OPEL: NOWA ZAFIRA JUŻ W SALONACH – PRAWDZIWIE RODZINNA (CENA)

opel_zaf1

Wygodny van dla dużej rodziny? To Opel Zafira. Czwarta generacja dysponującego nawet siedmioma miejscami samochodu jest już w salonach dealerskich w Polsce.

Ceny nowego modelu zaczynają się od od 79 950 złotych, a atutami – obok zintegrowanego, 7‑miejscowego układu foteli Flex7, ergonomicznych przednich foteli z certyfikatem AGR, bagażnika rowerowego FlexFix czy adaptacyjnego zawieszenia FlexRide są systemy multimedialne, wspomagające oraz osiągi przy ograniczonym zużyciu paliwa.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Za nim nowymi samochodami wyjechać mogli na ulice klienci, którzy zamówili je jeszcze wiosną i latem, GM Poland zaprosił na krótkie jazdy testowe dziennikarzy. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne!

opel_zaf2

Samochód otrzymał nową stylistykę nadwozia i wnętrza podkreślającą jego przestronność oraz został wyposażony w opcje łączności. Systemy multimedialne Opel IntelliLink najnowszej generacji z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto oraz system Opel OnStar (z punktem dostępowym Wi‑Fi) gwarantują możliwość zewnętrznej komunikacji w dowolnym momencie. Nowością są w pełni diodowe reflektory adaptacyjne AFL LED.

Sportowe nadwozie, wygodne wnętrze

Kontur reflektorów wraz z nową, bardziej sportową dolną i górną kratą wlotu powietrza nadają charakter stylistyce nowej Zafiry. Kształt reflektorów zlewa się z osłoną chłodnicy w jednolitą graficznie całość. Wyprofilowana chromowana listwa z logo łączy się z nimi, optycznie poszerzając samochód.

Nowy kształt reflektorów został dodatkowo zaznaczony precyzyjnie nakreśloną linią świateł do jazdy dziennej z typowym dla Opla podwójnym motywem skrzydła. Koła są osłonięte przez muskularne nadkola. Wszystkie te rozwiązania nadają przodowi Zafiry solidny, sportowy i dynamiczny wygląd.

opel_zafi3

Całkowicie przeprojektowany kokpit jest prostszy i elegancki. Nowa stylistyka zapewnia nie tylko optymalną widoczność z przodu, ale również łatwy dostęp do wszystkich elementów sterowania. Ekran systemu multimedialnego, który wcześniej znajdował się na szczycie konsoli środkowej, został zastąpiony nowym, usytuowanym niżej ekranem dotykowym, co umożliwiło wyeliminowanie wielu przycisków.

Ukształtowana w trzech wymiarach kierownica z niewielką pokrywą poduszki powietrznej została zaprojektowana nie tylko pod kątem estetyki, ale przede wszystkim ergonomii.

W nowej Zafirze Opel oferuje dwie wersje systemu multimedialnego IntelliLink najnowszej generacji. IntelliLink R4.0 został wyposażony w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, umożliwiające połączenie smartfona z pokładowym systemem multimedialnym podróżnego salonu. Natomiast IntelliLink Navi 950 to system multimedialny z funkcją nawigacji. Punkt dostępowy Wi‑Fi umożliwia podłączenie do 7 urządzeń, po jednym dla każdej osoby na pokładzie.

Kierowca i pasażer z przodu mogą liczyć na relaks dzięki opcjonalnym, regulowanym w 6 kierunkach, ergonomicznie wyprofilowanym sportowym fotelom z atestem AGR oraz wielofunkcyjnej konsoli FlexRail. Ten modułowy system obejmuje duży schowek i uchwyty na kubki przesuwane w aluminiowych prowadnicach. Takie rozwiązanie pozwala optymalnie zagospodarować sporą przestrzeń między przednimi fotelami pod kątem dostępu do przechowywanych przedmiotów.

opel_zafi4

Pasażerowie drugiego rzędu mogą mieć do dyspozycji unikatowy opcjonalny system foteli klubowych. Dzięki przemyślanemu mechanizmowi oparcie środkowego fotela w drugim rzędzie można złożyć i obrócić, zamieniając je w wygodne podłokietniki dla osób zajmujących skrajne miejsca. Fotele te przesuwają się również wzdłuż osi pojazdu, co umożliwia powiększenie przestrzeni na nogi oraz na wysokości ramion. Trzeci rząd siedzeń można złożyć równo z podłogą bagażnika.

