Dynamiczne rozpoczęcie sezonu kabrioletów: Mercedes-AMG SL debiutuje w ofercie
Nowy Mercedes-AMG SL jest już dostępny w sprzedaży. Za sprawą klasycznego, miękkiego dachu i sportowego charakteru najnowsza odsłona roadstera powraca do swoich korzeni. Jednocześnie nowy SL może służyć jako samochód na co dzień – ma wnętrze w układzie 2+2, a siła napędowa po raz pierwszy trafia tu do kół za pośrednictwem w pełni zmiennego napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC+.
Zobacz także:
Kultowy SL obchodzi w tym roku swoje okrągłe urodziny: dokładnie 70 lat temu w Stuttgarcie światło dzienne ujrzał wyścigowy samochód sportowy 300 SL, który niemal z miejsca stał się legendą. Oznaczony wewnętrznie jako W 194 zapewnił Mercedesowi szereg sukcesów w najważniejszych wyścigach świata. W 1954 r. zadebiutował produkcyjny sportowy model 300 SL z serii W 198, z uwagi na swoje niezwykłe drzwi zwany „Gullwingiem”. Kolejnymi kamieniami milowymi w historii SL-a były: Pagoda W 113 (1963-1971), wiecznie młody typoszereg R 107 (1971-1989) oraz jego perfekcyjny następca, R 129 (1989-2001).
Teraz tradycję tę kontynuuje najnowsza generacja SL-a, opracowana całkowicie niezależnie przez inżynierów Mercedes-AMG. Na początku w sprzedaży debiutują dwa poziomy mocy 4,0-litrowego silnika V8 biturbo AMG. Jednostki są składane w całości ręcznie w siedzibie firmy w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Topowy wariant SL 63 4MATIC+ rozwija moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm w szerokim zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,6 s, a prędkość maksymalna to 315 km/h. Jednostka SL 55 4MATIC+ generuje moc 350 kW (476 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. Sprint od zera do 100 km/h trwa tu 3,9 s, prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.
Innowacyjne rozwiązania zapewniają maksymalną przyjemność z jazdy, komfort i bezpieczeństwo
Obie odmiany są standardowo wyposażone w przekładnię AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, która łączy emocjonujące wrażenia towarzyszące wybieraniu przełożeń z niezwykle krótkimi czasami zmiany biegów. Standardem w obu wersjach V8 jest też napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią, zapewniający optymalne właściwości jezdne na granicy przyczepności, a także wysoką stabilność jazdy i bezpieczeństwo w każdych warunkach. Po raz pierwszy seryjny model Mercedes-AMG otrzymuje wielowahaczowe przednie zawieszenie z pięcioma wahaczami umieszczonymi w całości wewnątrz obręczy. Taka architektura znacząco poprawia kinematykę osi. Z tyłu za kontrolowanie kół również odpowiada konstrukcja 5-wahaczowa.
SL 55 4MATIC+ korzysta z nowo opracowanego stalowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL z wydajnymi aluminiowymi amortyzatorami i lekkimi sprężynami. Opcjonalnie wersja ta występuje z innowacyjnym zawieszeniem AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną, hydrauliczną stabilizacją przechyłów, które należy do standardowej specyfikacji SL 63 4MATIC+. Układ ten pozwala na optymalne pokonywanie zakrętów i zmianę obciążenia, oferując typowe dla AMG właściwości jezdne w zakresie dynamiki, precyzji oraz informacji zwrotnych. Jednocześnie zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL zwiększa komfort na prostej oraz na wybojach.
Po raz pierwszy w długiej historii modelu SL wersje V8 są standardowo wyposażone w aktywną tylną oś skrętną (HAL). W zależności od prędkości jazdy tylne koła skręcają się w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub w tym samym (powyżej 100 km/h), co przednie. Efekt: zwinne i stabilne zachowanie samochodu.
Bogate wyposażenie standardowe
Standardowa specyfikacja SL-a obejmuje m.in. reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji, układ ogrzewania okolic karku AIRSCARF, skórzaną tapicerkę nappa, kierownicę AMG Performance, podgrzewane przednie fotele, asystentów martwego pola i znaków drogowych oraz dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO.
