CONTINENTAL: NOWA KAMPANIA DOTYCZĄCA OPTYMALIZACJI OPORÓW TOCZENIA

Konkretne obliczenia dowodzą, że operatorzy flot mogą znacznie obniżyć koszty operacyjne

Continental rozpoczął kampanię informacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości właścicieli flot pojazdów użytkowych, aby podnieść świadomość na temat rosnącego znaczenia oporów toczenia opon do pojazdów użytkowych. Inicjatywa koncentruje się na stronie internetowej zawierającej kompleksowe informacje na temat opon zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia i ich wkładu w wydajne, zrównoważone operacje flotowe.


Zobacz także:

GOODYEAR: ULEPSZONY GOODYEAR CHECKPOINT Z NOWYMI FUNKCJAMI
 

ECO


 

Naszym celem jest pokazanie, że szerokie portfolio opon, które oferujemy, obejmuje każdy obszar zastosowań dla naszych klientów. Wielu klientów flotowych z przyzwyczajenia sięga po opony zoptymalizowane pod kątem przebiegu – licząc na dłuższą żywotność dzięki głębszemu bieżnikowi – mówi Kristina Kumme, Strategic Program Manager w Continental

W zależności od profilu zastosowania pojazdu, bardziej ekonomiczna może być opona zoptymalizowana pod kątem oporów toczenia lub zoptymalizowana pod kątem przebiegu. Pozostaje jednak często niejasne, dlaczego producenci pojazdów użytkowych coraz częściej wyposażają pojazdy w opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia. Nadal brakuje wiedzy na temat zalet i specyficznych właściwości takich opon w określonych zastosowaniach – szczególnie, biorąc pod uwagę fakt, że w przeszłości optymalizacja przebiegu była głównym celem rozwoju.

Odpowiedni dobór opon wpływa na koszty operacyjne

Głównym elementem kampanii informacyjnej jest strona internetowa. Continental prezentuje na niej animowane infografiki, krótkie filmy oraz istotne fakty i liczby na temat ogumienia zoptymalizowanego pod kątem oporów toczenia. Wyniki liczbowe zaskakują często nawet ekspertów branżowych: Opony stanowią jedynie około 2% bezpośrednich kosztów operacyjnych floty pojazdów użytkowych. Ich wpływ na zużycie paliwa, emisję CO₂ i kalkulację opłat drogowych może jednak stanowić nawet 31% całkowitych kosztów operacyjnych. Wewnętrzne analizy twórców opon Continental pokazują skalę oszczędności, jakie floty mogą osiągnąć pod względem całkowitego kosztu posiadania (TCO) – zakładając, że opony są dobierane strategicznie i zgodnie z wymaganiami. W zestawieniu porównano linie opon piątej generacji: Conti EfficientPro, Conti Eco i Conti Hybrid – każda w różnych scenariuszach zastosowań

Opory toczenia zyskują na znaczeniu

Przez długi czas operatorzy flot przy wyborze opon, chcąc ograniczyć koszty, skupiali się przede wszystkim na przebiegu.

Jest to nadal uzasadnione w przypadku niektórych wymagań flotowych. Pokazujemy naszym klientom flotowym, że oferujemy zróżnicowane portfolio opon o specyficznych właściwościach do różnych zastosowań. Dostarczamy im konkretne przykłady kalkulacji i precyzyjne informacje o zaletach optymalizacji oporów toczenia – wyjaśnia Kristina Kumme.

Jednak w świetle bardziej rygorystycznych wytycznych UE dotyczących emisji i transformacji branży logistycznej w kierunku transportu przyjaznego dla klimatu, opory toczenia stają się coraz bardziej istotne. To, czy opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia lub przebiegu mają większy sens dla floty, zależy w dużej mierze od profilu zastosowania pojazdów i indywidualnych wymagań.

Niskie opory toczenia w wymierny sposób przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, a tym samym do obniżenia kosztów operacyjnych i emisji CO₂.

Strategia doboru opon zależna od zastosowania

Specjalnie zaprojektowana strona internetowa oferuje praktyczne kalkulacje porównawcze między liniami opon Conti Eco, Conti Hybrid i Conti EfficientPro. Pokazuje, jak użytkowanie pojazdu w transporcie regionalnym lub dalekobieżnym wpływa na wydajność opon i koszty eksploatacji. Wszystkie wartości obliczono dla pojazdu ciężarowego o masie całkowitej ponad 16 ton, rocznym przebiegu 120 000 kilometrów i cenie oleju napędowego wynoszącej 1,55 euro za litr. Zgodnie z koncepcją Lowest Overall Driving Costs (LODC) operatorzy flot liczących 150 pojazdów mogą zaoszczędzić ponad 300 000 euro kosztów operacyjnych rocznie, wybierając odpowiednie opony.

Oszczędności zostały wyliczone z wykorzystaniem narzędzia VECTO oraz naszego autorskiego kalkulatora LODC (Lowest Overall Driving Costs). Ponadto emisja CO₂ zmniejsza się dzięki oszczędności paliwa do 2 105 litrów na pojazd rocznie – dodaje Kristina Kumme

Zalety cyfrowych rozwiązań w zarządzaniu oponami

Holistyczne podejście Continental, które łączy zrównoważony rozwój i efektywność kosztową, obejmuje również cyfrowe rozwiązania do zarządzania oponami, takie jak ContiConnect i bieżnikowane opony ciężarowe z ContiLifeCycle. Firma uzupełnia swoje opony premium o kompleksowe usługi mające na celu zminimalizowanie przestojów, zmniejszenie kosztów i ochronę zasobów.

Zdigitalizowana flota może być serwisowana proaktywnie. Przyczynia się to skutecznie do ograniczenia emisji CO₂ i ochrony zasobów. Korzystamy z wyższej wydajności floty, niższego zużycia paliwa i dłuższych przebiegów opon – wyjaśnia Kristina Kumme

Ochrona klimatu a opory toczenia

Ochrona klimatu, zużycie paliwa i opory toczenia są ze sobą bezpośrednio powiązane. Opory toczenia to kluczowy czynnik pozwalający oszczędzać paliwo, redukować koszty operacyjne i emisje. Dzięki tej inicjatywie informacyjnej Continental kieruje swój przekaz w szczególności do operatorów flot w branży transportowej i logistycznej, którzy chcą pogodzić efektywność ekonomiczną z celami środowiskowymi.

Opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia są szczególnie korzystne dla naszych klientów flotowych, ponieważ znacznie zmniejszają zużycie paliwa i poprawiają ogólną rentowność. Przyczyniają się również do zmniejszenia emisji CO₂ i pomagają firmom transportowym i logistycznym w spełnianiu surowych regulacji Unii Europejskiej dotyczących ochrony środowiska i aktywnym kształtowaniu transformacji w kierunku logistyki niskoemisyjnej – podsumowuje Kristina Kumme, Strategic Program Manager w Continental