GENEWA 2012: SMART – ELEKTRYCZNY BRABUS

Już od 10 lat we współpracy z Brabusem powstają najbardziej energiczne odmiany smarta. Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie dołączą do nich przedstawiciele nowej ery mobilności: sygnowane przez tunera wersje smarta fortwo electric drive oraz smarta ebike’a.

Smart Brabus electric drive, mierzący zaledwie 2,69 metra, pojawi się w salonach w dwunastu krajach pod koniec bieżącego roku. Jego agresywny design, podkreślony przez zestaw ospojlerowania i 16- oraz 17-calowe obręcze, skrywa sportowe zawieszenie oraz wzmocniony zespół napędowy.

W Genewie pojawi się również bliska seryjnej produkcji wersja ebike’a, sygnowana przez tunera z Bottrop. Jednoślad może rozpędzić się do prędkości 45 km/h, sprawdzi się więc nie tylko podczas miejskich wycieczek. Produkcyjny model dostępny będzie u dealerów pod koniec 2012 roku.

– Jak wszystkie smarty od Brabus, tak i dwa nowe modele powstały w zgodzie z naszą filozofią: więcej stylu, więcej mocy, więcej ekskluzywności – podkreśla Bodo Buschmann, założyciel i szef Brabusa. electric drive to alternatywa dla odmiany napędzanej silnikiem spalinowym, stworzona dla tych, którzy chcą jeździć pojazdem bezemisyjnym bez wyrzeczeń w kategorii dynamiki.

Smart Brabus electric drive

Pojazd, który pokazany będzie na salonie samochodowym Motor Show udowadnia, że nowocześni przedstawiciele miejskiej mobilności mogą być dynamiczni i atrakcyjnie opakowani. Silnik elektryczny wykorzystuje technologię zastosowaną w smarcie fortwo electric drive nowej generacji. Generuje moc 60 kW (82 KM) i moment obrotowy 135 Nm – wystarczająco, by wygrać niemal każdy pojedynek spod świateł.

Sportowe zawieszenie Brabus zbliża smarta do asfaltu o 10 mm i zapewnia precyzyjną kontrolę nie tylko przy dozwolonych podczas jazdy po mieście prędkościach. Dynamiczną naturę modelu podkreśla specjalny moduł, generujący agresywny pomruk jednostki napędowej.

Głęboką czerń karoserii przełamuje elektryzująca zieleń tridionu i lusterek. Samochód otrzymał przydymione klosze lamp, 16- i 17-calowe obręcze Monoblock VII (odpowiednio, z przodu i z tyłu) oraz pakiet ospojlerowania Xclusive. Intymny klimat w kabinie potęguje skórzana tapicerka, kontrastująca z elementami w kolorze elektryzującej zieleni. Model w standardzie dysponuje elementami Brabus Xclusive: sportową kierownicą z łopatkami do ręcznej zmiany przełożeń, stalowymi nakładkami na pedały i dźwignią hamulca ręcznego oraz prędkościomierzem i obrotomierzem z logo firmy.

Smart Brabus ebike

Także smart ebike wyraża typowe dla tunera cechy: więcej stylu, więcej mocy, więcej ekskluzywności. Ramę w kolorze matowej czerni rozświetlają dyskretne, zielone detale: śruby, uchwyty i siedzenie. Przednie koło uzbrojono w czterotłoczkowy zacisk. Pojazd otrzymał także opony Sport Contact, zoptymalizowane pod kątem masy korby i pedały oraz obręcze i wspornik siodełka wykonane z włókna węglowego. Motor elektryczny o mocy 500 W – dwukrotnie więcej od stosowanego w “zwykłym” ebike’u – umożliwia osiągnięcie prędkości maksymalnej 45 km/h. Za pośrednictwem manetki kierowca decyduje, ile siły napędowej potrzebuje w danej chwili. Dostępne są cztery tryby jazdy.

Kreatywna współpraca

Sportowe smarty z przydomkiem Brabus znane są już od 10 lat. Obie firmy nawiązały współpracę w 2002 roku. Kilka miesięcy później pojawił się pierwszy smart doprawiony przez tunera z Bottrop, a właściwie dwa smarty – coupé i cabrio.

Dzisiaj program indywidualizacji smart Brabus obejmuje tysiące odcieni lakieru, skórzaną tapicerkę w 30 kolorach bazowych, dodatkowe, ekskluzywne warianty wykończenia wnętrza, sześć odcieni miękkiego dachu oraz bogatą gamę akcesoriów.