CITROEN: 2. EDYCJA KONKURSU CREATIVE AWARDS

Po pierwszej edycji międzynarodowego konkursu Citroën Creative Awards, w której wzięli udział uczestnicy z 55 krajów składając 700 projektów personalizacji Citroena DS3, przyszedł czas na jego drugą odsłonę. Koncern po cennych doświadczeniach wyniesionych z pierwszej edycji zdecydował się po raz kolejny ogłosić konkurs, tym razem skupiony wokół trzech głównych haseł: Idea Contest, Video Contest, Style Contest.

* Idea Contest
Uprzyjemnić życie na pokładzie samochodu odpowiadając tym samym na nowe wyzwania związane z podróżowaniem? Oto właśnie pierwsze wyzwanie rzucone Internautom przez Citroena. W tej kategorii wystarczy wymyślić koncept technologiczny, który mógłby zostać w przyszłości wprowadzony w życie. Bezpieczeństwo, wygoda i rozrywka są tu słowami-kluczami.

* Video Contest
Reinterpretacja współczesnej limuzyny, oto aspiracja Citroena DS5. Drugie zadanie dla Internautów to stworzenie materiału video o długości 30-90 sekund najlepiej ilustrujący hasło reklamowe modelu DS5: „DS5 – nowa definicja luksusu w zmieniającym się świecie” Film będzie wyświetlany na różnych wydarzeniach organizowanych przez markę w 2012 roku.

* Style Contest
Trzecia kategoria skupia się dookoła mody. Citroen DS3 zaprezentowany na Salonie we Frankfurcie w nowej szacie Ultra Prestige, z diamentowanymi felgami, fotelami typu Club ze skórzaną cieniowaną tapicerką czarno-białą oraz deską rozdzielczą obszytą białą skórą jest w tu źródłem inspiracji. Zadanie skierowane jest do stylistów-amatorów lub profesjonalistów: wymyśl strój dla kobiety lub mężczyzny, który idealnie pasowałby do podróży na pokładzie DS3 Ultra Prestige.

Kto zajmie miejsce włoskiego designera Flavio Melchiorre, którego personalizacja DS3 figuruje dziś w katalogu? Proponujemy zajrzeć na stronę www.citroencreativeawards.com. Uczestnicy mają czas do 30 listopada na stworzenie projektu i zaskoczenie jury. Werdykt zostanie ogłoszony na początku grudnia.

Jury pod przewodnictwem Marca Duval-Destin, Dyrektora Badań i Inżynierii Zaawansowanej grupy PSA Peugeot Citroën rozdzieli pulę 18 000 euro pomiędzy laureatów we wszystkich trzech kategoriach (1 miejsce: 3 000, 2 miejsce: 2 000, 3 miejsce: 1 000 euro).

Jurorami w konkursie, oprócz przedstawicieli Marki w osobach Thierriego Metroz, Xaviera Duchemin i Thomasa d’Haussy będą specjaliści z różnych dziedzin, m.in:
Veronique Morali – Prezes Fimalac Developpement i założycielka serwisu www.terrafemina.com;
Fernando Calmon – dziennikarz motoryzacyjny z Brazylii, autor kroniki „Alta Roda”;
Xu Qun – wydawca i redaktor naczelny chińskiego magazynu „Car and Drive”;
Iain Percy – brytyjski żeglarz sportowy, dwukrotny olimpijczyk.

Oficjalne rozdanie nagród będzie miało miejsce w styczniu 2012 w Paryżu. Specjalnie dla zwycięzców przygotowana zostanie ekskluzywna wizyta w Centrum Wirtualnej Rzeczywistości Citroena.

Przypomnijmy, że w ubiegłorocznej edycji konkursu zdobywcą nagrody Internautów został designer z Polski – Piotr Bajbak.