CHOWANY HAK HOLOWNICZY TERAZ DOSTĘPNY DLA WSZYSTKICH

Brink_towi1

Rynek części i dodatków samochodowych to prężnie rozwijająca się gałąź branży motoryzacyjnej. Jak podaje Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) wartość produkcji części motoryzacyjnych w Polsce w 2016 roku to ponad 70 mld złotych.

Na motoryzacyjnym aftermarkecie wciąż pojawiają się nowe produkty. Często są to elementy podnoszące komfort jazdy (np. czujniki parkowania) lub możliwości przewozowe auta. W tym ostatnim przypadku mowa tutaj o haku holowniczym.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Zarówno wzrost w segmencie produkcji, jak i rejestracji samochodów osobowych zachęca producentów części zamiennych i dodatkowych do wprowadzania na rynek detaliczny produktów dotąd niedostępnych dla klientów indywidualnych. W najbliższym czasie takie działania podejmie jeden z największych producentów haków holowniczych w Europie – firma Brink.

Brink_towi2

– Wprowadzanym na aftermarket produktem jest hak holowniczy Brink MX. Jest to zaczep, w którym wykorzystaliśmy mechanizm umożliwiający schowanie wystającej kuli pod zderzak samochodu jednym ruchem ręki. Dotychczas haki tego typu były montowane jedynie fabrycznie podczas produkcji samochodu. Teraz będą one dostępne także dla klientów indywidualnych do późniejszego zamontowania w pojeździe. Tym samym rozszerza się gama pojazdów, w których możne znaleźć się to wygodne i praktyczne rozwiązanie – dodaje Robert Lichocki, dyrektor sprzedaży Brink Group w Polsce.

Chowany hak holowniczy Brink MX będą mogli zakupić właściciele takich samochodów jak m.in. Mercedes klasa E, BMW X1, Audi A7, Opel Insignia, czy Mazda 6. Wielką zaletą wykorzystanego mechanizmu jest funkcjonalność połączona z estetyką. Na co dzień, gdy do samochodu nie jest podłączona przyczepa kempingowa, towarowa czy bagażnik rowerowy montowany na hak, wystająca poza obrys samochodu część zaczepu schowana jest pod zderzak.

Jednak w momencie, kiedy występuje potrzeba skorzystania z haka wystarczy jedynie zwolnić mechanizm blokujący hak pod zderzakiem, naprowadzić kulę w odpowiednie miejsce oraz lekko docisnąć, w celu zablokowania elementu. W rezultacie otrzymujemy elastyczne rozwiązanie, dopasowane w zależności od aktualnych potrzeb kierowcy, które nie wpływa na estetykę pojazdu. Ponadto jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, gdy samochodem z hakiem poruszamy się poza granicami naszego kraju. W niektórych państwach, np. takich jak Niemcy, jeśli hak nie jest używany, powinien być wypięty lub schowany.

Brink_towi3

Bezpieczeństwo użytkowania

W ostatnich latach coraz większą popularność zyskuje mobilna turystyka przy wykorzystaniu przyczep kempingowych oraz camperów. Jest to temat tym bardziej aktualny, że wielkimi krokami zbliża się już sezon wyjazdów turystycznych. Decydując się na podróż z przyczepą zadbajmy o jak najlepsze przygotowanie zarówno domu na kółkach, jak i elementu łączącego zestaw pojazdów. Dotyczy to zwłaszcza przeglądu po okresie zimowym. Aby utrzymać kulę zaczepu w dobrym stanie należy pamiętać o plastikowym kapturku ochronnym, który zapobiegnie osadzaniu się brudu oraz korodowaniu kuli.

Ochronnie działa także regularne używanie smaru (nie należy go jednak stosować, gdy posiadamy przyczepę z głowica zaczepową z dodatkowym systemem stabilizującym). Odpowiednia konserwacja kuli zmniejszy tarcia, do których dochodzi w trakcie holowania, co wydłuży czas użytkowania tego elementu. Jakość zamontowanego zaczepu holowniczego jest bardzo istotna ze względu na pełnioną przez niego funkcję połączenia auta z przyczepą. Odpowiedni dobór haka, a także wiązki elektrycznej oraz regularna pielęgnacja zapewnią jego bezproblemowe użytkowanie przez wiele lat.

– Różne modele haków holowniczych znajdują uznanie u różnych kierowców. Dla jednych głównym kryterium wyboru jest cena, dlatego skorzystają z podstawowego wariantu, jakim jest hak przykręcany na śruby. Inni użytkownicy zdecydują się na połączenie niezawodności produktu z estetyką samochodu, więc wybiorą haki wypinane poziomo lub pionowo. Ostatnia grupa kierowców dołączy do tych kryteriów również wygodę użytkowania, jaką niewątpliwie zapewnia mechanizm chowania zaczepu pod zderzak samochodu. Niezależnie od wybranego modelu nasi klienci wraz z zakupionym produktem otrzymują gwarancję bezpieczeństwa potwierdzoną zarówno przyznanymi certyfikatami, jak i testami przeprowadzonymi w centrach testowych firmy Brink – podkreśla Robert Lichocki.

Przed rozpoczęciem sezony, warto także odświeżyć swoją wiedzę na temat elektronicznego systemu poboru opłat viaTOLL. Na wyznaczonych odcinakach płatnych dróg krajowych niezbędne jest uiszczenie odpowiedniej opłaty, w przypadku poruszania się zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony.

Aby uchronić kierowców przed nieprzewidzianymi konsekwencjami finansowymi poruszania się z przyczepą, producent haków holowniczych Brink udostępnił dla wszystkich kierowców narzędzie do szybkiego obliczenia dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów. Wystarczy jedynie na stronie www.brink.pl wejść w zakładkę „Kalkulator DMC”. Po wpisaniu odpowiednio wartości z rubryki F2 dowodu rejestracyjnego samochodu (DCM pojazdu) i wartości z rubryki F2 dowodu rejestracyjnego przyczepy (DCM przyczepy) uzyskamy informację, czy obowiązują nas opłaty czy też nie.