Sportową charakterystykę nowego roadstera podkreślają zaawansowane technicznie rozwiązania, takie jak wspomniana już seryjnie montowana skrętna tylna oś czy opcjonalny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG (42 341 zł), a także pakiet AMG DYNAMIC PLUS z elektronicznie sterowanym tylnym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu (16 372 zł; opcja lub standard, zależnie od wersji).
Konfigurację ułatwia pakiet wyposażenia Premium Plus (18 653 zł), obejmujący wielokonturowe przednie fotele z wentylacją, wyświetlacz head-up, asystenta wnętrza MBUX, rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX oraz pakiet ENERGIZING Plus.
Zróżnicowania gama opcji indywidualizacji
Liczne opcje oferują szerokie spektrum indywidualizacji, od elementów ukierunkowanych na sport i dynamikę po dodatki akcentujące luksus oraz elegancję, w zależności od życzeń klienta. Gama obejmuje 12 odcieni lakieru, w tym dwa ekskluzywne kolory zarezerwowane dla SL-a: niebieski Hyper metalik i szarość Monza AMG magno, a także trzy warianty kolorystyczne dachu oraz liczne wzory obręczy. Do wyboru jest pięć pakietów stylistycznych nadwozia, które dodatkowo podkreślają jego elegancki lub dynamiczny wygląd: pakiet aerodynamiczny AMG, pakiet AMG Carbon, AMG Chrom oraz AMG Night i AMG Night II.
SL 55 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w 19-calowe wieloramienne obręcze AMG z lekkich stopów, opcjonalnie w kolorze matowoczarnym. SL 63 4MATIC+ przemieszcza się na 20-calowych felgach AMG z pięcioma podwójnymi ramionami. Szeroka paleta wzorów obręczy obejmuje aerodynamicznie zoptymalizowane „dwudziestki”, a także felgi o średnicy 21 cali, w tym kute 21-calowe obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w dwóch wariantach kolorystycznych.
„Handcrafted in Bremen”: nowy SL powstaje w najbardziej wysuniętej na północ niemieckiej fabryce Mercedesa
Nowy SL, podobnie jak jego poprzednik, zjeżdża z linii produkcyjnej w fabryce Mercedes-Benz w Bremie. To pierwszy pojazd opracowany w całości przez Mercedes-AMG, który będzie produkowany w tym miejscu. Zastosowanie automatycznie sterowanych pojazdów (AGV) zapewnia dostawę materiałów wprost na linie montażowe. Najnowocześniejszą technologię wykorzystuje się również na stanowisku „zaślubin”, gdzie nadwozie łączy się z silnikiem V8 dostarczanym „just in time” z Affalterbach.
Wariant SL 55 4MATIC+ kosztuje w Polsce od 812 200 zł, a cena odmiany SL 63 4MATIC+ wynosi od 959 800 zł.







![MITSUBISHI: GRANDIS W PRZEDSPRZEDAŻY Z VOUCHEREM 3000 ZŁ NA AKCESORIA Nowy Mitsubishi Grandis trafi do polskich salonów już wiosną 2026 roku. Kompaktowy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Mitsubishi-Grandis-65x65.jpg)
![SEAT: NOWA IBIZA Z ODŚWIEŻONYM DESIGNEM I MŁODZIEŃCZYM DUCHEM Nowa SEAT Ibiza wprowadza świeży design i utrzymuje młodzieńczy charakter, łącząc nowoczesny […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/SEAT-Ibiza-65x65.jpg)
![SEMA 2025: TOYOTA POKAZUJE PONAD 20 KONCEPCJI SAMOCHODÓW Podczas tegorocznej edycji targów Specialty Equipment Market Association Show (SEMA) Toyota prezentuje […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/SEMA-2025-Toyota_02-65x65.jpg)
![JAPAN 2025: MITSUBISHI Z ELEKTRYCZNYM ELEVANCE I SERIĄ DELICA Podczas Japan Mobility Show 2025 firma Mitsubishi Motors zaprezentowała koncepcyjny model zelektryfikowanego […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Japan-2025-Mitsubishi-65x65.jpg)
