ALFA ROMEO: KULTOWE MODELE NA ZLOCIE FORZA ITALIA 2025

Przeszło czterysta załóg i ponad 3000 zwiedzających zjechało się w minioną niedzielę do Pałacu w Rozalinie na doroczny zlot ForzaItalia.pl.

Miłośnicy włoskiej motoryzacji i kultury wspólnie celebrowali spotkanie, uczestnicząc w licznych prelekcjach, wystawach i konkursach, delektując się włoskimi przysmakami przygotowanymi przez kucharzy Pałacu w Rozalinie.


Zobacz relacje:

CITROEN: 17. ŚWIATOWY ZLOT KLUBÓW CITROENA (ICCCR) W TORUNIU
 

ROZMAITOŚCI


 

Zloty ForzaItalia.pl mają już przeszło 15-letnią tradycję i z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Skupiają fanów włoskiej myśli technicznej, posiadaczy włoskich aut – zarówno zabytkowych, jak i współczesnych, klubowiczów licznie zrzeszonych w polskich klubach i forach oraz sympatyków. Na tegoroczną edycję zjechało się ponad czterysta załóg – uczestnicy pojawili się w oryginalnych Fiatach 500 z lat 60., klasycznych Lanciach, Ferrari i Maserati. Najstarszym pojazdem zlotu była Vespa ACMA V53 z 1953 roku.

Z kolei najliczniej reprezentowaną, najbardziej kochaną przez uczestników ForzaItalia.pl marką pozostaje Alfa Romeo. Najstarsza obecna na zlocie Alfa to ikoniczne Duetto z 1967 roku. Uczestnicy zaprezentowali szeroki przekrój przez historię marki, od ponad 20 egzemplarzy różnych wersji Alfy Romeo z lat 60 i 70 po najnowszą Junior Veloce. Nagrodę Publiczności otrzymała Alfa Romeo Junior Zagato 1600 z 1973 r, pozostająca jednym z zaledwie 100 znanych egzemplarzy na świecie. Wystawie zlotowych aut towarzyszyły liczne ekspozycje włoskich perełek – jednośladów, koncert, rozmowy z gośćmi nt. rajdów we Włoszech, znaczenia kulturowego Sycylii oraz szkolenia z pierwszej pomocy.

Odwiedzający mogli także zapoznać się z najnowszym modelem marki Alfa Romeo – produkowanym w Polsce Juniorem, który został zaprezentowany w klilku wersjach, m.in. w wersji specjalnej Intensa oraz Veloce. Alfa Romeo Junior została stworzona, aby przyciągnąć do marki młodszych klientów poszukujących ekskluzywnego, nietuzinkowego auta, którego zakup i codzienna eksploatacja nie zrujnują domowych budżetów. Z nazwą odziedziczoną po bestsellerowym modelu GT 1300 Junior z 1966 r., designem zaprojektowanym przez Centrum Stylu Alfa Romeo, najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i charakterystycznym dla marki doskonałym prowadzeniem, najnowsze uosobienie Juniora redefiniuje segment kompaktów. Sportowy charakter auta, rozumiany jako zapewniający wyjątkową przyjemność z codziennej jazdy, rezonuje z 110-letnimi sukcesami marki na torach wyścigowych i łączy się z urzekająco czystymi liniami nadwozia i topowymi rozwiązaniami w zakresie komfortu, łączności pokładowej, bezpieczeństwa i dynamiki.

fot. Piotr Krasiński