MERCEDES: KLASA C DEBIUTUJE W KOLEJNYM WCIELENIU

merc-c-n1

Mercedes Klasy C debiutuje właśnie w nowej odsłonie. Modernizacja koncentruje się zarówno na wyglądzie przedniego pasa, jak i odświeżonym wzornictwie przednich i tylnych lamp.

Zupełnie nowa jest architektura elektroniczna samochodu. Można skorzystać z opcjonalnego, w pełni cyfrowego panelu wskaźników oraz systemów multimedialnych z dopasowanymi do ich potrzeb funkcjami informacyjnymi i rozrywkowymi.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Systemy wspomagające reprezentują teraz poziom znany z Klasy S. Równocześnie w ofercie debiutują nowe silniki benzynowe i wysokoprężne.

merc-c-n2

W 2017 r. producent dostarczył łącznie ponad 415 000 egzemplarzy modelu z nadwoziami Limuzyna i Kombi. Gama obejmuje także dwie sportowe wersje z jedną parą drzwi: coupé oraz kabriolet. Klasa C jest wytwarzana w czterech fabrykach: w Bremie (Niemcy), East London (RPA), Tuscaloosie (USA) oraz w Pekinie (Chiny). Z pekińskich zakładów wyjeżdża również Klasa C Limuzyna z wydłużonym rozstawem osi.

C 200 z EQ Boost i nowe silniki

W odnowionej Klasie C debiutuje rodzina 4-cylindrowych silników benzynowych. Nowe, 1,5-litrowe wersje C 200 oraz C 200 4MATIC dodatkowo dysponują instalacją 48 V z zespołem rozrusznik-alternator (alternatorem zespolonym z rozrusznikiem) z napędem pasowym.

C 200: 135 kW/184 KM, 280 Nm; dodatkowa moc silnika elektrycznego: 10 kW, dodatkowy moment obrotowy silnika elektrycznego: 160 Nm; (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,3-6,8 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 144-154 g/km).

merc-c-n3

C 200 4MATIC: 135 kW/184 KM, 280 Nm; dodatkowa moc silnika elektrycznego: 10 kW, dodatkowy moment obrotowy silnika elektrycznego: 160 Nm; (6,9-7,2 l/100 km, 156-165 g/km).

W trakcie przyspieszania układ EQ Boost może krótkotrwale, nim turbosprężarka uzyska pełne ciśnienie ładowania, wspomagać 184-konny silnik dodatkową mocą 14 KM. Z kolei podczas wytracania prędkości zespół rozrusznik- alternator odzyskuje energię kinetyczną i doładowuje akumulator.

Lista nowych funkcji obejmuje też tryb „żeglowania” z wyłączonym silnikiem oraz hamowanie rekuperacyjne z inteligentnym unieruchamianiem silnika, gdy samochód się toczy. Rozwiązaniem na rzecz zmniejszenia tarcia jest proces Conicshape, znany również jako honowanie stożkowe.

Die neue Mercedes-Benz C-Klasse, Luxemburg & Moselregion 2018 // The new Mercedes-Benz C-Class, Luxembourg & Moselle region 2018

Kolejna nowość to dwulitrowy wariant nowego silnika C 300: 190 kW/258 KM, 370 Nm (6,9-7,1 l/100 km; 157-163 g/km).

Bazowe odmiany benzynowe (początkowo tylko z przekładnią 9G-TRONIC): C 160 (wyłącznie Limuzyna i Kombi): 95 kW/129 KM, 210 Nm (6,6-6,8 l/100 km; 150-155 g/km) oraz C 180: 115 kW/156 KM, 250 Nm ( 6,5-6,8 l/100 km; 149-155 g/km).

Topowym wariantem silnikowym jest C 400 4MATIC: 245 kW/333 KM, 480 Nm (8,1-8,7 l/100 km; 186-198 g/km).

Swoją światową premierę w odnowionej Klasie C świętuje nowy 1,6-litrowy wariant OM 654 D16. Jednostki dostępne to: C 180 z przekładnią 9G-TRONIC – 90 kW/122 KM, 300 Nm (4,6-4,7 l / 100 km; 122-124 g/km), C 200 d z 6-biegową manualną skrzynią biegów – 118 kW/160 KM, 360 Nm (4,5-4,7 l/100 km, 118-124 g/km), C 200 z przekładnią 9G-TRONIC – 110 kW/150 KM, 360 Nm (4,8-5,0 l/100 km, 126-132 g/km), C 220 d: 143 kW/194 KM, 400 Nm (4,8-5,1 l/100 km, 126-136 g/km), C 220 d 4MATIC: 143 kW/194 KM, 400 Nm (z5,3-5,5 l/100 km, 139-144 g/km).

merc-c-n4a

Mercedes-AMG: lepsze osiągi C 43 4MATIC

Silnik V6 biturbo pod maską Mercedesa- AMG C 43 4MATIC posiada parę turbosprężarek. Inżynierowie zwiększyli moc 3-litrowego silnika V6 o 17 kW (23 KM), do 287 kW (390 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny w szerokim zakresie od 2500 do 5000 obr. / min.