System ten jest standardem w wersji Elite, w wersji Enjoy jest dostępny opcjonalnie. Poczucie komfortu i przestrzeni w nowej Zafirze potęguje dodatkowo opcjonalna panoramiczna przednia szyba połączona z oknem dachowym.

W konfiguracji 5‑miejscowej minimalna pojemność bagażnika Zafiry (wg normy ISO 3832) wynosi 710 litrów (po złożeniu drugiego rzędu foteli wartość ta rośnie do 1860 litrów). W samochodzie wygospodarowano ponad 30 różnych miejsc do przechowywania. Opcjonalny system FlexFix z tyłu pojazdu jest łatwym w obsłudze i praktycznym rozwiązaniem dla entuzjastów wycieczek rowerowych (mieszczą się na nim nawet 4 rowery).

opel_zaf3

Bezpieczny, dostosowany do potrzeb, dynamiczny

Nowy system AFL LED automatycznie dostosowuje tryb świecenia reflektorów do sytuacji na drodze, zapewniając optymalne oświetlenie bez oślepiania innych kierowców. Oferuje on aż 9 różnych funkcji i trybów działania, takich jak oświetlenie miejskie, oświetlenie pozamiejskie, doświetlanie zakrętów, oświetlenie wspomagające cofanie i manewrowanie oraz tryb oszczędny po zatrzymaniu pojazdu, a także tryb turystyczny.

Przednia kamera Opel Eye nowej generacji zapewnia takie funkcje jak: asystent świateł drogowych reflektorów AFL LED czy system rozpoznawania znaków drogowych. Przednia kamera współpracuje także z systemem monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu (FDI), a także z alarmem przedkolizyjnym. Asystent pasa ruchu aktywuje się automatycznie po przekroczeniu prędkości 60 km/h.

Adaptacyjny tempomat (ACC) z czujnikiem radarowym umieszczonym za przednim grillem pomaga utrzymać wybraną prędkość, a jednocześnie zachować wcześniej ustaloną odległość od pojazdu poprzedzającego. Oprócz prędkości kierowca może wybrać również dystans, który ma dzielić go od pojazdu jadącego z przodu — dostępne są trzy opcje: znaczny, średni, niewielki.

opel_zaf6

Z kolei adaptacyjne mechatroniczne zawieszenie FlexRide stale dostosowuje charakterystykę układu jezdnego do sytuacji na drodze, stylu jazdy i indywidualnych preferencji kierowcy. Szeroka jest gama silników, dostosowanych do różnych rodzajów paliwa: benzyny, oleju napędowego, propanu- butanu (LPG) i sprężonego gazu ziemnego (CNG).

Silniki

Nabywcy nowej Zafiry mogą wybierać spomiędzy szerokiej gamy silników. Opcje do wyboru to benzyna, olej napędowy, propan- butan (LPG) i sprężony gaz ziemny (CNG) o mocy od 88 kW/120 KM do 147 kW/200 KM (zużycie paliwa cykl mieszany 9,2– 4,7 l/100 km; emisja CO2 mieszana 182– 129 g/km). Silnik 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 147 kW/ 200 KM osiąga maksymalny moment obrotowy 220 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 sek., a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.

Na piątym biegu od 80 do 120 km/h przyspieszenie wynosi 8,3 sek. (zużycie paliwa przy sześciobiegowej ręcznej skrzyni biegów, funkcji Start/Stop i oponach o niskim oporze toczenia: cykl mieszany 6,8 l/100 km; emisja CO2 160 g/km).

Ceny

Przedstawione poniżej cenniki należy zweryfikować u autoryzowanych dealerów marki Opel.