Czynnego i Biernego został podzielony na trzy jednostki: Technologia Bezpieczeństwa Biernego, Technologia Bezpieczeństwa Czynnego oraz Elektronika i Systemy Wspomagania Kierowcy (ADAS).

Do tego dochodzą centra systemowe i projektowe, które wspierają obszary dotyczące kilku działów, takie jak zautomatyzowana jazda czy elektro- mobilność.

Osiągając obrót w wysokości 36,9 mld euro (w poprzednim roku: 36,4 mld euro) koncern ZF przekroczył prognozowany na początek minionego roku obrót w wys. 36,5 mld euro.