Taki zestaw zapewnia imponujące osiągi: nowy C 43 4MATIC Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 sek., a Kombi – w 4,8 sek.. Maksymalna prędkość obu wersji została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Silnik połączono z przekładnią AMG Speedshift TCT 9G,.

Napęd na cztery koła 4MATIC

Warianty C 200, C 220 d i C 400 dostępne są ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC, zapewniającym lepszą trakcję i stabilność jazdy. Napęd cechuje się aktywnym rozkładem momentu obrotowego pomiędzy kołami – 45 proc. na przednią oś i 55 proc. na tylną. Połączenie układu kontroli dynamiki jazdy ESP z elektronicznym systemem kontroli trakcji 4ETS sprawia, że konwencjonalne blokady mechanizmu różnicowego stają się zbędne.

merc-c-n5

Napęd na cztery koła należy do standardowego wyposażenia Mercedesa-AMG C 43: w tym wypadku ma on tylnonapędową konfigurację – rozdział momentu pomiędzy przednią a tylną osią wynosi 31:69.

Wygląd zewnętrzny i wnętrze

Wzornictwo odnowionej Klasy C definiuje przede wszystkim jej przedni pas oraz design reflektorów i tylnych lamp. Linia AMG – zarówno Limuzyna, jak i Kombi – w standardzie otrzymuje diamentowe wypełnienie osłony chłodnicy. Wszystkie linie wyposażenia wyróżniają się przeprojektowanymi przednimi zderzakami.

Standardowo model (Limuzyna i Kombi) jest oferowany z halogenowymi reflektorami i diodowymi światłami do jazdy dziennej. Na życzenie dostępne są wysokowydajne reflektory LED High Performance. Po raz pierwszy nabywcy mają do wyboru także matrycowe reflektory Multibeam LED ze światłami drogowymi Ultra Range.

merc-c-n6

Konsolę środkową wyróżniają eleganckie elementy ozdobne – opcjonalnie z nowymi materiałami: brązowym drewnem orzechowym o otwartych porach lub antracytowym drewnem dębowym, również o otwartych porach. Trójwymiarowy, prawdziwy fornir łączy rzemieślniczy charakter z atrakcyjnym, świeżym wzornictwem. Nowością w Limuzynie i Kombi jest pakiet wielokonturowych siedzeń, obejmujący fotele z regulacją podparcia bocznego i lędźwiowego za pomocą elektrycznej pompy pneumatycznej, a także z funkcją masażu.

Intelligent Drive

Klasa C otrzymała najnowsze systemy wspomagające. Aktywna kontrola odległości Active Distance Assist Distronic może wspierać kierowcę w licznych sytuacjach na bazie informacji z map i predykcyjnie regulować prędkość auta np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań czy rond. Wśród nowości są także intuicyjnie działające systemy: Active Lane Change Assist (aktywny asystent zmiany pasa ruchu) i Active Emergency Stop Assist (aktywny asystent awaryjnego zatrzymania się), a także nowe funkcje Active Steering Assist (aktywnego asystenta kierowania).

merc-c-n4

Standardowo odnowiona Klasa C oferuje rozbudowany układ antykolizyjny Active Brake Assist. Reflektory Multibeam LED w porównaniu z oferowanymi wcześniej LED ILS (Intelligent Light System) oferują nowe funkcje, takie jak oświetlanie skrzyżowań, rond, tryb miejski oraz tryb na złą pogodę. Po włączeniu świateł drogowych uaktywnia się Adaptive Highbeam Assist Plus.

Klasa C oferuje nową koncepcję wyświetlania informacji z opcjonalnym, w pełni cyfrowym panelem wskaźników z trzema różnymi motywami: klasycznym, sportowym lub progresywnym. Panele dotykowe na kierownicy reagują na ruchy opuszków palców niczym ekran smartfona. Kolejną nowością jest sterowanie systemem Distronic i tempomatem za pomocą instrumentów zgrupowanych bezpośrednio na kierownicy.

Opcjonalny układ kontroli komfortu Energizing „scala” różne układy pojazdu z zakresu komfortu.

Kolejną nową funkcją jest automatyczne powiadomienie, gdy samochód zostanie uszkodzony na parkingu przez inny pojazd, odholowany lub dojdzie do próby włamania.