![RAJD BARBÓRKA 2025: RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA 63. EDYCJĘ Ruszyła sprzedaż biletów i karnetów na tegoroczny AVIA UNIMOT 63. Rajd Barbórka. […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Rajd-Barborka-2025-bilety-65x65.jpg)
![RAJD BARBÓRKA 2026: PIĄTKOWY SHOW I OPRAWA GODNA MISTRZÓW Tegoroczny Rajd Barbórka to nie tylko sportowa rywalizacja o ułamki sekund i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Rajd-Barborka-2025-legendy-65x65.jpg)
![DACIA: AL-ATTIYAH W POLSCE I PLANY ZESPOŁU DACIA SANDRIDERS NA DAKAR 2026 Wizyta pięciokrotnego zwycięzcy Rajdu Dakar, Nassera Al-Attiyaha, w Polsce stała się okazją […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/W2RC-Dacia-Sandriders-65x65.jpg)
![FORD: WŁASNY ZESPÓŁ HYPERCAR “AMERICA’S RACE TEAM” JUŻ ZA DWA LATA Rywalizacja płynie w żyłach Ford Racing, a jako America’s Race Team firma […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Ford-Racing-Hypercar-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: SHELL I SCUDERIA FERRARI NADAL CHCĄ WYGRYWAĆ Shell i Scuderia Ferrari przedłużają partnerstwo. Ma ono zaowocować opracowaniem lepszych produktów, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/Shell-Ferrari1-65x65.jpg)
![FORMUŁA 1: OFICJALNE AUTA MERCEDESA Z NOWYM DESIGNEM Mercedes- AMG Official Safety Car to oficjalny samochód bezpieczeństwa, który obok samochodu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2021/03/mercedes-f1-safety1-65x65.jpg)
![SEAT: MODEL 800 – HISZPAŃSKA ODPOWIEDŹ NA FIATA 600 SEAT 800 – pierwszy samodzielny projekt hiszpańskiej marki Model SEAT 800 zadebiutował […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/SEAT-800-65x65.jpg)
![LEXUS: HS – PIERWSZY WYŁĄCZNIE HYBRYDOWY MODEL MARKI Lexus HS był pierwszym wyłącznie hybrydowym modelem marki Wprowadzony do sprzedaży w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Lexus-HS-65x65.jpg)
![MAZDA: ODKRYWAJ PARKI DINOZAURÓW W POLSCE W RYTMIE SLOW Jesień to idealny czas, by zwolnić tempo, odłożyć telefony i wspólnie wyruszyć […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Mazda-Slow-Road-65x65.jpg)
![MAZDA: „MIEJSCA MOCY“ – JESIENNA PODRÓŻ W RYTMIE SLOW PO POLSCE Jesień to świetny czas, by zwolnić i ruszyć w drogę w poszukiwaniu […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-slow-road-65x65.jpg)
![YAMAHA: TRACER 7 i TRACER 7 GT NA ROK 2026 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW Y-AMT Modele TRACER 7 i TRACER 7 GT marki Yamaha zawsze oferowały połączenie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Yamaha-TRACER-7-65x65.jpg)
![YAMAHA: PROMOCJA NA WYBRANE MOTOCYKLE I SKUTERY DO KOŃCA STYCZNIA To już ostatnie okazje Yamahy. Popularne modele można znaleźć w niższych cenach […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Yamaha-promocja-65x65.jpg)
![BRACIA SZKOPEK INACZEJ NIŻ BRACIA KLICZKO ALE PO SWÓJ SUKCES Mistrzowie świata w boksie, Władymir i Witalij Kliczko obiecali kiedyś swojej mamie, […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/05/szkoepk-naszym3-65x65.jpg)
![SMUTNY OKRES CZYLI NIGDY O WAS NIE ZAPOMNIMY Styczeń jest bardzo smutnym miesiącem dla polskich fanów rajdów samochodowych. I nie […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2018/01/odeszli1-65x65.jpg)
![E.ON: ROZWÓJ SYSTEMÓW ŁADOWANIA W MIEJSCACH PRACY Rosnąca popularność pojazdów elektrycznych sprawia, że biura muszą dostosować się do nowych […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/E.ON-Cushman-Wakefield-65x65.jpg)
![ECO: ELECTRIP ROZPOCZYNA PODBÓJ POLSKIEGO RYNKU STACJI ŁADOWANIA Electrip wchodzi do Polski. Niezależny operator stacji ładowania uruchamia huby ładowania wzdłuż […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Electrip-65x65.jpg)
![VOLKSWAGEN: DWA MILIONY AUT Z SYSTEMEM CAR2X Kamień milowy w kierunku większego bezpieczeństwa na drogach: ponad dwa miliony pojazdów […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Volkswagen-Car2X-65x65.jpg)
![EURO NCAP: MAKSYMALNE PIĘĆ GWIAZDEK DLA MAZDY 6e Nowa Mazda6e uzyskała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów bezpieczeństwa […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Euro-NCAP-Mazda6e-65x65.jpg)
![TOYOTA: NOWA GENERACJA HILUX – ELEKTRYCZNA, HYBRYDOWA I WODOROWA Nowa Toyota Hilux to dziewiąta generacja legendarnego pick-upa, znanego z trwałości i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Toyot-Hilux-65x65.jpg)
![FORD: CZTERY WERSJE RANGERA PLUG-IN HYBRID W EUROPIE Cztery wcielenia Forda Rangera Plug-In Hybrid Wysoka zdolność holowania przyczepy, właściwości przewozowe […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Ford-Ranger-Plug-In-Hybrid-65x65.jpg)
![CONTINENTAL: SPORTOWE I ZIMOWE OPONY W SUV-IE PORSCHE MACAN Opony Continental w standardowym wyposażeniu Porsche Macan zapewniają wydajność i bezpieczeństwo w […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Continental-Porsche-Macan-65x65.jpg)
![COOPER: KOMPLEKSOWA OFERTA OPON OSOBOWYCH OD 2026 ROKU Marka Cooper ujawnia szczegóły strategii po ogłoszeniu, że stanie się jedyną marką […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Cooper-65x65.jpg)
![HYUNDAI: NOWY IONIQ 9 ŁĄCZY TECHNOLOGIE AI Z MOBILNOŚCIĄ Hyundai wprowadza do seryjnej produkcji zaawansowane rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Wraz […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/11/Hyundai-IONIQ-9-65x65.jpg)
![AUDI: MODEL Q3 Z REFLEKTORAMI W TECHNOLOGII MICRO-LED Audi Q3 wprowadza reflektory micro-LED, które dostosowują światło do warunków jazdy i […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Audi-Q3-Matrix-LED-65x65.jpg)
![SKODA: HYBRYDY PLUG-IN ZACHOWAJĄ LIMIT 150 TYS. ZŁ Nowe limity amortyzacji od 2026 roku. Niskoemisyjne modele Skody dostępne w preferencyjnym […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Skoda-amortyzacja-podatki-65x65.jpg)
![MAZDA: NSA ODRZUCA SKARGĘ KIS – HYBRYDY Z TAŃSZĄ AKCYZĄ Mazda Motor Poland wygrała przed Naczelnym Sądem Administracyjnym sprawę dotyczącą obniżonej akcyzy […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/10/Mazda-NSA-65x65.jpg)
![SAMOCHÓD SPROWADZONY Z USA – CZY JEST SIĘ CZEGO BAĆ? O używanych samochodach sprowadzanych w ramach prywatnego importu do Polski z USA […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/02/carVertical-auto-z-USA-65x65.jpg)
![OPEL: PREMIERA SPORTOWYCH MODELI ASTRA GSe I ASTRA SPORTS TOURER GSe Sportowa przyszłość Opla jest elektryczna: hybrydy plug‑in Astra GSe i Astra Sports […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2023/02/Opel-Astra-GSe-i-Astra-Sports-Tourer-GSe-65x65.jpg)
![TEST: JEEP AVENGER CZYLI MAŁY AMERYKANIN W EUROPEJSKIM WYDANIU Jeep Avenger przebojem wszedł na Europejskie rynki. W październiku łączna sprzedaż przekroczyła […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Avenger-test-65x65.jpg)
![TEST: JEEP RENEGADE – CZY WETERAN KLASY B-SUV WCIĄŻ MOŻE SIĘ PODOBAĆ? Renegade jest swoistym fenomenem marki Jeep. Produkowany, z niewielkimi zmianami, od 2014 […]](https://www.newsauto.pl/wp-content/uploads/2025/01/Jeep-Renegade-test-65x65.jpg)
